eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie litowe, takie bezpieczne :(
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 150

  • 121. Data: 2024-07-05 11:36:38
    Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-07-2024 o 11:23, r...@k...pl pisze:
    > Fri, 5 Jul 2024 10:18:58 +0200, w <v68a9j$48u$3@news.chmurka.net>, Cavallino
    > <C...@k...pl> napisał(-a):
    >
    >> Dla przykładu:
    >>
    >> https://elektrowoz.pl/auta/auta-elektryczne-z-minima
    lnym-spadkiem-rok-do-roku-134-132-proc-nowych-duzy-s
    kok-hybryd-wyniki-i-kw-2024-acea/
    >>
    >> "Rok do roku elektryki wypadły w Europie lepiej pod względem liczby (433
    >> tys. -> 448 tys.)"
    >>
    >> To jest właśnie to Wasze "polecenie na łeb na szyję", ale przedstawione
    >> obiektywnie, bez hejtu, na TYCH SAMYCH DANYCH.
    >
    > No tak, aby wykazać brak spadku należy jak najbardziej poszerzyć zakres WSTECZ.

    Nie wij się tak. jak każdy płaski gad.......
    Wstecz sprzedawano jeszcze mniej.

    > No, ale i tak niezbyt się udało, bo spadek nadal jest
    Jasne, 448 tys w 2024, wobec 433 tys w 2023, oznacza spadek sprzedaży.
    I jeszcze "polecenie na łeb na szyję".

    O takim właśnie hejcie mówię.

    Hejter będzie kłamał do woli, wybierał jakieś nieistotne niuanse, byleby
    tylko hejtować w imię interesów turbanów i Putina....


  • 122. Data: 2024-07-05 11:39:42
    Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-07-2024 o 11:26, r...@k...pl pisze:
    > Fri, 5 Jul 2024 10:18:58 +0200, w <v68a9j$48u$3@news.chmurka.net>, Cavallino
    > <C...@k...pl> napisał(-a):
    >
    >> Dla przykładu:
    >> https://elektrowoz.pl/auta/auta-elektryczne-z-minima
    lnym-spadkiem-rok-do-roku-134-132-proc-nowych-duzy-s
    kok-hybryd-wyniki-i-kw-2024-acea/
    >> "Rok do roku elektryki wypadły w Europie lepiej pod względem liczby (433
    >> tys. -> 448 tys.)"
    >> To jest właśnie to Wasze "polecenie na łeb na szyję", ale przedstawione
    >> obiektywnie, bez hejtu, na TYCH SAMYCH DANYCH.
    >
    > Ale wystarczy sięgnąć po następny artykuł z maja i nawet kościółek zauważa
    > kryzys.
    >
    > "W maju 2024 roku

    Tak, jest kryzys.
    Dowodem jest to, że np. 18 maja o godzinie 14:44 też sprzedano mniej
    samochodów niż w tej samej minucie rok wcześniej.
    Koronny argument, nie ma bata, nie może być inaczej.

    P.S.
    W okresie wybranej sekundy nie byłoby lepiej szukać prawidłowości?


  • 123. Data: 2024-07-05 11:51:46
    Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Jul 2024 10:18:58 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 05-07-2024 o 09:52, J.F pisze:
    >> On Fri, 5 Jul 2024 07:31:09 +0200, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 04-07-2024 o 21:48, r...@k...pl pisze:
    >>>> Thu, 4 Jul 2024 12:46:37 +0200, w <v65uid$cov$4@news.chmurka.net>, Cavallino
    >>>> <C...@k...pl> napisał(-a):
    >>>>
    >>>>>> "Elektryki popadły w niełaskę. Ostre spadki sprzedaży w 20 krajach w tym w
    >>>>>> Polsce
    >>>>> Rozumiem, że będziesz teraz wyszukiwał wszystkich hejterów i ich twórczość?
    >>>>> Śmiało, będzie wiadomo czego nie czytać.
    >>>>
    >>>> Hejter = taki, który przytacza twarde dane na spadek sprzedaży elektryków.
    >>>
    >>> Nie - to taki, który zamiast napisać prawdę, woli łgać podając wyrwane z
    >>> kontekstu wybiórcze dane, żeby tylko udowodnić z góry założoną tezę.
    >>
    >> A odwrotnosc hejtera jak się nazywa?
    >
    > Może być też: "dostarczyciel informacji niewygodnych dla hejterów."
    >
    > Dla przykładu:
    >
    > https://elektrowoz.pl/auta/auta-elektryczne-z-minima
    lnym-spadkiem-rok-do-roku-134-132-proc-nowych-duzy-s
    kok-hybryd-wyniki-i-kw-2024-acea/
    >
    > "Rok do roku elektryki wypadły w Europie lepiej pod względem liczby (433
    > tys. -> 448 tys.)"
    >
    > To jest właśnie to Wasze "polecenie na łeb na szyję", ale przedstawione
    > obiektywnie, bez hejtu, na TYCH SAMYCH DANYCH.

