  • 41. Data: 2012-05-22 15:03:25
    Temat: Re: Bankowóz ktoś przerabiał ?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Robert_J" napisał w wiadomości grup

    > Niby masz rację, ale nie uważasz że to lekka paranoja? Wychodząc z takiego
    > założenia można kupować na firmę pralki, zmywarki, kuchenki itp, bo
    > przecież mam prawo wyprać sobie ubranie robocze, podgrzać obiad czy umyć
    > szklanki po kawie ;-))

    ZTCW aby wrzucić sobie zakup garnituru w koszty musi mieć trwale naszyty
    emblemat firmy, bo inaczej urząd skarbowy może ten koszt zakwestionować.

    Może należałoby wymagać, aby samochody firmowe były trwale oznakowane logo
    firmy na min 25% powierzchni. Dzięki temu syn właściciela masarni "świński
    ryj" nie podjedzie "firmowym" BMW ojca w sobotę na dyskotekę. Myślę, że w
    ciągu kilku lat doszlibyśmy do etapu jak w cywilizowanym świecie, że wstyd
    byłoby takim autem podjechać w niedzielę pod supermarket albo do kina bo
    wszyscy widzą, że ktoś oszukuje urząd skarbowy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2012-05-22 15:05:20
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/05/2012 14:03, Ergie wrote:
> [...]
    > świecie, że wstyd byłoby takim autem podjechać w niedzielę pod
    > supermarket albo do kina bo wszyscy widzą, że ktoś oszukuje urząd skarbowy.

    Wstyd? W Polsce? Wstyd to było koledze ze studiów w UK, do którego po
    pierwszym egzaminie podszedł brytyjczyk i powiedział, że widział jak
    sciągał i to jest nie fair, bo reszta grupy pracowała. W Polsce, gdzie
    wydymanie państwa/szkoły/systemu jest powodem do dumy to nie przejdzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 43. Data: 2012-05-22 15:20:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > sciągał i to jest nie fair, bo reszta grupy pracowała. W Polsce, gdzie
    > wydymanie państwa/szkoły/systemu jest powodem do dumy to nie przejdzie.

    Są dwa powody dla których może się udać:

    1. W przypadku małych firm i własnej działalności zadziała zawiść sąsiadów -
    zawsze znajdzie się ktoś kto zrobi fotkę i uprzejmie doniesie.

    2. W przypadku dużych firm z krajów gdzie takie oszustwa są piętnowane
    zadziała firma która nie będzie chciał wstydu.

    Niech będą Brytyjczycy (ale Skandynawowie tez są bardzo wyczuleni na tym
    punkcie). Wyobraź sobie, że widzisz jak w niedzielę na kąpielisko podjeżdża
    facet w passacie oklejonym logo Tesco. Robisz zdjęcie i wrzucasz na stronę
    Tesco na facebooku z publicznym pytanie dlaczego oszukuja fiskusa. Na 100%
    na drugi dzień facet ma taka pogadankę, że już więcej tym autem do celów
    prywatnych nie pojeździ, to samo np. w Ikea, a myślę, że i polskie spółki by
    się znalazły takie którym zależy na marce.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2012-05-22 15:23:48
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/05/2012 14:20, Ergie wrote:

> [...]
    > więcej tym autem do celów prywatnych nie pojeździ, to samo np. w Ikea, a
    > myślę, że i polskie spółki by się znalazły takie którym zależy na marce.

    W ten sposób to ma szansę zadziałać, z tym że trzeba by obowiązkowo te
    samochody oklejać. Kwestia, czy to przejdzie..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 45. Data: 2012-05-22 16:46:19
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > A mnie ciekawi ilu przedśiębiorców używa auta do celów służbowych a nie
    > prywatnych ...
    > Rozumiem odliczenia od aut które pracują na firmę ale Ferrari, Lambo, RS6+
    > raczej nie są to samochody użytkowe ...

    nie każdy pracuje szpadlem.
    niektórzy głową i dlaczego taki nauczyciel czy informatyk nie ma sobie
    odliczać VATu od Ferrari którym jedzie do klienta??
    nie wspomnę o sprzedawcach gum i tictaków którzy całe zamówienie pakują
    spokojnie do smarta :)
    pzdr
    GL

  • 46. Data: 2012-05-22 18:12:27
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > W ten sposób to ma szansę zadziałać, z tym że trzeba by obowiązkowo te
    > samochody oklejać. Kwestia, czy to przejdzie..

    Okleić należy również te należące do Sejmu, Senatu, Kancelarii Prezydenta,
    Premiera, Ministerstw i urzędów rządowych i samorządowych.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 47. Data: 2012-05-22 18:27:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 21 May 2012 23:18:30 +0200, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości grup

    > I na to jest rozwiązanie - niższe podatki, na tyle niskie, żeby nie opłacało
    > się ich unikać.

    Każdego podatku wyższego niż 0% będzie się unikać :)

  • 48. Data: 2012-05-22 18:37:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 21 May 2012 23:04:23 +0200, AL wrote:

    > prowadze rowniez wlasna DG i wiem co to VAT - chocby co miesiac
    > odwiedzajac US z VAT-7:) Ale ja nie o tym.
    >
    > Jesli samochod sluzy do pracy - OK - powinien byc normalnie VAT
    > odliczany - tu nie mam zadnych zastrzezen.

    No więc skąd pomysł że "Bankowoz to kolejny uklon dla kombinatorow"?
    Jak ktoś rozwozi żarcie na telefon, to żeby nie było wątpliwości
    karno-skarbowych to powinien to żarcie rozwizić Starem 266.
    Bo jeżeli on to żarcie rozwozi w Seicento, to już US ma zatrzeżenia i się
    nie da, no bo wg. US Seicento do pracy się nie nadaje, w odróżnieniu od
    Stara.
    Bo sytuacja jest taka że Seicento z kasetką już wg. US do pracy się nadaje.

    > Tyle, ze u nas jest tak, ze kazdy naciagalby to na maksa - kupil auto
    > sobie, zonie, dzieciom - wszystko na firme by VAT odliczyc i w koszta
    > wliczyc celem pomniejszenia podatku - a ze samochody uzywane prywatnie,

    A to już wynik tylko przecudacznego prawa podatkowego które tworzone jest z
    upodobaniem do dzielenia, różnicowania, sterowania, mieszania i bełkotu.

    Bo przyczyną źródłową całego bezsensu tej sytuacji jest to, że podatki są
    bardzo zróżnicowane w zależności od tego co jak się nazwie, jak
    zarejestruje, jaką to przyjmuje formę na papierze, pomimo że w
    rzeczywistości jest dokładnie tą samą rzeczą/czynnością działającą w ten
    sam sposób.

    Takie patologie rodzą się w umysłach które wymyślają że LPG powinno być
    opodatkowane diametralnie inaczej niż benzyna, albo że jednoosobowa DG
    współpracująca tylko z jednym podmiotem ma działać na zupełnie innych
    zasadach jak pracownik najemny.

    Są to te nieznane w innych ustrojach problemy, z którymi bohatersko walczy
    socjalizm.

  • 49. Data: 2012-05-22 18:49:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-22 18:37, Tomasz Pyra pisze:
    (...)
> [...]
    > zasadach jak pracownik najemny.
    >
    > Są to te nieznane w innych ustrojach problemy, z którymi bohatersko walczy

    Ty chyba nie masz zielonego pojęcia jak to wygląda w tych "innych
    ustrojach" i jak wygląda socjalizm. Zróżnicowanie podatków
    w zależności od tego "co się rejestruje" jest jak najbardziej
    powszechne oraz zgodne z prawem. Tyle, że tam się to kontroluje
    i to dość sprawnie i szybko, więc chęć do kombinacji średnia.
    Tak, to są jak najbardziej znane problemy w tych "innych ustrojach".

  • 50. Data: 2012-05-22 19:01:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Niby masz rację, ale nie uważasz że to lekka paranoja?

    Oczywiście.
    Skarbówki.
    I ogólnie państwa jako takiego.

    > Wychodząc z takiego założenia można kupować na firmę pralki, zmywarki,
    > kuchenki itp, bo przecież mam prawo wyprać sobie ubranie robocze, podgrzać
    > obiad czy umyć szklanki po kawie ;-)).

    Dokładnie tak.
    I dopóki skarbówka nie udowodni Ci, że jest inaczej to masz prawo odliczać.
    A wystarczyło zrobić podatki 5 razy niższe, za to ryczałtowe....

    > Gdyby brać to "zdroworozsądkowo" to idiotyzmem jest kupować bankowów w
    > celu przewiezienia raz na miesiąc jakichś ważnych papierów ;-).

    Podobnie jak w ogóle kupować samochód, skoro taniej mpk.
    Tylko czemu rząd, województwo, powiat, gmina czy urzędnik skarbówki nie
    jeździ mpk?
    Im wolno więcej?