    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Będzie hejt!
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <t2yukktn9oqs.ny6hck0pv5w8$.dlg@40tude.net> <b...@m...org>
    <5tj8w3eubx4b$.1phzpvyxzc0lq$.dlg@40tude.net>
    <629f0f4e$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
    <t7n3c3$i2e$1$Cav@news.chmurka.net>
    <t7nu3m$53o$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <1...@4...net> <8nwo9fpgdh7y$.dlg@myjk.org>
    <jkqzktr0060k$.1vrt9r8u4bqd0$.dlg@40tude.net>
    <12ilbfjs897g4$.dlg@myjk.org>
    <12z6wx3pmjbde$.djhra6pw1iyb$.dlg@40tude.net>
    Date: Thu, 9 Jun 2022 14:57:28 +0200

    Thu, 9 Jun 2022 14:21:44 +0200, J.F

    > No i co - mowisz, ze Rosjanie płacą, aby tak dalej było?
    > A jak nie Rosjanie, to Arabowie czy Holendrzy ?

    Przedew wszsytstkim to ludzie ignoranci, tzw. pożyteczni idioci, bronią
    uparcie spaliniaków. I oczywiście że koncerny płacą, teraz już mniej, ale
    kiedyś nawet polaki z koncernów motoryzacyjnych się rozbijali po szeszelach
    na imprezach integracyjnych. Jak masz znajomych na wyższych stanowiskach w
    korporacjach to popytaj. :P

    > Juz mowią, ze brakuje.

    Głosy w twojej głowie? :P

    > Chyba troche za wczesnie generalizowac.
    > Poza tym:
    > -ktos potrzebowal i "przeplacil" ... widac nie ma tez podaży :-)

    Sam bym kupił, ale akurat nie miałem wolnych 50 tys. bo tyle mnie akurat
    kosztowała kuchnia i łazienki (z pralnią). :P

    > -bateria do samochodu to nie byle jaka bateria z rynku.
    > jak sie zepsuje to masz klopot - sam nie zrobisz.

    Gdyżponieważbo? PlĄby ma? :P Przecież banki z EV się normalnie naprawia. Że
    nie jest to pospolite i raczej czasochłonne (choć pewnie nie mniej niż
    remont generalny ICE) to inna sprawa. Ale się da.

    > -przemysl moto jest przeciez znany z tego, ze czesci sprzedaje duzo
    > drozej. Silnik, skrzynia biegow, i mniejsze.
    > Powod akurat ten sam - w razie potrzeby nikt jednej sztuki nie zrobi
    > po cenie masowej.
    > Moze drukarki 3D cos zmienią.

    Bo to firma nastawiona na zarobiek, proste. Ale fakty są takie że taki Leaf
    kosztował 160 tys., jak ogłosili dopłaty to automagicznie spadł do 125 tys.
    I co, nagle z dnia na dzień koszt produkcji spadł?

    > -wiele ludzi kupuje auto na 3 lata, godzi sie ze stratą polowy ceny,
    > to co ich bateria obchodzi ...

    Degradacja baterii to jest akurat koronny argument dla antyEV.

    > A mercedes to nie?

    A gdzie mercedes wybudował ponad 30 000 stacji (prawie 15% wszystkich
    dostępnych) ładowania wykupując/dzierżawiąc grunt, robiąc przyłącza,
    stawiając w końcu same ładowarki?

    > Hale ma moze stare, ale linie w nich nowe, szczegolnie dla elektrykow.

    Tak czy siak do opracowania mieli zdecydowanie mniej niż taka Tesla która
    startowała zupełnie od zera.

    > I tysiace inzynierow trzeba zatrudniac, do nowych modeli :-)

    Większość jest ta sama, tylko do modułu EV potrzeba nowych (albo douczonych
    starych).

    --
    Pozdor
    Myjk