eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamikaRe: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!fee
    der.eternal-september.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: quent <x...@x...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Date: Thu, 15 Sep 2016 15:48:52 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 26
    Message-ID: <nre8rs$5l5$1@dont-email.me>
    References: <9...@g...com>
    <c...@g...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 15 Sep 2016 13:48:44 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="bf06a58de33bc95eb2603c1aa8ea6449"; logging-data="5797";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18xIAIb8FDLhtaexjilINs3"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.6.0
    In-Reply-To: <c...@g...com>
    Cancel-Lock: sha1:R+tq+HNsREqUVOdZ7ynRW5BtDYY=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588585
    [ ukryj nagłówki ]

    On 15.09.2016 15:33, s...@g...com wrote:
    > W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik q...@g...com
    napisał:
    >> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż
    powinny?
    >> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu
    a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
    >
    > Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom w szkole.
    >
    > W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór aerodynamiczny
    optymalny kształt będzie inny.
    >
    > Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi końcami.
    >
    > Patrz - korpus jumbojet-a.
    >
    > W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
    > Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się stabilniej na
    wietrze.

    O samolot - dobrzy przykład!
    Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
    aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.



    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: