  • 1. Data: 2010-09-15 16:33:24
    Temat: Canon 350D a obiektywy AF z analogowego lustra?
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Witam

    Pytanie tytulowe do znawcow tematu. Wpadl mi w rece ow aparat i chcialbym
    wiedziec, czy stare szkla AF Canona z analoga dzialaja, jesli tak, to jak?
    Oczywiscie zdaje sobie sprawe z faktu, ze dzialanie ich bedzie uzaleznione
    od jakosci samych szkiel - crop i etc.
    Myslalem o dandelionie + szkla z M42, ale to chyba nie jest zbytnio
    oplacalne (pomiar swiatla + ew. korekty EV, potwierdzenie ostrosci etc), bo
    calkiem do rzeczy - rozumiejac tu uzywanie aparatu nie zarobkowo - sa
    canonowskie badz tamronowskie szkla do kwoty 1000 PLN (sigma ma calkiem
    ciekawe, ale sporo slyszalem o problemach tejze z body - kwestia normalnej
    wspolpracy), np taka podstawowa stalka 50mm juz jest calkiem nice :)

    Prosze o opinie...

    Dziekuje i pozdrawiam
    Dav

  • 2. Data: 2010-09-16 11:04:45
    Temat: Re: Canon 350D a obiektywy AF z analogowego lustra?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 15.09.2010 Gamariel <g...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > ciekawe, ale sporo slyszalem o problemach tejze z body - kwestia normalnej
    > wspolpracy), np taka podstawowa stalka 50mm juz jest calkiem nice :)

    Mam 350d od premiery, obecnie już nie używam, ale chodziło bez problem
    z każdym szkłem jakie dało się podpiąć, z przejściówką m42 też i z
    przejściówką na teleskop również.
    M42 - to na dłuższe zabawy, ciężko na tak małej matówce ustawić ostrość,
    na prawdę loteria. Pomiar światła w canonach działa zawsze, nawet bez szkła,
    więc to nie ma problemu. m42 szukaj z elektroniką oszukującą body tak aby
    pokazywało AV - może będzie trochę lepiej - nie wiem nie mam takiej
    przejściówki.
    Podstawowa stałka imo 35/2 lepiej niż 50/1.8, droższa ale masz typowe 50mm
    w eq, a te .2 światła nie robi aż tyle. Chyba że 50/1.4 ale to jeszcze
    drożej.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 3. Data: 2010-09-16 20:42:44
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Dzieki za odpowiedz.

    Pozdrawiam
    Dav

  • 4. Data: 2010-09-17 21:19:25
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrni93uec.l4r.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > M42 - to na dłuższe zabawy, ciężko na tak małej matówce ustawić ostrość,
    > na prawdę loteria. Pomiar światła w canonach działa zawsze, nawet bez
    > szkła,

    I tu się nie zgodze - mój 350D okrutnie prześwietla na obiektywach M42 z
    przejściówką. Wyjaśnienie serwisu Canona jest takie, że nie gwarantują
    współpracy ze szłami innymi niż Canona.

    MaW

  • 5. Data: 2010-09-18 08:52:04
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 17.09.2010 MaW <n...@a...bbb> napisał/a:

> [...]
    >
    > I tu się nie zgodze - mój 350D okrutnie prześwietla na obiektywach M42 z
    > przejściówką. Wyjaśnienie serwisu Canona jest takie, że nie gwarantują

    Wiem, do zapanowania, bo błąd raczej liniowy do korekty.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".