    Obiektywnie i bez hejtu powiadasz?
    ilosc sprzedanych elektryków wzrosła o 3.5%, ale ilośc sprzedanych
    samochodów ogółem wzrosła o 4.4%. Co zresztą tam zapisano -
    ilość wzrosłą, udział w rynku spadł.

    Jak widac, to ilość sprzedanych benzyniaków ciut spadła, ilośc diesli
    mocno spadła (10%), PHEV mocno wzrosło (10%) ale najwięcej wzrosły
    zwykłe hybrydy, bez P, 19.7%.
    Tak naprawdę głosują wyborcy :-)

    Ciekawe to "others" ... wodór? No nie, 4 tys w Polsce to chyba nie ...
    LPG, CNG ?

    Wybór zwykłej hybrydy przy dzisiejszych cenach prądu ... rozsądek ?
    :-)

    J.


  • 124. Data: 2024-07-05 12:52:43
    Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 5 Jul 2024 11:24:18 +0200, w <v68e43$48u$4@news.chmurka.net>, Cavallino
    <C...@k...pl> napisał(-a):

    > W dniu 05-07-2024 o 11:13, r...@k...pl pisze:
    >
    > > "spowodowały, że sprzedaż spadła o ponad 11 procent w porównaniu z
    > > marcem 2023 roku. Tak wynika z najnowszych danych dotyczących sprzedaży
    > > samochodów w Europie,"
    >
    > Nieprawda.

    Prawda, tylko nie rozumiesz w języku polskim.
    To są dane marzec 2024 vs marzec 2023.


  • 125. Data: 2024-07-05 12:55:10
    Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 5 Jul 2024 11:36:38 +0200, w <v68er7$48t$3@news.chmurka.net>, Cavallino
    <C...@k...pl> napisał(-a):

    > W dniu 05-07-2024 o 11:23, r...@k...pl pisze:
    > > Fri, 5 Jul 2024 10:18:58 +0200, w <v68a9j$48u$3@news.chmurka.net>, Cavallino
    > > <C...@k...pl> napisał(-a):
    > >
    > >> Dla przykładu:
    > >>
    > >> https://elektrowoz.pl/auta/auta-elektryczne-z-minima
    lnym-spadkiem-rok-do-roku-134-132-proc-nowych-duzy-s
    kok-hybryd-wyniki-i-kw-2024-acea/
    > >>
    > >> "Rok do roku elektryki wypadły w Europie lepiej pod względem liczby (433
    > >> tys. -> 448 tys.)"
    > >>
    > >> To jest właśnie to Wasze "polecenie na łeb na szyję", ale przedstawione
    > >> obiektywnie, bez hejtu, na TYCH SAMYCH DANYCH.
    > >
    > > No tak, aby wykazać brak spadku należy jak najbardziej poszerzyć zakres WSTECZ.
    >
    > Nie wij się tak. jak każdy płaski gad.......
    > Wstecz sprzedawano jeszcze mniej.

    Czyli rok temu sprzedawano mniej niż 2 lata temu, a w tym roku JESZCZE mniej?

    Widać mam też inną matematykę -- pewnie gorszą :D
    "W maju 2024 roku w Unii Europejskiej kupiono 114 308 samochodów elektrycznych,
    w Polsce było to 1 291 elektryków. Unia zanotowała spadek o 12 procent rok do
    roku, cała Europa zaliczyła spadek o 10,8 procent, w Polsce spadek wyniósł 5,2
    procent."
    "

    > > No, ale i tak niezbyt się udało, bo spadek nadal jest
    > Jasne, 448 tys w 2024, wobec 433 tys w 2023, oznacza spadek sprzedaży.
    > I jeszcze "polecenie na łeb na szyję".

    Marzec, kwiecień, maj -- wg twojej matematyki nadal rośnie?

    > Hejter będzie kłamał do woli, wybierał jakieś nieistotne niuanse, byleby
    > tylko hejtować w imię interesów turbanów i Putina....

    To jest nieistotny niuans?
    ""W maju 2024 roku w Unii Europejskiej kupiono 114 308 samochodów
    elektrycznych, w Polsce było to 1 291 elektryków. Unia zanotowała spadek o 12
    procent rok do roku, cała Europa zaliczyła spadek o 10,8 procent, w Polsce
    spadek wyniósł 5,2 procent."

    To jaki jest istotny?


  • 126. Data: 2024-07-05 12:56:24
    Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 5 Jul 2024 11:39:42 +0200, w <v68f0v$48t$4@news.chmurka.net>, Cavallino
    <C...@k...pl> napisał(-a):

    > W dniu 05-07-2024 o 11:26, r...@k...pl pisze:
    > > Fri, 5 Jul 2024 10:18:58 +0200, w <v68a9j$48u$3@news.chmurka.net>, Cavallino
    > > <C...@k...pl> napisał(-a):
    > >
    > >> Dla przykładu:
    > >> https://elektrowoz.pl/auta/auta-elektryczne-z-minima
    lnym-spadkiem-rok-do-roku-134-132-proc-nowych-duzy-s
    kok-hybryd-wyniki-i-kw-2024-acea/
    > >> "Rok do roku elektryki wypadły w Europie lepiej pod względem liczby (433
    > >> tys. -> 448 tys.)"
    > >> To jest właśnie to Wasze "polecenie na łeb na szyję", ale przedstawione
    > >> obiektywnie, bez hejtu, na TYCH SAMYCH DANYCH.
    > >
    > > Ale wystarczy sięgnąć po następny artykuł z maja i nawet kościółek zauważa
    > > kryzys.
    > >
    > > "W maju 2024 roku
    >
    > Tak, jest kryzys.
    > Dowodem jest to, że np. 18 maja o godzinie 14:44 też sprzedano mniej
    > samochodów niż w tej samej minucie rok wcześniej.
    > Koronny argument, nie ma bata, nie może być inaczej.
    >
    > P.S.
    > W okresie wybranej sekundy nie byłoby lepiej szukać prawidłowości?

    O, i to jest prawdziwy argument jak na kościół prątków przystało.
    Taki rozwiewający wątpliwości :D
    Przy takich postach nawet kacapy wyglądają na poważnych ludzi.


  • 127. Data: 2024-07-05 12:57:33
    Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 5 Jul 2024 11:25:15 +0200, w <v68e5s$48u$5@news.chmurka.net>, Cavallino
    <C...@k...pl> napisał(-a):

    > W dniu 05-07-2024 o 11:15, r...@k...pl pisze:
    > > Fri, 5 Jul 2024 07:31:09 +0200, w <v680et$48t$1@news.chmurka.net>, Cavallino
    > > <C...@k...pl> napisał(-a):
    > >
    > >> Nie - to taki, który zamiast napisać prawdę, woli łgać podając wyrwane z
    > >> kontekstu wybiórcze dane, żeby tylko udowodnić z góry założoną tezę.
    > >
    > > A jakie są niewybiórcze?
    > > Te?
    > > " Efekt jest więc taki, że udział
    >
    > Dokładnie tak.

    Czyli udział spadł z 14% do 13%.
    Czyli wzrósł o -1% ;)
    Kurtyna.


  • 128. Data: 2024-07-05 13:12:54
    Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Jul 2024 11:39:42 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 05-07-2024 o 11:26, r...@k...pl pisze:
    >> Fri, 5 Jul 2024 10:18:58 +0200, w <v68a9j$48u$3@news.chmurka.net>, Cavallino
    >> <C...@k...pl> napisał(-a):
    >>
    >>> Dla przykładu:
    >>> https://elektrowoz.pl/auta/auta-elektryczne-z-minima
    lnym-spadkiem-rok-do-roku-134-132-proc-nowych-duzy-s
    kok-hybryd-wyniki-i-kw-2024-acea/
    >>> "Rok do roku elektryki wypadły w Europie lepiej pod względem liczby (433
    >>> tys. -> 448 tys.)"
    >>> To jest właśnie to Wasze "polecenie na łeb na szyję", ale przedstawione
    >>> obiektywnie, bez hejtu, na TYCH SAMYCH DANYCH.
    >>
    >> Ale wystarczy sięgnąć po następny artykuł z maja i nawet kościółek zauważa
    >> kryzys.
    >>
    >> "W maju 2024 roku
    >
    > Tak, jest kryzys.
    > Dowodem jest to, że np. 18 maja o godzinie 14:44 też sprzedano mniej
    > samochodów niż w tej samej minucie rok wcześniej.
    > Koronny argument, nie ma bata, nie może być inaczej.

    18 maja to była niedziela handlowa ? :-P

    > P.S.
    > W okresie wybranej sekundy nie byłoby lepiej szukać prawidłowości?

    Wtrącanie minut, gdy my tu jednak o całych miesiącach ... czy to nie
    spełnia twojej definicji hejtu ? :-)

    J.


  • 129. Data: 2024-07-05 13:24:18
    Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 05.07.2024 o 12:52, r...@k...pl pisze:
    > Fri, 5 Jul 2024 11:24:18 +0200, w <v68e43$48u$4@news.chmurka.net>, Cavallino
    > <C...@k...pl> napisał(-a):
    >
    >> W dniu 05-07-2024 o 11:13, r...@k...pl pisze:
    >>
    >>> "spowodowały, że sprzedaż spadła o ponad 11 procent w porównaniu z
    >>> marcem 2023 roku. Tak wynika z najnowszych danych dotyczących sprzedaży
    >>> samochodów w Europie,"
    >>
    >> Nieprawda.
    >
    > Prawda, tylko nie rozumiesz w języku polskim.
    > To są dane marzec 2024 vs marzec 2023.
    >

    Dobrze, że nie luty, bo był przestępny. ;)


    Robert


  • 130. Data: 2024-07-05 13:59:25
    Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.06.2024 o 11:01, Shrek pisze:
    > W dniu 29.06.2024 o 09:35, Marcin Debowski pisze:
    >
    >>> Baterie dopiero zaczynają pracować. I problem z nimi jest taki, że są
    >>> niebezpieczne u użytkownika końcowego. Przy uszkodzeniu mechanicznym po
    >>> prostu same z siebie się palą - to nie jest bezpieczne... Przyszło mii
    >>
    >> Problem jak już jest w ich gaszeniu, bo co argumentacji o tym że są
    >> niebezpieczne dla użytkownika końcowego, to benzyna się też może
    >> zapalić, się zapala i całkiem podobnie można tu argumentować.
    >
    > Sama z siebie to raczej nie;) Uszkodzisz bak to się wyleje i zwykle na
    > tym się skończy. Uszkodzisz baterię to od izolacji zależy czy spłonie
    > jedno ogniwo i zgaśnie czy będzie z tego pożar na zasadzie "aż wszystko
    > się wypali". No i jak pisałem - ICE palą się zwykle w czasie używania,
    > więc ktoś je będzie gasił albo sobie na poboczu po prostu spłoną. BEV na
    > parkingu albo pod ładowarką, gdzie zwykle kierowcy nie ma...

    Jedyny przypadek pożaru samochodu jaki w życiu widziałem to była
    spalinówka odstawiona na parkingu. Z czego można wysnuć wniosek, że coś
    słabo się palą samochody a jeszcze słabiej elektryki. No i ciężko
    stwierdzić by elektryki akurat przy ładowaniu.

    >
    >> Osobiście
    >> bym nie demonizował. Raczej nie zapalają się częsciej niż benzyna i
    >> benzynowce. Po prostu takie zdarzenia są bardziej medialne. Do płonących
    >> paliw się już wszyscy przyzwyczaili.
    >
    > Nie dramatyzuje, ale problem rzeczywiście jakiś jest. Nawet jak nie w
    > skali (bo chyba nie) to w okolicznościach.

    Jaki? Medialny? Hejterski?

    >
    >>> do głowy jeszcze jedno zagadnienie. To trzeba w 100%
    >>> utylizować/recyklingować. Niby oczywiste, ale przecież każdy z nas
    >>> widział dziesiątki wraków spalinek, które gdzieś są porzucone. I w końcu
    >>> tlen do tej baterii się dostanie.
    >>
    >> Dlatego już są stosowne przepisy w UE o "paszportach" dla baterii a kupa
    >> ludzi, w tym i to piszący :), pracuje nad ich recyklingiem, a jeśli to
    >> możliwe nad regeneracją.
    >
    > Spalinkę też teoretycznie musisz zutylizować, a jednak każdy z nas
    > widział dziesiątki wrakow - ot komuś się umrze i stoi. W przypadku
    > spalinki to co najwyżej olej i paliwo wycieknie, w przypadku BEV to
    > większy problem...

    Jaki niby? Że akumulator elektryka jest coś wart a spalinówka to złom w
    100%?

    >
    >
    >>> Tak jak pisałem - chyba nie było przypadku żeby rolnikowi szopa wybuchła
    >>> od nawozów (przynajmniej tych nowych, bo gnojówka a w zasadzie gazy niej
    >>> to ponoć potrafią).
    >>
    >> Ale pewnie niejedna stodoła się spaliła od paliwa w tej czy innej
    >> formie.
    >
    > Napewno - ale pisałem o saletrze amonowej;)
    >
    >> Ponownie, nie demonizujmy. Ryzyko jakieś jest, nie jest też do
    >> końca komfortowo, że baterie mają w sobie wszystko co by się zapalić,
    >> ale jeśli ich produkcja będzie jakoś rozsądnie kontrolowana takoż
    >> użytkowanie, to ryzyko powinno być odpowiednio niskie.
    >
    > Bo ryzyko jest niskie. Tylko skutki mało fajne. Z drugiej strony mamy
    > kuchenki gazowe i co jakiś czas coś wybucha. Tylko - są wypierane przez
    > technologię bezpieczniejszą a tu na odwrót.

    Co niby jest na odwrót skoro elektryki palą się rzadziej niż spalinówki?

    > No i w bloku wszyscy mają
    > gaz wiec wszyscy godzą się na ryzyko i tak samo z tego korzystają.

    Mają albo nie mają. Obowiązku korzystania z gazu nie ma. Ludzie
    powszechnie kuchnie indukcyjne zakładają i zostaje im piecyk do wody
    albo nie zostaje.

    > Sytuacja w garażach podziemnych póki co jest inna - był, teraz
    > pojedyncze osoby chcą tam ładować elektryki odnosząc osobiste korzyści
    > ale dzieląc się ryzykiem (mało prawdopodobnym ale dużym w skutkach) ze
    > wszystkimi.

    Buhahaha. Już widzę jak te małe ładowarki zwiększają ryzyko.

    > Coś na kształt - masz blok bez gazu, ale ktoś sobie
    > zainstalował butlę (i to jeszcze bez odpowiednich instalacji jak
    > wentylacja). No niefajnie. W przypadku elektyków to jeszcze dochodzi, że
    > jak ktoś sobie chce wallboxa zainstalować we wspólny garażu to chce
    > korzystać ze wspólnej infrastruktury jak przyłącza, trafoki rozdzielnica
    > główna i koryta kablowe, moc umowna.

    No i się te wspólne lepiej będą amortyzowały. Bo jak masz garaż to
    ludzie lampki sobie zapalają 2x na dzień na kilka minut a przewody
    utrzymywać i abonamenty płacić jakby w tym garażu mieszkali. I jest
    jeszcze tak, że jak trzeba zapłacić za podłączenie garażu to okazuje
    się, że lepiej panel PV na dachu położyć i akumulator postawić.

    > A ta się szybko skonczy jak to nie
    > będą pojedyncze wallboxy tylko się upowszechni. Czyli ktoś chce
    > sprywatyzwać część wspólną. Może się wydawać że to są wydumane problemy
    > ale tylko do czasu jak nie staną się powszechne.
    >

    No są wydumane. Takie na miarę "januszy", że jak ktoś w bloku kuchenkę
    indukcyjną podłącza to oni by chcieli na tym zarabiać ale to z
    poluzowanych klepek wynika a nie tego, że mają podstawy.

strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 . 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: