  • 41. Data: 2011-01-10 00:09:53
    Temat: Re: Odp: Było nie raz - œwiatła na skrzyżowaniu
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 09 Jan 2011 12:06:14 +0100, J.F napisał(a):

    > Ja tam jakos nie mialem problemu i z nastepnymi stronami .. az do
    > czasu internetu.
    >
    > Nie pamietam z jakiej strony to sciagniete:
    > http://jfox.republika.pl/dalton/18.jpg

    [ciach]

    A czy przypadkiem nie jest tak, że niektóre ze stron testowych będą
    rozpoznane właśnie przez osoby z daltonizmem, a przez osoby widzące
    prawidłowo - nie? Choćby tło, które dla daltonisty będzie bardziej
    jednorodne niż dla nie-daltonisty...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 42. Data: 2011-01-10 00:36:43
    Temat: Re: Było nie raz - ?wiatła na skrzyżowaniu
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2011-01-10 00:09, Jacek Osiecki pisze:

> [...]
    > rozpoznane właśnie przez osoby z daltonizmem, a przez osoby widzące
    > prawidłowo - nie? Choćby tło, które dla daltonisty będzie bardziej

    Znaczy, jak bez trudu czytam całą tą książeczkę, to mam wszystkie(?!)
    rodzaje daltonizmu? To jakim cudem te testy w GOBLLu pozytywnie
    przechodziłem? ;)

    v.

  • 43. Data: 2011-01-10 02:07:54
    Temat: Re: Było nie raz - œwiatła na skrzyżowaniu
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 23:09:53 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > A czy przypadkiem nie jest tak, że niektóre ze stron testowych będą
    > rozpoznane właśnie przez osoby z daltonizmem, a przez osoby widzące
    > prawidłowo - nie?

    W tych testach, które ja kojarzę, daltoniści powinni zobaczyć inną liczbę
    niż prawidłowo widzący.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 44. Data: 2011-01-10 02:10:29
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 12:44:54 +0100, f napisał(a):

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Alepota_barw
    > Pod kątem zobaczyłem 83 i 56. Na wprost tylko brudna plama
    > Monitor LCD iiyama

    A później ludzie się dziwią dlaczego te Eizo i podobne tyle kosztują,
    skoro na papierze byle Iiyama lub Benq mają lepsze parametry.

    Muszę to później obejrzeć na TN-ce w notebooku, bo ciekawie przekłamuje
    niektóre barwy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 45. Data: 2011-01-10 02:13:19
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 09 Jan 2011 12:06:14 +0100, J.F. napisał(a):

    > A moze to wina monitora ?

    Spróbuj z tym:
    http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77

    Jeśli poprawnie ułożysz, to masz dobry monitor przynajmniej jeśli chodzi o
    wyświetlania odcieni :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 46. Data: 2011-01-10 11:58:58
    Temat: Re: Było nie raz - światła na skrzyżowaniu
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 09 Jan 2011 18:55:32 +0100 osobnik zwany nazgul
    wystukał:

    od tego jest żółte

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 47. Data: 2011-01-10 11:59:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 09 Jan 2011 20:25:59 +0000 osobnik zwany Robert Rędziak
    wystukał:

    > Parę sekund znaczy 15? 30? 120? Zaraz powiesz, że można patrzeć na
    > światła dla ruchu prostopadłego, strzałki, etc. Ale to, że prostopadły
    > ma już dawno czerwone, nawet ci z przeciwnego pasa już ruszyli, nie
    > znaczy, że my też mamy/za chwilę będziemy mieli zielone.

    no i? a po co masz w takim razie żółte z czerwonym?

  • 48. Data: 2011-01-10 12:41:50
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Borys Pogoreło wrote:

    > Spróbuj z tym:
    > http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77
    >
    > Jeśli poprawnie ułożysz, to masz dobry monitor przynajmniej jeśli
    > chodzi o wyświetlania odcieni :)

    Uch, ciężko było...
    16 punktów mi wyliczył, chyba nie aż tak źle ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 49. Data: 2011-01-10 12:42:44
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J.F. wrote:

    > A moze to wina monitora ?

    Trudno powiedzieć, ale ja te wszystkie które podałeś bez najmniejszych
    wątpliwości czytam ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 50. Data: 2011-01-10 12:47:58
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J.F. wrote:

    > 83 i 37 widze.

    Hm, a spróbuj się odsunąć od monitora. W trakcie odsuwania się, jak
    zrobisz to na tyle szybko że akomodacja minimalnie nie nadąża - mózg
    się skupi bardziej na barwach ;-)

    --
    Pozdro
    Massai