  • Data: 2011-07-30 12:24:40
    Temat: Canon 40D + M42, jaki tele, jaki portret, czy warto?
    Od: panczo 470 <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Czesc,

    posiadam aparat Canon 40D. Brakuje mi teleobiektywu lub telezoomu do
    fotografowania natury, ludzi, itd. Znalazlem stare, stale obiektywy
    manualne Takumar 150mm f/2.8 i 200mm f/4 (przy cropie 1.6 bedzie to
    240mm i 320mm). Niestety nie mialem okazji pracowac z obiektywami
    stalymi w dodatku z tego typu ogniskowymi, dlatego:

    1) Jakiego typu obiektyw, staly czy zoom?
    2) Ktory z wymienionych bedzie lepszy przy podanych zalozeniach (czy
    240mm to nie za malo, a moze 320mm to juz za duzo)?

    Na wyposazeniu mam Canona EF 50mm f/1.8, jednak moja uwage zwrocil
    Takumar 50mm f/1.4.

    3) Czy warto zamienic Canona EF 50mm f/1.8 na manualnego Super-
    Takumara 50mm f/1.4 w wersji bez SMC?
    4) Czy wersje Takumarow z SMC sa duzo lepsze od tych bez powlok?
    Szukalem informacji na ten temat, ale procz roznych opinii nic
    konkretnego nie znalazlem.
    5) Jak jest z ta legendarna radioaktywnoscia Takumarow, czy wersja bez
    SMC promieniuje i czy trzeba sie tego promieniowania obawiac?

    Pozdrawiam.