    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Subject: Re: Canon 350D a obiektywy AF z analogowego lustra?
    Date: 16 Sep 2010 11:04:45 GMT

    Dnia 15.09.2010 Gamariel <g...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Witam
    >
    > Pytanie tytulowe do znawcow tematu. Wpadl mi w rece ow aparat i chcialbym
    > wiedziec, czy stare szkla AF Canona z analoga dzialaja, jesli tak, to jak?
    > Oczywiscie zdaje sobie sprawe z faktu, ze dzialanie ich bedzie uzaleznione
    > od jakosci samych szkiel - crop i etc.
    > Myslalem o dandelionie + szkla z M42, ale to chyba nie jest zbytnio
    > oplacalne (pomiar swiatla + ew. korekty EV, potwierdzenie ostrosci etc), bo
    > calkiem do rzeczy - rozumiejac tu uzywanie aparatu nie zarobkowo - sa
> [...]

    Mam 350d od premiery, obecnie już nie używam, ale chodziło bez problem
    z każdym szkłem jakie dało się podpiąć, z przejściówką m42 też i z
    przejściówką na teleskop również.
    M42 - to na dłuższe zabawy, ciężko na tak małej matówce ustawić ostrość,
    na prawdę loteria. Pomiar światła w canonach działa zawsze, nawet bez szkła,
    więc to nie ma problemu. m42 szukaj z elektroniką oszukującą body tak aby
    pokazywało AV - może będzie trochę lepiej - nie wiem nie mam takiej
    przejściówki.
    Podstawowa stałka imo 35/2 lepiej niż 50/1.8, droższa ale masz typowe 50mm
    w eq, a te .2 światła nie robi aż tyle. Chyba że 50/1.4 ale to jeszcze
    drożej.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".