  • 1. Data: 2010-12-15 16:20:28
    Temat: TIR-y na śniegu
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    może ktoś wie jak to jest z Truckami w USA. Jeżdżą zimą przez Góry
    Skaliste i inne ,do Kanady i na północ Stanów śnieg tam też pada a
    stosunkowo rzadko słychać o takich perturbacjach jak w Polsce gdzie
    nie mogą podjechać pod byle górkę.

  • 2. Data: 2010-12-15 16:52:03
    Temat: Re: TIR-y na śniegu
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-15 16:20, tadek pisze:
> [...]
    > Skaliste i inne ,do Kanady i na północ Stanów śnieg tam też pada a
    > stosunkowo rzadko słychać o takich perturbacjach jak w Polsce gdzie

    W Polsce tiry jeżdżą na letnich oponach. :)

  • 3. Data: 2010-12-15 17:00:32
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 15 Gru, 16:52, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > W Polsce tiry je d na letnich oponach. :)

    to wiem ale podejrzewam że nie tylko o opony chodzi

  • 4. Data: 2010-12-15 17:10:31
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    >Skaliste i inne ,do Kanady i na północ Stanów śnieg tam też pada a
    >stosunkowo rzadko słychać o takich perturbacjach jak w Polsce gdzie

    Są strefy gdzie 1 października - 30 kwietnia nie można jeździć bez opon
    zimowych lub łańcuchów. Przy drogach często są specjalne zatoczki dedykowane
    do zakładania łańcuchów.

    Ale duży wpływ na brak perturbacji ma sieć dróg. Otóż u nas droga krajowa ma
    szerokość 5m. Jeden tir nie może podjechać pod górkę i jest masakra. Tam
    taka sobie mało ruchliwa droga ma 12-15m szerokości razem z wyasfaltowanym
    poboczem, więc w razie potrzeby ślizgająca się ciężarówa może jechać
    poboczem, nie blokując całego ruchu.

    Warto też dodać, że są zupełnie różne standardy podjazdów. Drogi rzadko są
    wyraźnie strome. Podjazd 5% jest oznakowany niczym czarny punkt, a podjazd
    8% prawie jak strefa zero w Hiroszimie. Byłem na wyprawie rowerowej po
    Kanadzie przez Góry Skaliste - wszystkie najwyższe przełęcze. W porównaniu
    do jazdy po Czechach, Austrii, Francji, Belgii - bułka z masłem. Drogi są
    tak prowadzone, że mają bardzo łagodne nachylenie.

    --
    Marcos
    marcos [AT] wyprawa . info

    http://www.wyprawa.info

  • 5. Data: 2010-12-15 17:11:50
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2010-12-15 16:52, Filip KK pisze:

    > W Polsce tiry jeżdżą na letnich oponach. :)

    Ale za to łysych i n razy regenerowanych.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 6. Data: 2010-12-15 17:41:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 15 Dec 2010 17:11:50 +0100, Mikołaj Tutak napisał(a):

    > Ale za to łysych i n razy regenerowanych.

    to w końcu łysych czy regenerowanych?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2010-12-15 17:45:23
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    tadek wrote:
> [...]
    > Skaliste i inne ,do Kanady i na północ Stanów śnieg tam też pada a
    > stosunkowo rzadko słychać o takich perturbacjach jak w Polsce gdzie

    Poczytaj fora w USA. Dzieje się dokładnie to samo co u nas.

  • 8. Data: 2010-12-15 18:11:10
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...stosunkowo rzadko słychać o takich perturbacjach jak w
    > Polsce gdzie
    > nie mogą podjechać pod byle górkę.

    A skąd ma być niby słychać? To taki "nius" że we wszystkich
    telewizjach świata powinien być? ;-)))

  • 9. Data: 2010-12-15 18:16:46
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 15 Gru, 17:45, "Marek P." <q...@a...pl> wrote:

    > Poczytaj fora w USA. Dzieje się dokładnie to samo co u nas.

    > Poczytaj fora w USA. Łatwiej by mi było poczytać fora w Rosji. Jak ja się uczyłem
    to tylko /prawie/ rosyjski był "w szkołach". Na studiach angielski ale tylko aby
    zaliczyć bo na "zachód" się nie jeździło. Dopiero Gierek "otworzył" nam granice ale
    wtedy byłem już po szkołach.

  • 10. Data: 2010-12-15 19:42:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > Skaliste i inne ,do Kanady i na północ Stanów śnieg tam też pada a
    > stosunkowo rzadko słychać o takich perturbacjach jak w Polsce gdzie

    Sądzę, że Amerykanie również nie słyszą o drogowych perturbacjach na
    zakopiance :)