  • 1. Data: 2011-04-28 17:25:07
    Temat: Burza i indukcja w antenach WiFi
    Od: "PioM" <p...@h...com>

    Witam

    Dzisiaj doszedłem do wniosku, że podczas burzy może zajść zjawisko indukcji
    elektromagnetycznej w antenach i uszkodzić bezprzewodowe karty sieciowe, APy
    ub Routery. Czy trzeba odkręcać antenki?

    Pozdrawiam

    'Bóg może stworzyć taką skałę, której nie podniesie, wystarczy, że na nią
    wejdzie."

  • 2. Data: 2011-04-29 13:41:16
    Temat: Re: Burza i indukcja w antenach WiFi
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PioM" 1...@n...onet.pl

    > 'Bóg może stworzyć taką skałę, której nie podniesie,
    > wystarczy, że na nią wejdzie."

    Kwestionuję to -- Bóg jest duchem, więc nie wejdzie na skałę,
    bo ta jest materią. Chyba że mowa na przykład o Chrystusie -- On
    jest Bogiem w ludzkim ciele. W bardzo dziwnym ciele, albowiem
    adorujemy Jego ciało, choć nie adorowano Go całego, gdy żył wśród
    ludzi około 2000 lat temu. Nie bierzemy do głowy Jego nauki, ale
    ciało -- adorujemy.

    Wyjaśnienie tego problemu/dylematu podają ludzie na grupie o religiach.
    W istocie rzymski katolicyzm nie jest Chrześcijaństwem, ale pogaństwem,
    czczącym nie Chrystusa czy jedynego Boga, ale... boga słońca...

    Świadczy o tym symbolika i ubrania kapłanów ora dziwne zachowania. :)
    (dziwne u wyznawców Chrystusa, normalne u czcicieli bóstw pogańskich)

    Czyż kadzenie ołtarza może odegnać złe moce? (na przykład te,
    które indukują się w czasie burzy w antenie WiFi)

    Moim zdaniem -- nie. Albo inaczej -- ja nie odkręcam. ;)
    Wszystko trzeba zabezpieczyć przed tymi złymi mocami
    instalacjami piorunochronnymi. Dodatkowe zabezpieczenia
    anten mają sens dopiero wtedy, gdy te anteny są stosownie wysoko.
    Szansa trafienia pioruna w antenę zawieszoną na balkonie jest mała,
    choć rzecz jasna jakieś prądy muszą poindukować się. :)

    Wracając do adoracji -- klękamy niby przed tym, co w tabernakulum,
    ale w istocie klękamy przed wszystkim (i obudową, którą ignorujemy,
    i przed opłatkiem, który dla nas jest ciałem Chrystusa) a kapłanom
    słońca chodzi o zgięcie kolan ludzkich przed monstrancją symbolizującą
    boga słońca. Osiąganie celu za pomocą kłamstwa (nakłanianie: klęknijcie
    przed hostią, przed ciałem Chrystusa) nie kłóci się z ideą pogaństwa. :)

    Symbolika i wzornictwo jest niemal żywcem zerżnięte z pogaństwa.
    Podobnież z szatami kapłańskimi... Te także przypominają szaty
    kapłanów pogańskich...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2011-04-29 13:41:58
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 28.04.2011 19:25, PioM pisze:
    > Dzisiaj doszedłem do wniosku, że podczas burzy może zajść zjawisko indukcji
    > elektromagnetycznej w antenach i uszkodzić bezprzewodowe karty sieciowe, APy
    > ub Routery. Czy trzeba odkręcać antenki?

    A dlaczego nie bierzesz pod uwagę indukcji w ścieżkach prze-
    wodzących płytki drukowanej? W zasadzie podczas burzy należa-
    łoby zamykać AP w uziemionej puszce stalowej ;-)

    PS. Nie piszę bzdur -- spotkałem się z przypadkami, gdy bez-
    pośrednie uderzenie pioruna w instalację odgromową budyn-
    ku powodowało zniszczenie sprzętu elektrycznego, nawet
    nie podłączonego do zasilania czy jakichkolwiek innych
    instalacji. Ale nie należy popadać w paranoję. O ile
    w kablach nawet odległe wyładowania indukują spore prądy,
    antenkę WiFi można spokojnie zostawić na miejscu, bo jak
    piorun walnie dostatecznie blisko, to będzie się miało i
    tak większe zmartwienia.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2011-04-29 14:57:08
    Temat: [OT]Re: Burza i indukcja w antenach WiFi
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "PioM" 1...@n...onet.pl

    > Kwestionuję to -- Bóg jest duchem, więc nie wejdzie na skałę,
    > bo ta jest materią.
    A słyszałeś o dualizmie korpuskularno-falowym? Można być tym i tym.
    > Czyż kadzenie ołtarza może odegnać złe moce? (na przykład te,
    > które indukują się w czasie burzy w antenie WiFi)

    A to taki folklor religijny, sami księża są tego świadomi
> [...]
    > Szansa trafienia pioruna w antenę zawieszoną na balkonie jest mała,
    > choć rzecz jasna jakieś prądy muszą poindukować się. :)

    Głównie warto skoncentrować sie na zbyt długich kablach (skrętka,
    zasilanie) zwiniętych w pętle. Tam mogą się zaindukować niebezpieczne
    dla elektroniki napięcia nawet bez burzy (np. zwarcie w elektronarzędziu
    elektronarzędziu).
    > Symbolika i wzornictwo jest niemal żywcem zerżnięte z pogaństwa.
    > Podobnież z szatami kapłańskimi... Te także przypominają szaty
    > kapłanów pogańskich...

    Masz jakieś zdjęcia kapłanów pogańskich na picassa?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2011-04-29 15:03:22
    Temat: Re: [OT]Re: Burza i indukcja w antenach WiFi
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-04-29 16:57, Piotr Rezmer pisze:

    > Masz jakieś zdjęcia kapłanów pogańskich na picassa?

    Może jakieś Wiccanki trafił ;)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 6. Data: 2011-04-29 15:05:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Radosław Sokół" ipef75$21d$...@p...pl

> [...]
    > antenkę WiFi można spokojnie zostawić na miejscu, bo jak
    > piorun walnie dostatecznie blisko, to będzie się miało i

    A częste przykręcanie i odkręcanie da w efekcie większe zagrożenie tej
    antenie niż piorun, jako że szansa łomotnięcia pioruna jest mała. Raz,
    że trzeba, aby piorun był blisko, a dwa, że piorun taki musi ominąć
    piorunochrony, na których nieźle się wyładowuje. Nawet jeśli raz na
    jakiś czas łomotnie zbyt blisko anteny, to przecież nie można z tego
    powodu rozpaczać. :) Raz na jakiś czas pies pogryzie, sąsiad ukradnie,
    ptak... Co robią ptaki? Nieważne... A raz za razem pogryzie tę antenę
    korozja czy wichura...

    Pancerne przedmioty nie zawsze mają sens. :)
    (bo są drogie, a co tracimy w razie uderzenia piorunem? szmal, nie życie)

    Puszka powinna być stalowa czy miedziana? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2011-04-29 15:14:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Rezmer" ipejk8$27n$...@i...gazeta.pl

    > A słyszałeś o dualizmie korpuskularno-falowym? Można być tym i tym.

    Fala nie jest duchem. :)

    O dualizmie tym [gdzieś już] słyszałem. :)

    > A to taki folklor religijny, sami księża są tego świadomi

    A czy ja mówię, że nie są? :)

    > Głównie warto skoncentrować sie na zbyt długich kablach (skrętka,

    W ogóle kable powinny być jak najkrótsze, ale nie za krótkie. :)

    > zasilanie) zwiniętych w pętle. Tam mogą się zaindukować niebezpieczne dla
    elektroniki napięcia nawet bez burzy (np. zwarcie w
    > elektronarzędziu elektronarzędziu).

    > Masz jakieś zdjęcia kapłanów pogańskich na picassa?

    Niestety nie. Wiem, że to źle...

    ;)

    Ale mam ;) w innych miejscach. :)

    http://zbawienie.com/babilon2.htm

    Wątek na religii najpierw nosi nazwę

    Jak kościół rzymskokatolicki fałszuje Biblię?

    później zmiania ją na

    Fałszowanie Biblii przez KRK

    aż wreszcie nazywa się

    Kto jest odpowiedzialny za wojnę w Iraku?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2011-04-30 22:25:30
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "PioM" <p...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > APy
    > ub Routery. Czy trzeba odkręcać antenki?

    U mnie po burzy padła drukarka laserowa podłączona do komputera po USB
    (właściwie to działa, ale nie komunikuje się z komputerem, stronę testową da
    się wydrukować). W komputerze padły wszystkie porty USB i karta dzwiękowa
    zintegrowana. Oba urządzenia były wyłączone, ale kabel USB między komputerem
    a drukarką miał 5m. :-)

  • 9. Data: 2011-04-30 22:36:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "nom" ipi28t$l1s$...@i...gazeta.pl

> [...]
    dzwiękowa zintegrowana. Oba urządzenia były
    > wyłączone, ale kabel USB między komputerem a drukarką miał 5m. :-)

    Mnie wczoraj padł kabel USB -- krótki i bez burzy. ;)
    Kiedyś lutowałem ścieżki na płytkach, ale teraz nie te oczy...

    Kabelek (przejściówka USB<-->PS2) kosztuje 5 złotych...
    Jaki sens w lutowaniu drobnych ścieżek?...
    Trzeba by powiercić dziurki w płytce (styki są po prostu
    przyklejone, druty nie są poprzewlekane przez płytkę) i polutować
    miedziano-aluminiowe :) druty... Co za absurd -- aluminium i miedź!!!

    I jak u mnie burza nie miała wpływu, tak być może i Ciebie. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2011-05-02 15:46:09
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:ipi2vh$mmb$2@inews.gazeta.pl...

    > I jak u mnie burza nie miała wpływu, tak być może i Ciebie. :)

    Kabelek jest na 100% dobry, zresztą podmieniłem na inny 1,8m USB,
    sprawdziłem w innym komputerze i nie "widzi" drukarki. Sprawdziłem
    elektronikę drukarki i dane z USB wchodzą bezpośrednio do "scalaka", wyglada
    mi to na procesor (mikroprocesor).