  • 31. Data: 2012-05-22 11:20:36
    Temat: Re: Bankowóz ktoś przerabiał ?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    > Żeby była jasność: nie popieram nadmiernej fiskalizacji, a u nas to powoli
    > robi się paranoja. Wkurza mnie płacenie podatków które w większości są
    > marnotrawione. Ale prawo jakie jest takie jest, niestety :-(. I dlatego
    > uważam przerabianie aut na bankowozy za jazdę po bandzie.

    Na zasadzie, że ofiara wymuszenia powinna dać się okraść i nie ma prawa się
    bronić?

    >MZ przy pierwszej kontroli US wyjdzie na jaw, że delikwent nigdy nie
    >świadczył i nie świadczy usług przewozu pieniędzy (może poza nielicznymi
    >wyjątkami), czyli przerobienie auta nie wpłynęło na uzyskanie przychodu i
    >nie może być kosztem jego uzyskania.

    Bankowóz nie musi być wykorzystywany tylko do przewozu kasy, zresztą i to
    nietrudno zaaranżować.
    Może przewozić też dane podlegające ochronie, a tymi dysponuje praktycznie
    każda firma.

  • 32. Data: 2012-05-22 12:44:02
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Zaslyszane: jesli produkujemy pojazd w jednej sztuce - homologacja nie
    > jest wymagana.
    > Nie wiem jak z bankowozem.
    >
    > Jesli produkujemy w wiekszej ilosci sztuk ... homologacja wystarczy jedna,
    > czekamy na odwaznego producenta, ktory zasypie kraj bankowozami :-)

    Czytałem, że Volvo ma już bankowozy w ofercie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 33. Data: 2012-05-22 13:05:06
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-05-22 11:00, J.F pisze:
    > Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup

    > Bo tu nie o sprawiedliwosc spoleczna chodzi, tylko o podatek VAT.
    >
    > Jak ktos w firmie zarobil na taka sluzbowke, to wplacil VAT z nawiazka
    > (obecnie niekoniecznie).
    >
    > Jak szary Kowalski jezdzi swoja panda do pracy, to odliczenie VAT sie
    > nie nalezy.

    chodzilo mi o samo stwierdzenie: "jeśli stać ich na kupno takich aut to
    najprawdopodobniej zapłacili"

    A nie czy mu sie nalezy, czy nie.
    Zalozmy, ze kowalski tez prowadzi DG ale o mniejszym zasiegu - nie kazdy
    prywaciarz/rzemieslnik prowadzi na tyle dochodowy business, ze kupuje
    sobie np. Q7 czy Cayene. Moze stac go tylko na Pande - ale Pandy
    przerabiac na bankowoz mu sie juz nie oplaca :)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 34. Data: 2012-05-22 13:29:26
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Ot proszę Hyundai i3, cena katalogowa to 63900 w dieslu. Doliczamy do
    > tego 30000 i robi się 93900. VAT z tego to 17558 zł. Aby inwestycja się
    > zwróciła musiałbyś więc przez 5 lat odpisać 12442 zł VAT od paliwa,
    > czyli zakupić za 66537 zł paliwa, co przy obecnej cenie diesla daje
    > niecałe 12000 litrów. Idąc dalej, średnie spalanie to 6l/100, musiałbyś
    > więc przejechać 198000 km. Mi zwróci się to po 2-3 latach, a Tobie?

    homologację robisz dla modelu a nie dla konkretnego egzemplarza. dlatego na
    razie w salonach gotowe bankowozy to auta powyżej 150 tys bo na nie się
    opłaca zrobić homologację gdzyż jak wszem wiadomo auta klasy premium
    sprzedają się bardzo dobrze w naszej polskiej biedzie :)
    pzdr
    GL

  • 35. Data: 2012-05-22 13:30:34
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Czytałem, że Volvo ma już bankowozy w ofercie.
    infinity na pewno
    chyba cayenne
    w jeep-e się zastanawiają bo pytałem ostatnio o Grand Cheeroke i koszt
    dodatkowo około 12 tys
    pzdr
    GL

  • 36. Data: 2012-05-22 13:30:41
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Bankowóz nie musi być wykorzystywany tylko do przewozu
    > kasy, zresztą i to nietrudno zaaranżować.
    > Może przewozić też dane podlegające ochronie, a tymi
    > dysponuje praktycznie każda firma.

    Niby masz rację, ale nie uważasz że to lekka paranoja?
    Wychodząc z takiego założenia można kupować na firmę pralki,
    zmywarki, kuchenki itp, bo przecież mam prawo wyprać sobie
    ubranie robocze, podgrzać obiad czy umyć szklanki po kawie
    ;-)). Gdyby brać to "zdroworozsądkowo" to idiotyzmem jest
    kupować bankowów w celu przewiezienia raz na miesiąc jakichś
    ważnych papierów ;-).
    Tylko proszę nie weź mnie za obrońcę idiotycznych przepisów,
    daleki jestem od tego. Osobiście uważam że pozbawienie mnie
    i innych przedsiębiorców możliwości odliczania VAT-u od
    zakupu auta (nie licząc śmiesznych max. 6.000) i paliwa jest
    draństwem do kwadratu.

  • 37. Data: 2012-05-22 13:39:53
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Robert_J nabazgrał(a):

> [...]
    > możliwości odliczania VAT-u od zakupu auta (nie licząc śmiesznych max.
    > 6.000) i paliwa jest draństwem do kwadratu.

    A mnie ciekawi ilu przedśiębiorców używa auta do celów służbowych a nie
    prywatnych ...
    Rozumiem odliczenia od aut które pracują na firmę ale Ferrari, Lambo, RS6+
    raczej nie są to samochody użytkowe ...

  • 38. Data: 2012-05-22 14:41:34
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/05/2012 12:39, Chris wrote:
> [...]
    > Rozumiem odliczenia od aut które pracują na firmę ale Ferrari, Lambo,
    > RS6+ raczej nie są to samochody użytkowe ...

    Tu można podczepić się pod samochody reprezentacyjne. Może nie dla
    właściciela hurtowni gaci z dwoma pracownikami, ale prezes sporego
    koncernu zajeżdżający golfem trójką podpisać kontrakt warty parę
    milionów zielonych nie wygląda poważnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 39. Data: 2012-05-22 14:54:22
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    kamil nabazgrał(a):

> [...]
    > właściciela hurtowni gaci z dwoma pracownikami, ale prezes sporego
    > koncernu zajeżdżający golfem trójką podpisać kontrakt warty parę milionów

    To fakt :) ale lambo też raczej nie jedzie się na podpisanie kontraktu bo
    się garnitur wygniecie :)

  • 40. Data: 2012-05-22 14:59:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    >A mnie ciekawi ilu przedśiębiorców używa auta do celów służbowych a
    >nie prywatnych ...

    99% ?
    Spytalbys lepiej ilu przedsiebiorcow uzywa sluzbowego auta takze do
    celow prywatnych i nie odprowadza naleznych podatkow.
    100% ?

    >Rozumiem odliczenia od aut które pracują na firmę ale Ferrari, Lambo,
    >RS6+ raczej nie są to samochody użytkowe ...

    Zalezy. Sa kraje gdzie samochod przedstawiciela swiadczy o jakosci
    firmy :-)

    J.