  • 1. Data: 2011-01-08 07:54:45
    Temat: dsg za i przeciw
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,

    jaką macie opinie o skrzyniach DSG?

    W necie jedni chwalą inni nie i podaja kosmiczne koszty napraw, wymian
    oleju itp.

    Mam na oku tourana z taką skrzynią (jesli to ważne to 2007, 1,9 80kkm
    przebiego prawdziwego wg aso).

    Zalezy mi na aucie mniej wiecej tej wielkości.
    Macie inne typy?

  • 2. Data: 2011-01-08 08:13:24
    Temat: Re: dsg za i przeciw
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    >oleju itp.
    >Mam na oku tourana z taką skrzynią (jesli to ważne to 2007, 1,9 80kkm

    jeżdże już 3 samochodem z DSG.w sumie teraz mam Getrag ale to to samo :)
    jesli ten samochód nie jest jakiś strasznie wymęczony to warto. na 90
    będziesz musiał wymienić w skrzyni olej i jaaazzzzdddaaaa!!!
    a co do cen napraw pewnie są kosmiczne ale całą skrzynię kupisz za 3 tysia.
    tylko nie słyszałem o przypadku awarii tej skrzyni :)
    pzdr
    GL

  • 3. Data: 2011-01-08 09:39:22
    Od: krzyss <k...@S...com>

    W dniu 2011-01-08 07:54, uciu pisze:
> [...]
    > przebiego prawdziwego wg aso).
    >
    > Zalezy mi na aucie mniej wiecej tej wielkości.

    Ja ostatnio zmienilem auto na takie z DSG i moge tylko pochwalic :)
    Jesli jezdziles wczesniej automatem to bedziesz zachwycony. A co do
    eksploatacji... no olej trzeba zmieniac co 60kkm cena z tego co czytalem
    od 300-800zl (w te 300 to nie chce mi sie wierzyc).

    Same skrzynie sie raczej nie sypia, jak juz to leci kolo 2-masowe koszt
    ok 2000-3000zl (w manualu nie wiele taniej).

    W tym aucie co podajesz jest chyba 105KM wiec skrzynia nie byla pewnie
    meczona zbyt duzym momentem obrotowym.

    Jest jedno co mozesz sam sprawdzic zeby ocenic stan 2-masy.
    Odpal zimny silnik, otworz maske i patrz na zachowanie sie silnika przez
    ok 5 minut, jesli nie ma zadnych niepokojacych wibracji i odglosow to
    powinno byc ok. Ja obejrzalem chyba ok 5 aut z DSG i dwa mialy ta
    przypadlosc, wyczytalem ze to wlasnie 2-masa bedzie pewnie sie domagac
    wymiany.

    --
    ===-----== krzyss vel Qkill ==-----===
    ----===---- www.krzyss.com ----===----

  • 4. Data: 2011-01-08 22:33:01
    Od: Robson <r...@...pl>

    tylko nie słyszałem o przypadku awarii tej skrzyni :)

    Masz slaby sluch ;). Dlaczego maja sie nie psuc? Akurat spotkalem 2 i
    przypadkiem 2 tourany...

  • 5. Data: 2011-01-08 22:37:08
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Masz slaby sluch ;). Dlaczego maja sie nie psuc? Akurat spotkalem 2 i
    > przypadkiem 2 tourany...

    a roczniki, przebiegi???

    bo od 2006/2007 ponoć coś tam poprawili w sterowniku....ponoć bo to
    wyczytane na jakimś forum i nie znalazłem źródla...

    ---
    uciu

  • 6. Data: 2011-01-09 17:01:31
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > a roczniki, przebiegi???
    >
    > bo od 2006/2007 ponoć coś tam poprawili w sterowniku....ponoć bo to
    > wyczytane na jakimś forum i nie znalazłem źródla...

    no i wypadkowość a nawet stłuczki. ponoć dla automatu takie przeciążenie
    przy "bęc" wcześniej czy później skończy się awarią
    pzdr
    GL

  • 7. Data: 2011-01-10 08:03:07
    Od: Robson <r...@...pl>

    > no i wypadkowość a nawet stłuczki. ponoć dla automatu takie przeciążenie
    > przy "bęc" wcześniej czy później skończy się awarią

    Ja śmiem twierdzić, ze i bez "bęc" dla automatu czy nie, wcześniej czy
    później skończy się awarią ;)