  • 51. Data: 2018-04-19 15:24:56
    Temat: Re: Byłem dzisiaj na salonach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Thu, 19 Apr 2018 08:49:10 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Nie, wymaga kontroler bldc, a w takim nic mu nie faluje bo bldc to
    >silnik prądu stałego.

    Znasz ty sie na falownikach tak samo jak na silnikach ...

    J.

  • 52. Data: 2018-04-19 18:38:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-04-19 o 14:58, Marek pisze:

    > Nie, wymaga kontroler bldc, a w takim nic mu nie faluje bo bldc to
    > silnik prądu stałego.

    I ten kontroler wypluwa prostokąt? :-)

    Robert

  • 53. Data: 2018-04-19 19:15:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://youtu.be/43JMIuwVrY4

    --
    Marek

  • 54. Data: 2018-04-19 19:16:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Apr 2018 15:24:56 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Znasz ty sie na falownikach tak samo jak na silnikach ...

    Proponuję zwrócić uwagę na końcówkę DC w nazwie bldc.

    --
    Marek

  • 55. Data: 2018-04-20 14:59:50
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-08 o 20:19, RadoslawF pisze:

    > Tak.
    > No chyba że ktoś myśli kryteriami z poprzedniego ustroju.

    Ustrój, jaki by nie był, to firmy kupują większość nowych samochodów.
    Tendencja się nie zmieni, bo różne formy carsharingu będą coraz
    popularniejsze i różnego rozdzaju lizingi też. Z punktu widzenia
    Kowlaskiego Janusza kupowanie nowego samochodu w salonie, to jest
    ekonomicznie nieuzasadnione. Robią to raczej ci, których stać spełnienie
    zachcianki oraz prowadzący działalność gospodarczą, którzy w
    statystykach wpadają, jako klienci prywatni.Dla nich to ma odrobinę
    większy sens, bo można samochód wrzucić częściowo w koszty.

  • 56. Data: 2018-04-20 15:54:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-20 o 14:59, Poldek pisze:

> [...]
    > statystykach wpadają, jako klienci prywatni.Dla nich to ma odrobinę
    > większy sens, bo można samochód wrzucić częściowo w koszty.

    Brednie piszesz, ale skoro już jesteś etatowym głupkiem od
    dodawania tekstu "Diesle powinny zostać przetopione na łyżeczki."
    to nie zachodzi obawa że ktoś ci uwierzy.

    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2018-04-20 18:02:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.04.2018 o 15:24, J.F. pisze:

    > Znasz ty sie na falownikach tak samo jak na silnikach ...

    Akurat ma rację. Choć wiele to się od falownika nie różni w części
    "prądowej", to jednak zasada działania i sterowanie jest inne.

    Shrek.

  • 58. Data: 2018-04-20 18:36:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Akurat ma rację. Choć wiele to się od falownika nie różni w części
    >"prądowej", to jednak zasada działania i sterowanie jest inne.

    Podstawowa zasada dzialania jest ta sama - trzeba z pradu stalego
    zrobic prad zmienny.
    I dlatego nazywa sie to falownikiem.

    I nawet jesli dla kogos "prawdziwy falownik" to cos mocno innego od
    "sterownik silnika BLDC", to problemy konstrukcyjne podobne.

    J.

  • 59. Data: 2018-04-20 18:37:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Proponuję zwrócić uwagę na końcówkę DC w nazwie bldc.

    Jesli na tym sie twoja znajomosc silnikow BLDC konczy, to bardzo
    dobrze napisalem.

    J.

  • 60. Data: 2018-04-20 19:01:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.04.2018 o 18:36, J.F. pisze:

    > Podstawowa zasada dzialania jest ta sama - trzeba z pradu stalego zrobic
    > prad zmienny.

    Tak średnio. Prąd Zmienny - prawidłowo przemienny, to przebiueg możliwie
    zbliżony do sinusoidalnego. Ty masz po prostu włączanie i wyłączanie, i
    przebieg jest zbliżony do prostokątnego.

    > I dlatego nazywa sie to falownikiem.

    Prawidłowo nie nazywa się tego falownikiem a sterownikiem (z ang. driver).

    > I nawet jesli dla kogos "prawdziwy falownik" to cos mocno innego od
    > "sterownik silnika BLDC", to problemy konstrukcyjne podobne.

    Część jest podobna, część zupełnie nie. Sterowanie jest zupełnie inne,
    częstotliwości też. Do falownika to jest o tyle podobne, ze układ
    tranzystorów jest taki sam. Tranzystory niekoniecznie sterowanie już
    zupełnie nie.

    Shrek