eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie w bev do wyrzucenia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 187

  • 141. Data: 2023-05-04 09:18:41
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-05-03 o 18:27, Shrek pisze:
    > W dniu 03.05.2023 o 16:45, Janusz pisze:
    >
    >>>> Akumulator w samochodzie ma podaną pojemność np. 40Ah. Ale jest to
    >>>> pojemność (najczęściej) dla prądu rozładowania C20 - prądu o stałej
    >>>> wartości pobieranego przez 20h
    >>>
    >>> Eeee. Chyba C20 dla 40Ah to będzie 40*20=400A - raczej nie 20 godzin;)
    >> Nie, C20 oznacza 1/20 pojemności, czyli dla 40Ah wynosi 2A, czyli
    >> powinien oddawać te 2A przez 20h.
    >
    > To w modelarstwie inaczej liczą?
    Oni to jak audiofile mają swoje jednostki np KV dla silników :)
    Normalni czyli reszta :) krotności pojemności oznacza np 10C, a ułamki
    C10 albo C/10 jak pisał JF.

    > Ogniwa C10 dają kijowy prąd max bo 10
    > razy pojemność, a C50 to można akrobacje robić bo z baterii 2Ah wyciągniesz
    >>> No dobra - ale "komputer" wyświetla pojemność dla samochodu a nie
    >>> powerwalla. Jeśli pojemność spada do 80% a zasięg do 50% to znaczy że
    >>> te pomiary są niewiearygodne a mówiąc wprost oszukane.
    >>>
    >> Nie, nie są oszukane, pojemność nominalna tyle wynosi ale pobierając
    >> określony prąd (duży) efektywna energia jest znacznie mniejsza do
    >> uzyskania.
    >
    > No ale co cię obchodzi "nominalna" jak potrzebujesz właśnie ten duży prąd?
    >
    >> W tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=zu-bB8xj_00&t=424s
    >> masz to ładnie pokazane, dla 0,2, 0,5 a nawet dla 1A pojemność to
    >> ponad 1000mAh i tyle energii z ogniwa można 'wyciągnąć' ale dla 5A już
    >> wynosi 505mAh i dalej masz pokazane z czego to wynika.
    >
    > No ok, ale skoro żeby ruszyć samochód trzeba dużego prądu to należy
    > podawać pojemność dla tego prądu. Inaczej jest to delikatnie mówiąc
    > dezinformacja.

    Masz rację tylko to nie takie proste jak widać, te charakterystyki
    zmieniają się dynamicznie
    i na dodatek wystarczy seria słabszych ogniw żeby one poszły w ogóle w
    buraki.
    Druga sprawa że producent auta nie ma w tym żadnego interesu więc będzie
    jak będzie.

    --
    Janusz


  • 142. Data: 2023-05-04 11:09:41
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 May 2023 09:18:41 +0200, Janusz wrote:
    > W dniu 2023-05-03 o 18:27, Shrek pisze:
    >> W dniu 03.05.2023 o 16:45, Janusz pisze:
    >>
    >>>>> Akumulator w samochodzie ma podaną pojemność np. 40Ah. Ale jest to
    >>>>> pojemność (najczęściej) dla prądu rozładowania C20 - prądu o stałej
    >>>>> wartości pobieranego przez 20h
    >>>>
    >>>> Eeee. Chyba C20 dla 40Ah to będzie 40*20=400A - raczej nie 20 godzin;)
    >>> Nie, C20 oznacza 1/20 pojemności, czyli dla 40Ah wynosi 2A, czyli
    >>> powinien oddawać te 2A przez 20h.
    >>
    >> To w modelarstwie inaczej liczą?
    > Oni to jak audiofile mają swoje jednostki np KV dla silników :)

    A to jest akurat w miare normalna jednostka.

    > Normalni czyli reszta :) krotności pojemności oznacza np 10C, a ułamki
    > C10 albo C/10 jak pisał JF.
    >
    >>> W tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=zu-bB8xj_00&t=424s
    >>> masz to ładnie pokazane, dla 0,2, 0,5 a nawet dla 1A pojemność to
    >>> ponad 1000mAh i tyle energii z ogniwa można 'wyciągnąć' ale dla 5A już
    >>> wynosi 505mAh i dalej masz pokazane z czego to wynika.
    >>
    >> No ok, ale skoro żeby ruszyć samochód trzeba dużego prądu to należy
    >> podawać pojemność dla tego prądu. Inaczej jest to delikatnie mówiąc
    >> dezinformacja.
    >
    > Masz rację tylko to nie takie proste jak widać, te charakterystyki
    > zmieniają się dynamicznie
    > i na dodatek wystarczy seria słabszych ogniw żeby one poszły w ogóle w
    > buraki.
    > Druga sprawa że producent auta nie ma w tym żadnego interesu więc będzie
    > jak będzie.

    Jak pojdzie fama, ze ma slabe baterie, to tez bedzie jak bedzie.

    J.


  • 143. Data: 2023-05-04 13:47:47
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, May 3, 2023, 6:14:15 PM, you wrote:

    [...]

    > Zalezy. Tesla ma sporą predkosc maksymalną, i moc potrzebna wtedy
    > rosnie.
    > Mozna tez na Nurburgring pojechac i rozladowac baterie w 15 minut.
    > Albo przegrzac :-)
    > https://youtu.be/EiuIyHORZi8?t=2035
    > po 100km jazdy z predkoscią 200 znikło 70% baterii,

    No i co w tym nienormalnego? Przy ostatnim wyjeździe w Bieszczady,
    pozwoliłem sobie pojechać szybko na końcowym odcinku A4. W efekcie
    musiałem tankować LPG po 120 zamiast 300 km, żeby starczyło mi do celu
    podróży. Wyszło ok. 20 l/100 km LPG + benzyna, która również jest
    zużywana przy dużych prędkościach.

    Normalka - to jest elementarna fizyka.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 144. Data: 2023-05-04 14:31:34
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 May 2023 13:47:47 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Wednesday, May 3, 2023, 6:14:15 PM, you wrote:
    > [...]
    >> Zalezy. Tesla ma sporą predkosc maksymalną, i moc potrzebna wtedy
    >> rosnie.
    >> Mozna tez na Nurburgring pojechac i rozladowac baterie w 15 minut.
    >> Albo przegrzac :-)
    >> https://youtu.be/EiuIyHORZi8?t=2035
    >> po 100km jazdy z predkoscią 200 znikło 70% baterii,
    >
    > No i co w tym nienormalnego?

    Nic - tylko wygląda na to, ze bateria jest dostosowana do rozladowania
    w czasie 45 min.
    I chyba nawet pojemnosci jej nie ubywa jakos istotnie ..

    > Przy ostatnim wyjeździe w Bieszczady,
    > pozwoliłem sobie pojechać szybko na końcowym odcinku A4. W efekcie
    > musiałem tankować LPG po 120 zamiast 300 km, żeby starczyło mi do celu
    > podróży. Wyszło ok. 20 l/100 km LPG + benzyna, która również jest
    > zużywana przy dużych prędkościach.
    >
    > Normalka - to jest elementarna fizyka.

    Było se kupic diesla :-P

    J.


  • 145. Data: 2023-05-04 15:33:37
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Thursday, May 4, 2023, 2:31:34 PM, you wrote:

    [...]

    >> Normalka - to jest elementarna fizyka.
    > Było se kupic diesla :-P

    Że niby w dieslu przy dużych prędkościach w baku przybywa? Zapewniam,
    że LPG jest tańszy przy każdej prędkości i tej mocy.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 146. Data: 2023-05-04 16:08:01
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-05-04 o 11:09, J.F pisze:
    >> Oni to jak audiofile mają swoje jednostki np KV dla silników ?
    > A to jest akurat w miare normalna jednostka.
    >
    Tak? a co ona oznacza?

    --
    Janusz


  • 147. Data: 2023-05-04 16:53:11
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2023 o 14:31, J.F pisze:

    >> Przy ostatnim wyjeździe w Bieszczady,
    >> pozwoliłem sobie pojechać szybko na końcowym odcinku A4. W efekcie
    >> musiałem tankować LPG po 120 zamiast 300 km, żeby starczyło mi do celu
    >> podróży. Wyszło ok. 20 l/100 km LPG + benzyna, która również jest
    >> zużywana przy dużych prędkościach.
    >>
    >> Normalka - to jest elementarna fizyka.
    >
    > Było se kupic diesla :-P

    Bo dizle nie palą więcej przy 200/h;)

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 148. Data: 2023-05-04 17:00:47
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2023 o 09:18, Janusz pisze:

    >> To w modelarstwie inaczej liczą?
    > Oni to jak audiofile mają swoje jednostki np KV dla silników :)
    > Normalni czyli reszta :) krotności pojemności oznacza np 10C, a ułamki
    > C10 albo C/10 jak pisał JF.

    C/10 rozumiem że C10==C/10 pierwsze słyszę ale może...

    >> No ok, ale skoro żeby ruszyć samochód trzeba dużego prądu to należy
    >> podawać pojemność dla tego prądu. Inaczej jest to delikatnie mówiąc
    >> dezinformacja.
    >
    > Masz rację tylko to nie takie proste jak widać, te charakterystyki
    > zmieniają się dynamicznie

    Jak nie możesz z miejsca ruszyć to nie dynamicznie;)

    > Druga sprawa że producent auta nie ma w tym żadnego interesu więc będzie
    > jak będzie.

    No właśnie do tego dąże. Fanboje mówią że po 10 latach 80% pojemności a
    tu się okazuje, że to 50% zasięgu. Zaraz się okaże że w zimę to starczy
    na to żeby pojechać raz na tydzień do ładowarki i wrócić.

    No masz rację, że to mało korzystne dla producenta;)

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 149. Data: 2023-05-04 17:01:35
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2023 o 16:08, Janusz pisze:

    >>> Oni to jak audiofile mają swoje jednostki np KV dla silników ?
    >> A to jest akurat w miare normalna jednostka.
    >>
    > Tak? a co ona oznacza?

    Ile obrotów robi zasilany napięciem 1V (oczywiście bez obciążenia).


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 150. Data: 2023-05-04 17:15:12
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 May 2023 16:53:11 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 04.05.2023 o 14:31, J.F pisze:
    >>> Przy ostatnim wyjeździe w Bieszczady,
    >>> pozwoliłem sobie pojechać szybko na końcowym odcinku A4. W efekcie
    >>> musiałem tankować LPG po 120 zamiast 300 km, żeby starczyło mi do celu
    >>> podróży. Wyszło ok. 20 l/100 km LPG + benzyna, która również jest
    >>> zużywana przy dużych prędkościach.
    >>>
    >>> Normalka - to jest elementarna fizyka.
    >>
    >> Było se kupic diesla :-P
    >
    > Bo dizle nie palą więcej przy 200/h;)

    palą wiecej, ale nie az tak :-)

    Poza tym RoMan nie napisał ile sobie pozwolił :-)

    J.

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: