-
131. Data: 2023-05-03 21:20:24
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 3 May 2023 18:24:09 +0200, Shrek wrote:
> W dniu 03.05.2023 o 18:18, J.F pisze:
>>> To są bardzo dobre pytania;) IMHO musi zostawać,. Inaczej to by
>>> śmiesznie było - zatankowałeś 80kWh w nocy mróa (wiem grzanie, pewnie
>>> "za darmowo";)) i 40kWh czyli dwieście kilometrów ekologicznie udało się
>>> "?????":P
>>
>> Jak pisałem - wolę pisac o Ah, te są wprost związane z reakcjami na
>> elektrodach.
>
> No ale kWh to właśnie ta energia za którą trzeba zapłacić i węgiel
> skotłować.
>
>> Co podgrzewa baterie ... ale ona ciezka jest, duzo energii potrzebuje
>> na podgrzanie :-)
>
> Zaraz się okaże że jak jeździsz tylko w łikend do zatankujesz w piątek,
> przejedziesz 150km a resztę wpierdoli grzanie w tygodniu;)
Istnieje w bateriach takie pojecie jak samorozładowanie,
ale akurat w li-ion jest małe.
No chyba, ze tak jak w tych nowych hybrydach - auta naszpikowane
elektroniką, i na parkingu calkiem sporo prądu żrą.
A na parkingu zasila je mały akumulator 12V ...
J.
-
132. Data: 2023-05-03 21:47:33
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.05.2023 o 21:20, J.F pisze:
> Istnieje w bateriach takie pojecie jak samorozładowanie,
> ale akurat w li-ion jest małe.
Pomijalne. Ale grzanie aku już nie.
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
133. Data: 2023-05-03 23:13:28
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 3 May 2023 21:19:56 +0200, Shrek wrote:
> W dniu 03.05.2023 o 21:17, J.F pisze:
>>> Na hamowni to moc liczą na kołach... i w zasadzie tak powinno być.
>> To jest hamownia dla amatorow, fabryka ma hamownie dla silnikow.
>
> I jak mierzyli bez osprzętu?
12V mozna podac z instalacji fabrycznej, a alternatora nie montować.
Co tam jeszcze moza zlikwidować:
https://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower
"In Europe, the DIN 70020 standard tests the engine fitted with all
ancillaries and the exhaust system as used in the car. The older
American standard (SAE gross horsepower, referred to as bhp) used an
engine without alternator, water pump, and other auxiliary components
such as power steering pump, muffled exhaust system, etc., so the
figures were higher than the European figures for the same engine."
Ze mierzyli bez wspomagania kierownicy, to mi sie wydaje słuszne,
pompa wody jest jednak częscią silnika, ale wydech to chyba faktycznie
moze trochę zabrać.
>>> Różni się tym, że może pracować jako pompa ciepła (czyli można odwrócić
>>> obieg).
>> Chyba nie zawsze.
>
> To jak nie tym, to już nie wiem czym:P
>
>> Ale moc tez taka sama ?
> Wymagana moc to chyba z kubatury wychodzi. No i izolacji.
No i założen projektowych.
Ale nie slyszalem narzekan na Tesle, ze klima słaba.
>>> NIe wiem. To co chłodzone cieczą teoretycznie można zwracać. Tylko jak
>>> jest na dworze zimno to może nie wystarczyć na podgrzanie baterii.
>>
>> No i zanim sie ta ciecz nagrzeje ... ale nagrzac sie moze prądem z
>> gniazdka :-)
>
> Najlepiej to się od gniazdka nie odpinać:P
Ale jak masz tani prąd i gniazdko w garażu, to cie moze podgrzewanie
nie interesowac.
J.
-
134. Data: 2023-05-03 23:25:04
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 3 May 2023 21:47:33 +0200, Shrek wrote:
> W dniu 03.05.2023 o 21:20, J.F pisze:
>> Istnieje w bateriach takie pojecie jak samorozładowanie,
>> ale akurat w li-ion jest małe.
>
> Pomijalne. Ale grzanie aku już nie.
To samorozładowanie powinno powodować grzanie.
Pomijalnie małe, ale moze w dobrym termosie mierzalne ..
J.
-
135. Data: 2023-05-04 00:40:49
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Sat, 29 Apr 2023 13:36:20 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 29-04-2023 o 09:19, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>> Napisałeś "Nieprawda. Liczą się TYLKO pełne cykle"
>
> A sprawdziłeś w odpowiedzi na co?
>
> Bo na taki tekst:
> "Im mniej cykli ładowania tym lepiej, chyba to jest oczywiste. "
>
> odpowiedziałem:
>
> "Nieprawda. Liczą się TYLKO pełne cykle"
>
> I podtrzymuję.
> Nie jest prawdą, że ilość cykli ma znaczenie, a nie suma ich cząstkowości.
Czyli upraszczając - twoim zdaniem liczy sie suma cząstkowości?
> Z Twojego wychodziłoby, że lepiej ładować 1 raz 0-100%, a z mojego że
> wyjdzie to mniej więcej tak samo jak 10 krótkich ładowań po 10%
Z "Liczą się TYLKO pełne cykle" to tak jasno nie wynika.
> i GORZEJ niż 9 ładowań między 40 a 50% np.
ale 9 ładowan po 10% to nie 10 - i mam na mysli wynikly z tego
dystans, a nie zuzycie.
No chyba ze miedzy 50 a 40% auto wiecej przejedzie niz miedzy
np 20% a 10%, i wystarczy mniej ładowań.
J.
-
136. Data: 2023-05-04 06:30:13
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.05.2023 o 23:13, J.F pisze:
>> I jak mierzyli bez osprzętu?
>
> 12V mozna podac z instalacji fabrycznej, a alternatora nie montować.
Ile ten osprzęt może mieć koni mechanicznych? 0,1?
> Co tam jeszcze moza zlikwidować:
> https://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower
>
> "In Europe, the DIN 70020 standard tests the engine fitted with all
> ancillaries and the exhaust system as used in the car. The older
> American standard (SAE gross horsepower, referred to as bhp) used an
> engine without alternator, water pump, and other auxiliary components
> such as power steering pump, muffled exhaust system, etc., so the
> figures were higher than the European figures for the same engine."
>
> Ze mierzyli bez wspomagania kierownicy, to mi sie wydaje słuszne,
> pompa wody jest jednak częscią silnika, ale wydech to chyba faktycznie
> moze trochę zabrać.
Dla silnika mogą sobie mierzyć jak chcą sprzedawać silniki. Jak samochód
to powinno być na kołach:P
>>> Ale moc tez taka sama ?
>> Wymagana moc to chyba z kubatury wychodzi. No i izolacji.
>
> No i założen projektowych.
Nie - moc wymagana klimy zależy od zysków ciepła - fizyki nie oszukasz.
> Ale nie slyszalem narzekan na Tesle, ze klima słaba.
No ma normalną...
>>> No i zanim sie ta ciecz nagrzeje ... ale nagrzac sie moze prądem z
>>> gniazdka :-)
>>
>> Najlepiej to się od gniazdka nie odpinać:P
>
> Ale jak masz tani prąd i gniazdko w garażu, to cie moze podgrzewanie
> nie interesowac.
Zaczyna być niebezpiecznie dużo warunków, żeby ten samochód normalnie
użytkować.
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
137. Data: 2023-05-04 06:30:45
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.05.2023 o 23:25, J.F pisze:
>> Pomijalne. Ale grzanie aku już nie.
>
> To samorozładowanie powinno powodować grzanie.
> Pomijalnie małe, ale moze w dobrym termosie mierzalne ..
Ale pomijalne. A grzanie aku na mrozie już nie.
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
138. Data: 2023-05-04 07:23:40
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 03-05-2023 o 18:23, J.F pisze:
>> Różni się grzanie, bo to co w
>> elektyku idzie w chłodnie kominową w spalince idzie między innymi na
>> ogrzewania.
>
> Nie wiem - nie maja zawrócenia ciepla do kabiny?
Jakiego ciepła?
Tego którego cały czas brakuje, również na grzanie baterii?
A mimowolne chłodzenie opływającym zimnym powietrzem jest większe niż to
wyprodukowane ciepło, co by ewentualnie mogło się zmarnować?
No Tesla ma coś w ten deseń, że potrafi grzać kabinę ciepłem z
podgrzanej wcześniej baterii...
> Bo troche strat tam maja - falowniki, silnik, bateria ...
Ale to latem, wtedy idzie w kosmos, bo ciepła jest nadmiar i trzeba chłodzić
Zimą wszystko się zużywa na grzanie baterii podczas ładowania.
-
139. Data: 2023-05-04 07:29:49
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 04-05-2023 o 00:40, J.F pisze:
> On Sat, 29 Apr 2023 13:36:20 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 29-04-2023 o 09:19, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>> Napisałeś "Nieprawda. Liczą się TYLKO pełne cykle"
>>
>> A sprawdziłeś w odpowiedzi na co?
>>
>> Bo na taki tekst:
>> "Im mniej cykli ładowania tym lepiej, chyba to jest oczywiste."
>>
>> odpowiedziałem:
>>
>> "Nieprawda. Liczą się TYLKO pełne cykle"
>>
>> I podtrzymuję.
>> Nie jest prawdą, że ilość cykli ma znaczenie, a nie suma ich cząstkowości.
>
> Czyli upraszczając - twoim zdaniem liczy sie suma cząstkowości?
Ja to nie wiem, ale tak - takie informacje są podawane.
>
>> Z Twojego wychodziłoby, że lepiej ładować 1 raz 0-100%, a z mojego że
>> wyjdzie to mniej więcej tak samo jak 10 krótkich ładowań po 10%
>
> Z "Liczą się TYLKO pełne cykle" to tak jasno nie wynika.
Tylko dla kogoś kto nie wie co to pełny cykl.
> No chyba ze miedzy 50 a 40% auto wiecej przejedzie niz miedzy
> np 20% a 10%, i wystarczy mniej ładowań.
Nie wiem o co Ci chodzi.
Skrótowo myślowo mowa o procentach PEŁNEJ baterii, a nie o 10%+10% od
10%....
-
140. Data: 2023-05-04 08:19:51
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: Cavallino <C...@k...pl>
>> W dniu 26.04.2023 o 06:31, Cavallino pisze:
>>> https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/spadek-pojemn
osci-baterii-w-teslach-12-proc-po-320-tys-km-tylko-d
laczego-ciagle-dostajemy-stare-dane-dla-modeli-s-x/
>>>
>>> Wychodzi że baterie z Tesli na powerwalle przeznaczać by trzeba po
>>> milionie kilometrów (i nadal będą miały 60% pojemności)....
VW też imponująco:
https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/degradacja-ba
terii-vw-id-3-przy-jezdzie-autostradowej-symulacja-k
oniec-zycia-przy-okolo-400-000-km-przebiegu/