eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBebny a tarcze
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 146

  • 41. Data: 2011-08-07 22:48:59
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2011 22:46, Waldek Godel pisze:
    >> Da się wygooglać twoje skróty myślowe?
    > Moich nie musisz, wystarczy, że wygooglujesz "fading hamulców"

    Błyskotliwą nowinkę zapodałeś z tym fadingiem, fajnie by było jakbyś
    jeszcze sprecyzował co miałeś na myśli.

    Pozdrawiam
    Paweł


  • 42. Data: 2011-08-07 22:50:06
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 07 Aug 2011 22:48:59 +0200, DoQ napisał(a):

    > Błyskotliwą nowinkę zapodałeś z tym fadingiem, fajnie by było jakbyś
    > jeszcze sprecyzował co miałeś na myśli.

    czyli już wyguglałeś, ale masz problem z przeczytaniem ze zrozumieniem?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 43. Data: 2011-08-07 22:54:44
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2011 22:50, Waldek Godel pisze:

    >> Błyskotliwą nowinkę zapodałeś z tym fadingiem, fajnie by było jakbyś
    >> jeszcze sprecyzował co miałeś na myśli.
    > czyli już wyguglałeś, ale masz problem z przeczytaniem ze zrozumieniem?

    No dobrze, odkryłeś fading - pochwaliłeś się. Tylko co w związku z tym?
    W bębnowych nie występuje czy jak? Co chciałeś przekazać swoją wypowiedzią?


    Pozdrawiam
    Paweł


  • 44. Data: 2011-08-07 23:00:05
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 07 Aug 2011 22:54:44 +0200, DoQ napisał(a):

    > No dobrze, odkryłeś fading - pochwaliłeś się. Tylko co w związku z tym?
    > W bębnowych nie występuje czy jak? Co chciałeś przekazać swoją wypowiedzią?
    >


    Widzę jednak, że czytanie ze zrozumieniem boli..
    Owszem, występuje, głównie w bębnowych. Rozgrzewający się bęben "odsuwa"
    się od szczęki, podczas gdy rozgrzewająca się tarcza powoduje zwiększenie
    docisku. Stąd w bębnowych trzeba w miarę rozgrzewania się hamulców hamować
    coraz mocniej.
    Fading w tarczowych wynika z poduszki gazów wydzielających się z
    przypiekanego klocka. Ale z tym można poradzić nacięciami czy nawierceniami
    tarczy.
    To taka dosyć elementarna wiedza na poziomie materiału ze starej
    podstawówki.

    To, że część aut ma jeszcze bębny z tyłu wynika z mniejszego ciśnienia
    potrzebnego do ich działania, co nie jest takie trywialne z tyłu przy
    długich przewodach hamulcowych. Układ może być więc prostszy i tańszy. W
    dodatku różnica hamowania nie jest tak bardzo drastyczna przy utracie
    wspomagania (zgaśnięcie silnika).

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 45. Data: 2011-08-07 23:13:03
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2011 23:00, Waldek Godel pisze:

    > Widzę jednak, że czytanie ze zrozumieniem boli..
    > Owszem, występuje, głównie w bębnowych. Rozgrzewający się bęben "odsuwa"
    > się od szczęki, podczas gdy rozgrzewająca się tarcza powoduje zwiększenie
    > docisku. Stąd w bębnowych trzeba w miarę rozgrzewania się hamulców hamować
    > coraz mocniej.

    W jaki sposób rozgrzewająca się tarcza powoduje zauważalne zwiększanie
    docisku?

    > To taka dosyć elementarna wiedza na poziomie materiału ze starej
    > podstawówki.

    Fajnie że chciałeś zabłyszczeć wiedzą na poziomie podstawówki.
    Serio pomyślałeś, że ktoś tu założył iż większy hamulec = mniejsza
    zdolność oddawania ciepła?


    Pozdrawiam
    Paweł


  • 46. Data: 2011-08-07 23:16:23
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 07 Aug 2011 23:13:03 +0200, DoQ napisał(a):

    > W jaki sposób rozgrzewająca się tarcza powoduje zauważalne zwiększanie
    > docisku?
    >

    Dwa bardzo trudne słowa: "rozszerzalność" i "cieplna"
    Przyłóż się, może z pomocą kolegów dasz radę.

    > Serio pomyślałeś, że ktoś tu założył iż większy hamulec = mniejsza
    > zdolność oddawania ciepła?

    Nie. I że różowe hamują lepiej też nie. Bo obydwa tematy są tak samo z dupy
    wzięte.
    Często masz takie napady zmieniania tematu rozmowy?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 47. Data: 2011-08-07 23:17:25
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 7 Aug 2011 22:17:13 +0200, ..:maniek:.. napisał(a):

    > no wlasnie dlatego ze powierzchnia tarcia jest inna => innej sily trzeba
    > uzyc by zadzialac tak samo

    Wróc do podstawówki na fizykę...

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 48. Data: 2011-08-07 23:21:18
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 07.08.2011 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:
    > Dnia Sun, 07 Aug 2011 23:13:03 +0200, DoQ napisał(a):
    >
    >> W jaki sposób rozgrzewająca się tarcza powoduje zauważalne zwiększanie
    >> docisku?
    >>
    >
    > Dwa bardzo trudne słowa: "rozszerzalność" i "cieplna"
    > Przyłóż się, może z pomocą kolegów dasz radę.

    Dla stali to jakies 10*10^-6 1/K a teraz policz nam o ile to milimetrow
    zmienia sie wymiar tarczy w kierunku klocka i dlaczego jest to wielkosc
    pomijalna w stosunku do zuzycia klocka ;)



    --
    ___________________________________________
    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net


  • 49. Data: 2011-08-07 23:21:42
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Aug 2011 20:32:33 +0200, DoQ napisał(a):
    > W dniu 07-08-2011 20:02, J.F. pisze:
    >> mowimy o powierzchni tracej. Szczeki moa byc male jak w maluchu,
    >> a moga miec np 5*15cm
    >
    > No mogą, ale to i tak żaden rarytas. Przeciętne klocki przednich
    > hamulców mają ok 14x6cm, pomnóż je x4 na oś, a okaże się że ich
    > powierzchnia wcale nie jest mała w stosunku do szczęk.

    A to sa przecietne klocki w czym ?
    Renault Magnum ?

    J.


  • 50. Data: 2011-08-07 23:23:28
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2011 23:16, Waldek Godel pisze:
    >> W jaki sposób rozgrzewająca się tarcza powoduje zauważalne zwiększanie
    >> docisku?
    > Dwa bardzo trudne słowa: "rozszerzalność" i "cieplna"
    > Przyłóż się, może z pomocą kolegów dasz radę.

    Aha, a przyłożysz się i policzysz jakiego rzędu wielkości jest to
    rozszerzenie powiedzmy dla tarczy o grubości 30mm?

    > Nie. I że różowe hamują lepiej też nie. Bo obydwa tematy są tak samo z dupy
    > wzięte.
    > Często masz takie napady zmieniania tematu rozmowy?

    No to wróćmy do tematu. Skoro twierdzisz że tarcze rozszerzają się do
    tego stopnia, że docisk klocek-tarcza jest wyczuwalnie większy to co w
    przypadku gdy klocków zostanie 50% grubości? Samochód hamuje 50% słabiej?



    Pozdrawiam
    Paweł

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: