-
1. Data: 2016-09-15 14:43:21
Temat: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: q...@g...com
Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż powinny?
Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu a
nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
-
2. Data: 2016-09-15 15:19:49
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: ddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 15.09.2016 o 14:43, q...@g...com pisze:
> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż powinny?
> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu
a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
>
to z samochodami też spieprzyli sprawę, bo przód ostry, a tył obcięty :)
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
3. Data: 2016-09-15 15:26:57
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: q...@g...com
Ja bym tu analogii nie szukał. Inne względy mogą przemawiać za kaształtem aut... A
bagażnik łatwo można zamontować inaczej
-
4. Data: 2016-09-15 15:31:28
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 15 Sep 2016 05:43:21 -0700 (PDT), w
<9...@g...c
om>, q...@g...com
napisał(-a):
> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż powinny?
> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu
a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
Patrz, w F1 widać też nie znają się na aerodynamice :)
-
5. Data: 2016-09-15 15:33:18
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: s...@g...com
W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik q...@g...com napisał:
> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż powinny?
> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu
a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom w szkole.
W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór aerodynamiczny optymalny
kształt będzie inny.
Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi końcami.
Patrz - korpus jumbojet-a.
W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się stabilniej na wietrze.
-
6. Data: 2016-09-15 15:48:52
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: quent <x...@x...com>
On 15.09.2016 15:33, s...@g...com wrote:
> W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik q...@g...com
napisał:
>> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż
powinny?
>> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu
a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
>
> Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom w szkole.
>
> W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór aerodynamiczny
optymalny kształt będzie inny.
>
> Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi końcami.
>
> Patrz - korpus jumbojet-a.
>
> W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
> Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się stabilniej na
wietrze.
O samolot - dobrzy przykład!
Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.
--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info
-
7. Data: 2016-09-15 15:54:40
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: quent <x...@x...com>
On 15.09.2016 15:31, r...@k...pl wrote:
> Thu, 15 Sep 2016 05:43:21 -0700 (PDT), w
> <9...@g...c
om>, q...@g...com
> napisał(-a):
>
>> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż
powinny?
>> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu
a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
>
> Patrz, w F1 widać też nie znają się na aerodynamice :)
>
Znają się. To bardziej złożony problem w przypadku aut. Ważne są też
właściwości jezdne, rozłożenie środka cieżkości, hamulce powietrzne itp.
A tu z naciskiem na aerodynamikę i znów coraz bliżej wzorca:
http://forum.samochodyelektryczne.org/files/insight_
tail_171.jpg
Z tym, że ja o autach nie chciałem bo to nie do końca analogiczne.
Zastanawiają mnie te bagażniki.
--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info
-
8. Data: 2016-09-15 15:57:49
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: quent <x...@x...com>
On 15.09.2016 15:33, s...@g...com wrote:
> W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik q...@g...com
napisał:
> W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór aerodynamiczny
optymalny kształt będzie inny.
Mógłbyś jaśniej?
--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info
-
9. Data: 2016-09-15 16:04:41
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2016-09-15 o 15:48, quent pisze:
> On 15.09.2016 15:33, s...@g...com wrote:
>> W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik
>> q...@g...com napisał:
>>> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są
>>> odwrotnie niż powinny?
>>> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania
>>> ostrym do tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
>>
>> Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom
>> w szkole.
>>
>> W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór
>> aerodynamiczny optymalny kształt będzie inny.
>>
>> Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi
>> końcami.
>>
>> Patrz - korpus jumbojet-a.
>>
>> W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
>> Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się
>> stabilniej na wietrze.
>
> O samolot - dobrzy przykład!
> Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
> aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.
>
>
>
Ale w profilu skrzydła chodzi o to, żeby wytworzyć siłę nośną, a nie
żeby było opływowo...
-
10. Data: 2016-09-15 16:10:13
Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 15 Sep 2016 15:48:52 +0200, w <nre8rs$5l5$1@dont-email.me>, quent
<x...@x...com> napisał(-a):
> O samolot - dobrzy przykład!
> Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
> aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.
No cóż, ja słyszałem to samo -- ale o kadłubie, a nie o skrzydle.
Skrzydło nie jest projektowane, aby było aerodymiczne.