  • 1. Data: 2011-06-10 06:42:04
    Temat: Bdanie natężenia hałasu
    Od: "Kowal" <s...@n...pl>

    Witam
    Oglądałem właśnie Uwaga Pirat. W jakimś motocyklu pan Policjant sprawdził
    poziom natężenia hałasu.
    Spojrzał na obrotomierz patrzy max 11k obrotów, kazał odwinąć do około
    połowy (5k) i wtedy sprawdził poziom - moto nie zdało egzaminu.
    Podpowie ktoś gdzie sprawdzić jak taki test powinien się odbywać?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-06-10 06:46:05
    Temat: Re: Bdanie natężenia hałasu
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    W dniu 2011-06-10 08:42, Kowal pisze:
> [...]
    > połowy (5k) i wtedy sprawdził poziom - moto nie zdało egzaminu.
    > Podpowie ktoś gdzie sprawdzić jak taki test powinien się odbywać?

    Zajrzyj do wątku: "apel do śmigających po Ursusie"

    Pozdr
    DP

  • 3. Data: 2011-06-10 08:09:31
    Od: "Michał Demczuk" <m...@i...pl>

    Kowal wrote:
> [...]
    > połowy (5k) i wtedy sprawdził poziom - moto nie zdało egzaminu.
    > Podpowie ktoś gdzie sprawdzić jak taki test powinien się odbywać?

    Mysle, ze sposob pomiaru powinien byc podobny do tego (rozdz. 4.79 strona
    73.):
    http://www.pzm.pl/userfiles/2009-pliki/Motocykle/Sup
    ermoto/Regulaminy/RSM2005.pdf

    czyli przy określonej stalej prędkości liniowej tłoka. Jak widać, zeby
    pomiar byl ważny, musi być spelnionych sporo warunków. Nie może również
    padać deszcz :)

    --
    Pozdr..

    Michał Demczuk
    www.demczuk.pl
    Dealer: Husqvarna, Kymco

  • 4. Data: 2011-06-10 08:19:20
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Kowal" napisał w wiadomości grup

[...]

    ===============

    Tu masz precyzyjny opis:

    http://dydaktyka.polsl.pl/ptp-wt/instrukcje/halas_ze
    w_pojazdow.pdf

    W skrócie:

    Pojazd ma stać na twardej płaskiej powierzchni, bez przeszkód odbijających
    dźwięk. Mikrofon na wysokości wydechu pół metru za motocyklem pod kątem 45
    stopni. Obroty silnika z dokładnością do 3% - tu może być kłopot. 3% przy 5
    tys obr to +- 150 obr. Należy wykonać co najmniej 3 pomiary.

  • 5. Data: 2011-06-10 08:20:12
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Kowal pisze:
> [...]
    > połowy (5k) i wtedy sprawdził poziom - moto nie zdało egzaminu.
    > Podpowie ktoś gdzie sprawdzić jak taki test powinien się odbywać?

    U mnie na tabliczce znamionowej jest podane 88 dB przy U 3250 obr.
    Skok tłoka 75,6 mm -> według tabelki wskazanej przez Michała pomiar
    powinien byc dokonany przy 4300-4400 obr/min. Powinien się zmieścić
    poniżej 94 dB.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2011-06-10 08:25:29
    Od: jesz <m...@w...pl>

    a co w przypadku motocykla nie posiadającego obrotomierza?

  • 7. Data: 2011-06-10 08:32:21
    Od: "Michał Demczuk" <m...@i...pl>

    Piotr Rezmer wrote:

> [...]
    > Skok tłoka 75,6 mm -> według tabelki wskazanej przez Michała pomiar
    > powinien byc dokonany przy 4300-4400 obr/min. Powinien się zmieścić

    To co podalem ma zastosowanie w sporcie (fakt, ze motocykli homologowanych
    do ruchu drogowego). Chodzilo mi raczej o pokazanie jak skomplikowane
    warunki muszą być spelnione, zeby dokonać pomiaru, waznego pomiaru. A tak
    swoją droga to na zawodach faktycznie "mierniczy" lata z ekierka ustawiając
    mikrofon pod odpowiednim kątem. Swojego czasu jak startowalem na DR350 z
    Supertrappem, nie chceli mnie przepuscic nie dlatego ze byl zagłośny, ale
    dlatego, ze nie spelnial innego warunku: punkt 4.31.2 str. 64. Kto wie jak
    wygląda Supertrapp bedzie wiedział o co chodzi :)

    --
    Pozdr..

    Michał Demczuk
    www.demczuk.pl
    Dealer: Husqvarna, Kymco

  • 8. Data: 2011-06-10 08:49:53
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    "Michał Demczuk"
> [...]
    > zagłośny, ale dlatego, ze nie spelnial innego warunku: punkt 4.31.2 str.
    > 64. Kto wie jak wygląda Supertrapp bedzie wiedział o co chodzi :)

    A tlo??? gdzie jest tlo???

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 9. Data: 2011-06-10 08:51:28
    Od: "Michał Demczuk" <m...@i...pl>

    jesz wrote:
    > a co w przypadku motocykla nie posiadającego obrotomierza?

    Obrotomierz w motocyklu i tak nie ma znaczenia, to nie przyrząd pomiarowy
    tylko wskaźnik. Trzeba korzystać z zewnętrznego, najczęściej taki z
    czujnikiem przykładanym do przewodu WN.

    --
    Pozdr..

    Michał Demczuk
    www.demczuk.pl
    Dealer: Husqvarna, Kymco

  • 10. Data: 2011-06-10 08:52:56
    Od: "Michał Demczuk" <m...@i...pl>

    Tytus z domQ wrote:
    > Siemka
    >
    > "Michał Demczuk"
    > To co podalem ma zastosowanie w sporcie (fakt, ze motocykli
    > homologowanych
    >
    > A tlo??? gdzie jest tlo???

    W RSMie napisane jest co z tłem, jaki moze byc maksymalny poziom. Nawet
    kierunek wiatru :)

    --
    Pozdr..

    Michał Demczuk