-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.77-255-85-226.
dynamic.inetia.pl!not-for-mail
From: io <i...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
Date: Fri, 5 Jul 2024 13:59:25 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <v68n6q$noj$1@news.chmurka.net>
References: <v5f3ko$m5i$1@news.chmurka.net>
<1x9mxybxw6smg$.19jttn64ichzp.dlg@40tude.net>
<v5goi8$nt4$1@news.chmurka.net>
<11ra46zgfo292.32grejix1tnq$.dlg@40tude.net>
<v5gqdk$nt3$1@news.chmurka.net> <v5h2l8$e1c$3@news.chmurka.net>
<v5hn3k$3bk$1@news.chmurka.net> <v5hnej$1uj$2@news.chmurka.net>
<ovot9cc3kmzw$.1jx911de07yke.dlg@40tude.net>
<GJtfO.68951$StE9.60801@fx15.ams1> <v5mvs4$ith$4@news.chmurka.net>
<%KGfO.90157$uZFb.57546@fx09.ams1> <v5ob2d$s0$2@news.chmurka.net>
<XOOfO.90163$uZFb.10381@fx09.ams1> <v5oigt$s1$5@news.chmurka.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 5 Jul 2024 11:59:22 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="niusy.pl";
posting-host="77-255-85-226.dynamic.inetia.pl:77.255.85.226";
logging-data="24339";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:GU4wukFDufeZuo0TN0sItMCRlIk=
sha256:eYSFieYFWPHcHcEiitI/0RHA3AyqdCMlYufja1H1nJQ=
sha1:CiuXaASerBTeZQxC8DZUw7ShNLA=
sha256:Zxi0V+p6HkVwPnKNx67Vc5YrLqy0i0bDIzoSAz0Ndoc=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <v5oigt$s1$5@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2722292
[ ukryj nagłówki ]W dniu 29.06.2024 o 11:01, Shrek pisze:
> W dniu 29.06.2024 o 09:35, Marcin Debowski pisze:
>
>>> Baterie dopiero zaczynają pracować. I problem z nimi jest taki, że są
>>> niebezpieczne u użytkownika końcowego. Przy uszkodzeniu mechanicznym po
>>> prostu same z siebie się palą - to nie jest bezpieczne... Przyszło mii
>>
>> Problem jak już jest w ich gaszeniu, bo co argumentacji o tym że są
>> niebezpieczne dla użytkownika końcowego, to benzyna się też może
>> zapalić, się zapala i całkiem podobnie można tu argumentować.
>
> Sama z siebie to raczej nie;) Uszkodzisz bak to się wyleje i zwykle na
> tym się skończy. Uszkodzisz baterię to od izolacji zależy czy spłonie
> jedno ogniwo i zgaśnie czy będzie z tego pożar na zasadzie "aż wszystko
> się wypali". No i jak pisałem - ICE palą się zwykle w czasie używania,
> więc ktoś je będzie gasił albo sobie na poboczu po prostu spłoną. BEV na
> parkingu albo pod ładowarką, gdzie zwykle kierowcy nie ma...
Jedyny przypadek pożaru samochodu jaki w życiu widziałem to była
spalinówka odstawiona na parkingu. Z czego można wysnuć wniosek, że coś
słabo się palą samochody a jeszcze słabiej elektryki. No i ciężko
stwierdzić by elektryki akurat przy ładowaniu.
>
>> Osobiście
>> bym nie demonizował. Raczej nie zapalają się częsciej niż benzyna i
>> benzynowce. Po prostu takie zdarzenia są bardziej medialne. Do płonących
>> paliw się już wszyscy przyzwyczaili.
>
> Nie dramatyzuje, ale problem rzeczywiście jakiś jest. Nawet jak nie w
> skali (bo chyba nie) to w okolicznościach.
Jaki? Medialny? Hejterski?
>
>>> do głowy jeszcze jedno zagadnienie. To trzeba w 100%
>>> utylizować/recyklingować. Niby oczywiste, ale przecież każdy z nas
>>> widział dziesiątki wraków spalinek, które gdzieś są porzucone. I w końcu
>>> tlen do tej baterii się dostanie.
>>
>> Dlatego już są stosowne przepisy w UE o "paszportach" dla baterii a kupa
>> ludzi, w tym i to piszący :), pracuje nad ich recyklingiem, a jeśli to
>> możliwe nad regeneracją.
>
> Spalinkę też teoretycznie musisz zutylizować, a jednak każdy z nas
> widział dziesiątki wrakow - ot komuś się umrze i stoi. W przypadku
> spalinki to co najwyżej olej i paliwo wycieknie, w przypadku BEV to
> większy problem...
Jaki niby? Że akumulator elektryka jest coś wart a spalinówka to złom w
100%?
>
>
>>> Tak jak pisałem - chyba nie było przypadku żeby rolnikowi szopa wybuchła
>>> od nawozów (przynajmniej tych nowych, bo gnojówka a w zasadzie gazy niej
>>> to ponoć potrafią).
>>
>> Ale pewnie niejedna stodoła się spaliła od paliwa w tej czy innej
>> formie.
>
> Napewno - ale pisałem o saletrze amonowej;)
>
>> Ponownie, nie demonizujmy. Ryzyko jakieś jest, nie jest też do
>> końca komfortowo, że baterie mają w sobie wszystko co by się zapalić,
>> ale jeśli ich produkcja będzie jakoś rozsądnie kontrolowana takoż
>> użytkowanie, to ryzyko powinno być odpowiednio niskie.
>
> Bo ryzyko jest niskie. Tylko skutki mało fajne. Z drugiej strony mamy
> kuchenki gazowe i co jakiś czas coś wybucha. Tylko - są wypierane przez
> technologię bezpieczniejszą a tu na odwrót.
Co niby jest na odwrót skoro elektryki palą się rzadziej niż spalinówki?
> No i w bloku wszyscy mają
> gaz wiec wszyscy godzą się na ryzyko i tak samo z tego korzystają.
Mają albo nie mają. Obowiązku korzystania z gazu nie ma. Ludzie
powszechnie kuchnie indukcyjne zakładają i zostaje im piecyk do wody
albo nie zostaje.
> Sytuacja w garażach podziemnych póki co jest inna - był, teraz
> pojedyncze osoby chcą tam ładować elektryki odnosząc osobiste korzyści
> ale dzieląc się ryzykiem (mało prawdopodobnym ale dużym w skutkach) ze
> wszystkimi.
Buhahaha. Już widzę jak te małe ładowarki zwiększają ryzyko.
> Coś na kształt - masz blok bez gazu, ale ktoś sobie
> zainstalował butlę (i to jeszcze bez odpowiednich instalacji jak
> wentylacja). No niefajnie. W przypadku elektyków to jeszcze dochodzi, że
> jak ktoś sobie chce wallboxa zainstalować we wspólny garażu to chce
> korzystać ze wspólnej infrastruktury jak przyłącza, trafoki rozdzielnica
> główna i koryta kablowe, moc umowna.
No i się te wspólne lepiej będą amortyzowały. Bo jak masz garaż to
ludzie lampki sobie zapalają 2x na dzień na kilka minut a przewody
utrzymywać i abonamenty płacić jakby w tym garażu mieszkali. I jest
jeszcze tak, że jak trzeba zapłacić za podłączenie garażu to okazuje
się, że lepiej panel PV na dachu położyć i akumulator postawić.
> A ta się szybko skonczy jak to nie
> będą pojedyncze wallboxy tylko się upowszechni. Czyli ktoś chce
> sprywatyzwać część wspólną. Może się wydawać że to są wydumane problemy
> ale tylko do czasu jak nie staną się powszechne.
>
No są wydumane. Takie na miarę "januszy", że jak ktoś w bloku kuchenkę
indukcyjną podłącza to oni by chcieli na tym zarabiać ale to z
poluzowanych klepek wynika a nie tego, że mają podstawy.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.07.24 14:03 io
- 05.07.24 14:05 io
- 05.07.24 16:38 Cavallino
- 05.07.24 16:40 Cavallino
- 05.07.24 16:42 Cavallino
- 05.07.24 16:44 r...@k...pl
- 05.07.24 16:43 r...@k...pl
- 05.07.24 17:02 J.F
- 05.07.24 17:04 J.F
- 05.07.24 17:49 Shrek
- 05.07.24 18:21 r...@k...pl
- 05.07.24 18:20 r...@k...pl
- 05.07.24 18:19 r...@k...pl
- 06.07.24 03:29 Marcin Debowski
- 29.06.24 00:51 Marcin Debowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=