  • 1. Data: 2011-04-28 09:33:15
    Temat: Przejściówka USB - RS232C
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    Szukam solidnej, sprawdzonej przejściówki z USB na RS. Kupiłem Aten
    UC-232A, ale okazało się że nie działa pod Win Server 2003 64-bit, a to
    niestety warunek konieczny. Ktoś z Was mógłby coś sprawdzonego polecić?
    Zastosowanie niewymagające, raz na tydzień zaczytać billing z centralki
    telefonicznej.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 32916072 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 2. Data: 2011-04-28 10:34:39
    Temat: Re: Przejściówka USB - RS232C
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    http://www.prolific.com.tw/eng/downloads.asp?id=31

  • 3. Data: 2011-04-28 14:30:56
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > http://www.prolific.com.tw/eng/downloads.asp?id=31

    przy założeniu, że Jego kabelek to oryginalny prolific, a nie chińska
    podróbka...

  • 4. Data: 2011-04-28 15:25:33
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 16:30:56 +0200, identifikator: 20040501 napisał(a):

    > przy założeniu, że Jego kabelek to oryginalny prolific, a nie chińska
    > podróbka...

    Twoich wypowiedzi na grupach nie sledze, ale trafiasz sie czasami.
    W tym temacie nie masz zielonego pojecia.
    Zegnaj.

  • 5. Data: 2011-04-28 15:49:06
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 28/04/2011 15:30, identifikator: 20040501 wrote:

    > przy założeniu, że Jego kabelek to oryginalny prolific, a nie chińska
    > podróbka...

    Chodzi o PL-2303 (układ, na którym bazuje).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2011-04-28 16:54:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 11:33, Mich@l pisze:
> [...]
    > niestety warunek konieczny. Ktoś z Was mógłby coś sprawdzonego polecić?
    > Zastosowanie niewymagające, raz na tydzień zaczytać billing z centralki

    Jak w serwerku, to może inaczej:
    Gembird Kontroler PCI do Port Szeregowy Serial RS-232 x2
    Kod: C0409219 P/N: SPC-1

    Będzie pewniejsze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 7. Data: 2011-04-28 17:12:54
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 18:54:53 +0200, Adam napisał(a):

    > Jak w serwerku, to może inaczej:
    > Gembird Kontroler PCI do Port Szeregowy Serial RS-232 x2
    > Kod: C0409219 P/N: SPC-1
    >
    > Będzie pewniejsze.

    Pewniejsze od PL-2303?
    Co masz do PL-2303?
    Konkrety poprosimy.

  • 8. Data: 2011-04-28 20:24:13
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2011-04-28 12:34, Jacek pisze:
    > http://www.prolific.com.tw/eng/downloads.asp?id=31

    Są także przejściówki na chipach firmy FTDI.

    --
    http://kamikaze.mp.waw.pl/
    Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

  • 9. Data: 2011-04-28 21:18:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 19:12, Jacek pisze:

    > Pewniejsze od PL-2303?
    > Co masz do PL-2303?
    > Konkrety poprosimy.

    Bo prawdziwy UART 16550 (czy co tam siedzi) jest pewniejszy od różnych
    emulowanych wynalazków ;)

    Z USB bywa różnie. Podepniesz taki PL-2303 np. do starego Posneta, który
    wymaga RTS-CTS i może być dupa :(

    W przypadku serwerów, których z definicji (zwłaszcza produkcyjnych) się
    nie restartuje, może być problem, jeśli sterownik od razu się "nie
    odnajdzie".

    Widziałem już u klientów różne cuda. Te same komputery, w tej samej
    specyfikacji, pracujące pod serwerami AD, i niektóre "nie polubiły się"
    z przejściówkami USB. I nie wiadomo dlaczego.

    Dlatego twierdzę, że prawdziwe jest lepsze od emulowanego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 10. Data: 2011-04-29 11:19:11
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2011-04-28 18:54, Adam pisze:

    > Jak w serwerku, to może inaczej:
    > Gembird Kontroler PCI do Port Szeregowy Serial RS-232 x2
    > Kod: C0409219 P/N: SPC-1

    Odpada. Musiałbym wyłączyć serwer, wyjąć z szafy itd. Już łatwiej byłoby
    mi samego śledzia wpiąć - mobo ma piny. Musi być coś na USB, i najlepiej
    bez konieczności restartu po instalacji.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 32916072 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl