-
121. Data: 2024-07-05 11:36:38
Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 05-07-2024 o 11:23, r...@k...pl pisze:
> Fri, 5 Jul 2024 10:18:58 +0200, w <v68a9j$48u$3@news.chmurka.net>, Cavallino
> <C...@k...pl> napisał(-a):
>
>> Dla przykładu:
>>
>> https://elektrowoz.pl/auta/auta-elektryczne-z-minima
lnym-spadkiem-rok-do-roku-134-132-proc-nowych-duzy-s
kok-hybryd-wyniki-i-kw-2024-acea/
>>
>> "Rok do roku elektryki wypadły w Europie lepiej pod względem liczby (433
>> tys. -> 448 tys.)"
>>
>> To jest właśnie to Wasze "polecenie na łeb na szyję", ale przedstawione
>> obiektywnie, bez hejtu, na TYCH SAMYCH DANYCH.
>
> No tak, aby wykazać brak spadku należy jak najbardziej poszerzyć zakres WSTECZ.
Nie wij się tak. jak każdy płaski gad.......
Wstecz sprzedawano jeszcze mniej.
> No, ale i tak niezbyt się udało, bo spadek nadal jest
Jasne, 448 tys w 2024, wobec 433 tys w 2023, oznacza spadek sprzedaży.
I jeszcze "polecenie na łeb na szyję".
O takim właśnie hejcie mówię.
Hejter będzie kłamał do woli, wybierał jakieś nieistotne niuanse, byleby
tylko hejtować w imię interesów turbanów i Putina....
-
122. Data: 2024-07-05 11:39:42
Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 05-07-2024 o 11:26, r...@k...pl pisze:
> Fri, 5 Jul 2024 10:18:58 +0200, w <v68a9j$48u$3@news.chmurka.net>, Cavallino
> <C...@k...pl> napisał(-a):
>
>> Dla przykładu:
>> https://elektrowoz.pl/auta/auta-elektryczne-z-minima
lnym-spadkiem-rok-do-roku-134-132-proc-nowych-duzy-s
kok-hybryd-wyniki-i-kw-2024-acea/
>> "Rok do roku elektryki wypadły w Europie lepiej pod względem liczby (433
>> tys. -> 448 tys.)"
>> To jest właśnie to Wasze "polecenie na łeb na szyję", ale przedstawione
>> obiektywnie, bez hejtu, na TYCH SAMYCH DANYCH.
>
> Ale wystarczy sięgnąć po następny artykuł z maja i nawet kościółek zauważa
> kryzys.
>
> "W maju 2024 roku
Tak, jest kryzys.
Dowodem jest to, że np. 18 maja o godzinie 14:44 też sprzedano mniej
samochodów niż w tej samej minucie rok wcześniej.
Koronny argument, nie ma bata, nie może być inaczej.
P.S.
W okresie wybranej sekundy nie byłoby lepiej szukać prawidłowości?
-
123. Data: 2024-07-05 11:51:46
Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 5 Jul 2024 10:18:58 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 05-07-2024 o 09:52, J.F pisze:
>> On Fri, 5 Jul 2024 07:31:09 +0200, Cavallino wrote:
>>> W dniu 04-07-2024 o 21:48, r...@k...pl pisze:
>>>> Thu, 4 Jul 2024 12:46:37 +0200, w <v65uid$cov$4@news.chmurka.net>, Cavallino
>>>> <C...@k...pl> napisał(-a):
>>>>
>>>>>> "Elektryki popadły w niełaskę. Ostre spadki sprzedaży w 20 krajach w tym w
>>>>>> Polsce
>>>>> Rozumiem, że będziesz teraz wyszukiwał wszystkich hejterów i ich twórczość?
>>>>> Śmiało, będzie wiadomo czego nie czytać.
>>>>
>>>> Hejter = taki, który przytacza twarde dane na spadek sprzedaży elektryków.
>>>
>>> Nie - to taki, który zamiast napisać prawdę, woli łgać podając wyrwane z
>>> kontekstu wybiórcze dane, żeby tylko udowodnić z góry założoną tezę.
