  • 11. Data: 2011-09-06 21:01:09
    Temat: Re: Baterie słoneczne, ładowarki na korbkę i inne wynalazki czyli komórka bez prądu
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 06.09.2011 10:57, grunt pisze:

    > Szacunkowy kontakt z cywilizacją raz w miesiącu.
    to zależy ile chcesz wydać. taka 10W bateria słoneczna, powinna dać radę
    naładować telefon. wystarczy ze przez 4 godziny dostanie maksymalnego
    słońca! Zastanawiałem się nad "korbką". Prądnica rowerowa "daje" 3 W
    przy przeciętnym pedałowaniu. jakaś przekładnia - i możesz korbować. Tak
    przez parę godzin :) Na rozgrzewkę w chłodniej stacji badawczej - w sam
    raz. Trzy baterie typu paluszek zgromadzą energii trzy razy tyle energii
    ile bateria do telefonu. JAkby Ci sie udało zrobić taki pakiecik 3
    sztuki i podłączać go bezpośrednio do telefonu - było by super! Miesiąc
    powinny wytrzymać.

    ToMasz

  • 12. Data: 2011-09-07 13:21:29
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > ciekawe, ile takie cacko kosztuje :]

    220zł na allegro

  • 13. Data: 2011-09-07 14:46:43
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2011-09-05 11:41, grunt <g...@S...info> wrote:

    > W razie gdyby wszystkie sposoby radzenia sobie bez prądu w praktyce były
    > tylko ciekawym lecz bezwartościowym gadżetem to jako alternatywę widzę
    > urządzenie, które wytrzyma minimum 2 tygodnie bez ładowania. Wiem, że w
    > czasach przedsmartfonowych takie były.

    Samsung E2370 Solid

  • 14. Data: 2011-09-08 06:59:44
    Od: Piotr <t...@a...gov.mg>

    To przy takich założeniach większa bateria słoneczna powinna dać radę. A
    jak baza jest stacjonarna to może jakiś akumulator (zasadowy, kwasowe
    mają zbyt duże samorozładowanie) + przedtwornica DC/DC do ładowania
    telefonu rozwiązałyby problem zaopatrzenia w energię.

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2011-09-08 10:26:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "grunt" <g...@S...info> napisał
    > Dodam jeszcze kilka informacji dotyczących użytkowania. Telefon
    > byłby używany właściwie jak stacjonarny, rzadko noszony w
    > kieszeni. Miejsce to coś w rodzaju stacji naukowej w kompletnej
    > głuszy (nie Polska ale zbliżone warunki klimatyczne, zima może
    > troszkę łagodniejsza). Z zasięgiem co ciekawe nie ma
    > najmniejszego problemu. "Zabudowania" to jeden zrujnowany budynek
    > murowany + namioty.

    Troche zmienia postac rzeczy.
    Spojrz czasem na drogi - ladny migajacy znak a obok ogniwa
    sloneczne.
    Da sie sie, tylko musza byc odpowiednio duze.
    A takie sa odpowiednio drogie.

    Cos podobnego (byly i tansze) plus maly akumulator i 12V macie.
    http://allegro.pl/akumulator-baterie-sloneczne-solar
    -lodz-kampery-i1809545337.html

    A dodatkowo moze cos takiego - i patrz tez na podobne filmy
    http://www.youtube.com/watch?v=hvo0rkM3PuE

    J.