  • 1. Data: 2010-12-15 23:16:42
    Temat: Bicie
    Od: to <t...@a...xyz>

    Czy jest możliwe, że bicie odczuwalne gdzieś z przodu i spowodowane czym
    innym niż krzywymi/niewyważonymi kołami objawia się na kołach 205/55/R16
    i NIE objawia się na kołach 225/40/R18?

    Pytam, bo na 18 jeździ jak po stole, a na dwóch kompletach 16 koło 100
    jest bicie charakterystyczne dla źle wyważonych kół. Oba komplety 16
    sprawdzone i niby są ok...

    --
    ignorance is bliss

  • 2. Data: 2010-12-15 23:39:12
    Temat: Re: Bicie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-15 23:16, to pisze:
> [...]
    >
    > Pytam, bo na 18 jeździ jak po stole, a na dwóch kompletach 16 koło 100
    > jest bicie charakterystyczne dla źle wyważonych kół. Oba komplety 16

    Bardzo wątpliwe.

    Te dwa komplety 16" sprawdzane były na tych samych felgach, czy róznych?
    Jeśli tych samych, to pewnie któraś z felg krzywa.

    Z jakiś abstrakcyjnych pomysłów to sprawdź czy na tych 16" jest trochę
    miejsca między zaciskiem a naklejanymi ciężarkami.

    No i jest jeszcze kwestia ET felg - to potrafi różne dziwne zjawiska
    powodować, ale raczej nie bicie.

    Te R18 to pewnie letnie były, a R16 zimówki - na pewno wyeliminowałeś
    jakiś śnieg, albo wodę zamarzającą w zakamarkach felgi?

  • 3. Data: 2010-12-16 00:15:16
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    >
    > Pytam, bo na 18 jeździ jak po stole, a na dwóch kompletach 16 koło 100
    > jest bicie charakterystyczne dla źle wyważonych kół. Oba komplety 16
    Niby. Ostatnio walczyłem długo z felgami i oponami, wszystko sprawdzane
    po 3 razy na wyważarce u oponiarzy - no ideał po prostu, a koło 100-120
    wibracje że nawigacja odpada od szyby. I to jeszcze w dodatku wibracje
    proporcjonalne do przyspieszania, przy hamowaniu silnikiem - brak
    wibracji po chwili. Cuda po prostu. W końcu wymiana opon na nowe = zero
    problemu. Prawdopodobnie było tak, że w oponie były uszkodzone druty, na
    wyważarce gdy opona się kręciła tylko odśrodkowo - wszystko wychodziło
    dobrze, a w aucie, gdy opona się uginała pod ciężarem auta (i przy
    zmiennym rozkładzie tego ciężaru) - w pewnym miejscu opona uginała się
    bardziej (bo druty uszkodzone) i dawała wibracje.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2010-12-16 00:23:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-16 00:15, BartekK pisze:

> [...]
    > zmiennym rozkładzie tego ciężaru) - w pewnym miejscu opona uginała się
    > bardziej (bo druty uszkodzone) i dawała wibracje.

    W niektórych zakładach mają maszyny do sprawdzania jak się opona
    zachowuje po dociśnięciu jej do obracającego się walca.
    Tam takie cuda wychodzą.

  • 5. Data: 2010-12-16 05:25:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > Te dwa komplety 16" sprawdzane były na tych samych felgach, czy róznych?
    > Jeśli tych samych, to pewnie któraś z felg krzywa.

    Mam dwa komplety 16" felgi i dwa komplety 16" opon (zimowe, letnie).

    > Z jakiś abstrakcyjnych pomysłów to sprawdź czy na tych 16" jest trochę
    > miejsca między zaciskiem a naklejanymi ciężarkami.

    Praktycznie nie ma, ale nic nie ociera.

    > No i jest jeszcze kwestia ET felg - to potrafi różne dziwne zjawiska
    > powodować, ale raczej nie bicie.

    ET jest taki jak powinien być, nie jestem zwolennikiem eksperymentowania
    z tym parametrem.

    > Te R18 to pewnie letnie były, a R16 zimówki - na pewno wyeliminowałeś
    > jakiś śnieg, albo wodę zamarzającą w zakamarkach felgi?

    Tak, wstawiłem auto do ocieplanego garażu na cały dzień i nic to nie
    zmieniło...

    --
    ignorance is bliss

  • 6. Data: 2010-12-16 05:33:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin BartekK

> [...]
    > zmiennym rozkładzie tego ciężaru) - w pewnym miejscu opona uginała się
    > bardziej (bo druty uszkodzone) i dawała wibracje.

    To może być to, bo u mnie też są przy przyspieszaniu (wyłącznie na 16"),
    no i to już trzeci sezon dla zimówek, więc kilkudziesięcioma dziurami już
    oberwały. ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2010-12-16 07:11:41
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    >
    > Pytam, bo na 18 jeździ jak po stole, a na dwóch kompletach 16 koło 100
    > jest bicie charakterystyczne dla źle wyważonych kół. Oba komplety 16

    W takim razie winne sa opony lub snieg na felgach

  • 8. Data: 2010-12-16 07:45:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Agent

    > W takim razie winne sa opony lub snieg na felgach

    Tak bym pomyślał, ale dwa komplety opon, dwa komplety felg?

    --
    ignorance is bliss

  • 9. Data: 2010-12-16 10:45:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-16 07:45, to pisze:
    > begin Agent

    > Tak bym pomyślał, ale dwa komplety opon, dwa komplety felg?

    A między garażem a odcinkiem testowym tego śniegu nie nałapiesz?

  • 10. Data: 2010-12-16 10:57:35
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > A między garażem a odcinkiem testowym tego śniegu nie nałapiesz?

    Ale letnie 16" też chyba biły... (inne opony, inne felgi) Chyba pojadę
    gdzieś, gdzie mają dobrą wyważarkę, może to coś da.

    --
    ignorance is bliss