>>
>> A odwrotnosc hejtera jak się nazywa?
>
> Może być też: "dostarczyciel informacji niewygodnych dla hejterów."
>
> Dla przykładu:
>
> https://elektrowoz.pl/auta/auta-elektryczne-z-minima
lnym-spadkiem-rok-do-roku-134-132-proc-nowych-duzy-s
kok-hybryd-wyniki-i-kw-2024-acea/
>
> "Rok do roku elektryki wypadły w Europie lepiej pod względem liczby (433
> tys. -> 448 tys.)"
>
> To jest właśnie to Wasze "polecenie na łeb na szyję", ale przedstawione
> obiektywnie, bez hejtu, na TYCH SAMYCH DANYCH.
Obiektywnie i bez hejtu powiadasz?
ilosc sprzedanych elektryków wzrosła o 3.5%, ale ilośc sprzedanych
samochodów ogółem wzrosła o 4.4%. Co zresztą tam zapisano -
ilość wzrosłą, udział w rynku spadł.
Jak widac, to ilość sprzedanych benzyniaków ciut spadła, ilośc diesli
mocno spadła (10%), PHEV mocno wzrosło (10%) ale najwięcej wzrosły
zwykłe hybrydy, bez P, 19.7%.
Tak naprawdę głosują wyborcy :-)
Ciekawe to "others" ... wodór? No nie, 4 tys w Polsce to chyba nie ...
LPG, CNG ?
Wybór zwykłej hybrydy przy dzisiejszych cenach prądu ... rozsądek ?
:-)
J.
-
124. Data: 2024-07-05 12:52:43
Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 5 Jul 2024 11:24:18 +0200, w <v68e43$48u$4@news.chmurka.net>, Cavallino
<C...@k...pl> napisał(-a):
> W dniu 05-07-2024 o 11:13, r...@k...pl pisze:
>
> > "spowodowały, że sprzedaż spadła o ponad 11 procent w porównaniu z
> > marcem 2023 roku. Tak wynika z najnowszych danych dotyczących sprzedaży
> > samochodów w Europie,"
>
> Nieprawda.
Prawda, tylko nie rozumiesz w języku polskim.
To są dane marzec 2024 vs marzec 2023.
-
125. Data: 2024-07-05 12:55:10
Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 5 Jul 2024 11:36:38 +0200, w <v68er7$48t$3@news.chmurka.net>, Cavallino
<C...@k...pl> napisał(-a):
> W dniu 05-07-2024 o 11:23, r...@k...pl pisze:
> > Fri, 5 Jul 2024 10:18:58 +0200, w <v68a9j$48u$3@news.chmurka.net>, Cavallino
> > <C...@k...pl> napisał(-a):
> >
> >> Dla przykładu:
> >>
> >> https://elektrowoz.pl/auta/auta-elektryczne-z-minima
lnym-spadkiem-rok-do-roku-134-132-proc-nowych-duzy-s
kok-hybryd-wyniki-i-kw-2024-acea/
> >>
> >> "Rok do roku elektryki wypadły w Europie lepiej pod względem liczby (433
> >> tys. -> 448 tys.)"
> >>
> >> To jest właśnie to Wasze "polecenie na łeb na szyję", ale przedstawione
> >> obiektywnie, bez hejtu, na TYCH SAMYCH DANYCH.
> >
> > No tak, aby wykazać brak spadku należy jak najbardziej poszerzyć zakres WSTECZ.
>
> Nie wij się tak. jak każdy płaski gad.......
> Wstecz sprzedawano jeszcze mniej.
Czyli rok temu sprzedawano mniej niż 2 lata temu, a w tym roku JESZCZE mniej?
Widać mam też inną matematykę -- pewnie gorszą :D
"W maju 2024 roku w Unii Europejskiej kupiono 114 308 samochodów elektrycznych,
w Polsce było to 1 291 elektryków. Unia zanotowała spadek o 12 procent rok do
roku, cała Europa zaliczyła spadek o 10,8 procent, w Polsce spadek wyniósł 5,2
procent."
"
> > No, ale i tak niezbyt się udało, bo spadek nadal jest
> Jasne, 448 tys w 2024, wobec 433 tys w 2023, oznacza spadek sprzedaży.
> I jeszcze "polecenie na łeb na szyję".
Marzec, kwiecień, maj -- wg twojej matematyki nadal rośnie?
> Hejter będzie kłamał do woli, wybierał jakieś nieistotne niuanse, byleby
> tylko hejtować w imię interesów turbanów i Putina....
To jest nieistotny niuans?
""W maju 2024 roku w Unii Europejskiej kupiono 114 308 samochodów
elektrycznych, w Polsce było to 1 291 elektryków. Unia zanotowała spadek o 12
procent rok do roku, cała Europa zaliczyła spadek o 10,8 procent, w Polsce
spadek wyniósł 5,2 procent."
To jaki jest istotny?
-
126. Data: 2024-07-05 12:56:24
Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 5 Jul 2024 11:39:42 +0200, w <v68f0v$48t$4@news.chmurka.net>, Cavallino
<C...@k...pl> napisał(-a):
> W dniu 05-07-2024 o 11:26, r...@k...pl pisze:
> > Fri, 5 Jul 2024 10:18:58 +0200, w <v68a9j$48u$3@news.chmurka.net>, Cavallino
> > <C...@k...pl> napisał(-a):
> >
> >> Dla przykładu:
> >> https://elektrowoz.pl/auta/auta-elektryczne-z-minima
lnym-spadkiem-rok-do-roku-134-132-proc-nowych-duzy-s
kok-hybryd-wyniki-i-kw-2024-acea/
> >> "Rok do roku elektryki wypadły w Europie lepiej pod względem liczby (433
> >> tys. -> 448 tys.)"
> >> To jest właśnie to Wasze "polecenie na łeb na szyję", ale przedstawione
> >> obiektywnie, bez hejtu, na TYCH SAMYCH DANYCH.
> >
> > Ale wystarczy sięgnąć po następny artykuł z maja i nawet kościółek zauważa
> > kryzys.
> >
> > "W maju 2024 roku
>
> Tak, jest kryzys.
> Dowodem jest to, że np. 18 maja o godzinie 14:44 też sprzedano mniej
> samochodów niż w tej samej minucie rok wcześniej.
> Koronny argument, nie ma bata, nie może być inaczej.
>
> P.S.
> W okresie wybranej sekundy nie byłoby lepiej szukać prawidłowości?
O, i to jest prawdziwy argument jak na kościół prątków przystało.
Taki rozwiewający wątpliwości :D
Przy takich postach nawet kacapy wyglądają na poważnych ludzi.
-
127. Data: 2024-07-05 12:57:33
Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 5 Jul 2024 11:25:15 +0200, w <v68e5s$48u$5@news.chmurka.net>, Cavallino
<C...@k...pl> napisał(-a):
> W dniu 05-07-2024 o 11:15, r...@k...pl pisze:
> > Fri, 5 Jul 2024 07:31:09 +0200, w <v680et$48t$1@news.chmurka.net>, Cavallino
> > <C...@k...pl> napisał(-a):
> >
> >> Nie - to taki, który zamiast napisać prawdę, woli łgać podając wyrwane z
> >> kontekstu wybiórcze dane, żeby tylko udowodnić z góry założoną tezę.
> >
> > A jakie są niewybiórcze?
> > Te?
> > " Efekt jest więc taki, że udział
>
> Dokładnie tak.
Czyli udział spadł z 14% do 13%.
Czyli wzrósł o -1% ;)
Kurtyna.
-
128. Data: 2024-07-05 13:12:54
Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 5 Jul 2024 11:39:42 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 05-07-2024 o 11:26, r...@k...pl pisze:
>> Fri, 5 Jul 2024 10:18:58 +0200, w <v68a9j$48u$3@news.chmurka.net>, Cavallino
>> <C...@k...pl> napisał(-a):
>>
>>> Dla przykładu:
>>> https://elektrowoz.pl/auta/auta-elektryczne-z-minima
lnym-spadkiem-rok-do-roku-134-132-proc-nowych-duzy-s
kok-hybryd-wyniki-i-kw-2024-acea/
>>> "Rok do roku elektryki wypadły w Europie lepiej pod względem liczby (433
>>> tys. -> 448 tys.)"
>>> To jest właśnie to Wasze "polecenie na łeb na szyję", ale przedstawione
>>> obiektywnie, bez hejtu, na TYCH SAMYCH DANYCH.
>>
>> Ale wystarczy sięgnąć po następny artykuł z maja i nawet kościółek zauważa
>> kryzys.
>>
>> "W maju 2024 roku
>
> Tak, jest kryzys.
> Dowodem jest to, że np. 18 maja o godzinie 14:44 też sprzedano mniej
> samochodów niż w tej samej minucie rok wcześniej.
> Koronny argument, nie ma bata, nie może być inaczej.
18 maja to była niedziela handlowa ? :-P
> P.S.
> W okresie wybranej sekundy nie byłoby lepiej szukać prawidłowości?
Wtrącanie minut, gdy my tu jednak o całych miesiącach ... czy to nie
spełnia twojej definicji hejtu ? :-)
J.
-
129. Data: 2024-07-05 13:24:18
Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 05.07.2024 o 12:52, r...@k...pl pisze:
> Fri, 5 Jul 2024 11:24:18 +0200, w <v68e43$48u$4@news.chmurka.net>, Cavallino
> <C...@k...pl> napisał(-a):
>
>> W dniu 05-07-2024 o 11:13, r...@k...pl pisze:
>>
>>> "spowodowały, że sprzedaż spadła o ponad 11 procent w porównaniu z
>>> marcem 2023 roku. Tak wynika z najnowszych danych dotyczących sprzedaży
>>> samochodów w Europie,"
>>
>> Nieprawda.
>
> Prawda, tylko nie rozumiesz w języku polskim.
> To są dane marzec 2024 vs marzec 2023.
>
Dobrze, że nie luty, bo był przestępny. ;)
Robert
-
130. Data: 2024-07-05 13:59:25
Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 29.06.2024 o 11:01, Shrek pisze:
> W dniu 29.06.2024 o 09:35, Marcin Debowski pisze:
>
>>> Baterie dopiero zaczynają pracować. I problem z nimi jest taki, że są
>>> niebezpieczne u użytkownika końcowego. Przy uszkodzeniu mechanicznym po
>>> prostu same z siebie się palą - to nie jest bezpieczne... Przyszło mii
>>
>> Problem jak już jest w ich gaszeniu, bo co argumentacji o tym że są
>> niebezpieczne dla użytkownika końcowego, to benzyna się też może
>> zapalić, się zapala i całkiem podobnie można tu argumentować.
>
> Sama z siebie to raczej nie;) Uszkodzisz bak to się wyleje i zwykle na
> tym się skończy. Uszkodzisz baterię to od izolacji zależy czy spłonie
> jedno ogniwo i zgaśnie czy będzie z tego pożar na zasadzie "aż wszystko
> się wypali". No i jak pisałem - ICE palą się zwykle w czasie używania,
> więc ktoś je będzie gasił albo sobie na poboczu po prostu spłoną. BEV na
> parkingu albo pod ładowarką, gdzie zwykle kierowcy nie ma...
Jedyny przypadek pożaru samochodu jaki w życiu widziałem to była
spalinówka odstawiona na parkingu. Z czego można wysnuć wniosek, że coś
słabo się palą samochody a jeszcze słabiej elektryki. No i ciężko
stwierdzić by elektryki akurat przy ładowaniu.
>
>> Osobiście
>> bym nie demonizował. Raczej nie zapalają się częsciej niż benzyna i
>> benzynowce. Po prostu takie zdarzenia są bardziej medialne. Do płonących
>> paliw się już wszyscy przyzwyczaili.
>
> Nie dramatyzuje, ale problem rzeczywiście jakiś jest. Nawet jak nie w
> skali (bo chyba nie) to w okolicznościach.
Jaki? Medialny? Hejterski?
>
>>> do głowy jeszcze jedno zagadnienie. To trzeba w 100%
>>> utylizować/recyklingować. Niby oczywiste, ale przecież każdy z nas
>>> widział dziesiątki wraków spalinek, które gdzieś są porzucone. I w końcu
>>> tlen do tej baterii się dostanie.
>>
>> Dlatego już są stosowne przepisy w UE o "paszportach" dla baterii a kupa
>> ludzi, w tym i to piszący :), pracuje nad ich recyklingiem, a jeśli to
>> możliwe nad regeneracją.
>
> Spalinkę też teoretycznie musisz zutylizować, a jednak każdy z nas
> widział dziesiątki wrakow - ot komuś się umrze i stoi. W przypadku
> spalinki to co najwyżej olej i paliwo wycieknie, w przypadku BEV to
> większy problem...
Jaki niby? Że akumulator elektryka jest coś wart a spalinówka to złom w
100%?
>
>
>>> Tak jak pisałem - chyba nie było przypadku żeby rolnikowi szopa wybuchła
>>> od nawozów (przynajmniej tych nowych, bo gnojówka a w zasadzie gazy niej
>>> to ponoć potrafią).
>>
>> Ale pewnie niejedna stodoła się spaliła od paliwa w tej czy innej
>> formie.
>
> Napewno - ale pisałem o saletrze amonowej;)
>
>> Ponownie, nie demonizujmy. Ryzyko jakieś jest, nie jest też do
>> końca komfortowo, że baterie mają w sobie wszystko co by się zapalić,
>> ale jeśli ich produkcja będzie jakoś rozsądnie kontrolowana takoż
>> użytkowanie, to ryzyko powinno być odpowiednio niskie.
>
> Bo ryzyko jest niskie. Tylko skutki mało fajne. Z drugiej strony mamy
> kuchenki gazowe i co jakiś czas coś wybucha. Tylko - są wypierane przez
> technologię bezpieczniejszą a tu na odwrót.
Co niby jest na odwrót skoro elektryki palą się rzadziej niż spalinówki?
> No i w bloku wszyscy mają
> gaz wiec wszyscy godzą się na ryzyko i tak samo z tego korzystają.
Mają albo nie mają. Obowiązku korzystania z gazu nie ma. Ludzie
powszechnie kuchnie indukcyjne zakładają i zostaje im piecyk do wody
albo nie zostaje.
> Sytuacja w garażach podziemnych póki co jest inna - był, teraz
> pojedyncze osoby chcą tam ładować elektryki odnosząc osobiste korzyści
> ale dzieląc się ryzykiem (mało prawdopodobnym ale dużym w skutkach) ze
> wszystkimi.
Buhahaha. Już widzę jak te małe ładowarki zwiększają ryzyko.
> Coś na kształt - masz blok bez gazu, ale ktoś sobie
> zainstalował butlę (i to jeszcze bez odpowiednich instalacji jak
> wentylacja). No niefajnie. W przypadku elektyków to jeszcze dochodzi, że
> jak ktoś sobie chce wallboxa zainstalować we wspólny garażu to chce
> korzystać ze wspólnej infrastruktury jak przyłącza, trafoki rozdzielnica
> główna i koryta kablowe, moc umowna.
No i się te wspólne lepiej będą amortyzowały. Bo jak masz garaż to
ludzie lampki sobie zapalają 2x na dzień na kilka minut a przewody
utrzymywać i abonamenty płacić jakby w tym garażu mieszkali. I jest
jeszcze tak, że jak trzeba zapłacić za podłączenie garażu to okazuje
się, że lepiej panel PV na dachu położyć i akumulator postawić.
> A ta się szybko skonczy jak to nie
> będą pojedyncze wallboxy tylko się upowszechni. Czyli ktoś chce
> sprywatyzwać część wspólną. Może się wydawać że to są wydumane problemy
> ale tylko do czasu jak nie staną się powszechne.
>
No są wydumane. Takie na miarę "januszy", że jak ktoś w bloku kuchenkę
indukcyjną podłącza to oni by chcieli na tym zarabiać ale to z
poluzowanych klepek wynika a nie tego, że mają podstawy.