  • 31. Data: 2017-01-27 08:18:43
    Temat: Re: BMW i temat aktualizacji nawigacji
    Od: p...@g...com

    --Taki jeden tez myslal ze potrafi, az mnie odeslali do ASO.

    widocznie nie magik ... w Zafirze B (2010) dal rade

    P.

  • 32. Data: 2017-01-27 09:21:12
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "007" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.170125.invalid...

    masti w

    >Dajesz z listą 5 najdrozszych wbudowanych navi, cennikiem i wiarygodnymi
    >opiniami (nie z twojej dupy wyjętymi)

    Nawigacja w Volvo. Darmowe google sto razy lepsze.

  • 33. Data: 2017-01-27 09:31:09
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...

    On Thu, 26 Jan 2017 09:32:19 +0100, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> wrote:

    >Np. navi w Kia - przez hotspota zrobionego ze smartfona.

    podobnie w audi

  • 34. Data: 2017-01-27 11:06:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-26 o 21:45, Irek.N. pisze:

    > Bo... już w samochodzie jest?
    > Bo... inne nie pasuje wymiarowo?

    Pasuje, pasuje.

    Chciałem zauważyć, że oprócz tanich (i z reguły fatalnych) chińczyków są
    jeszcze dobre firmy, robiące wysokiej jakości zamienniki, czasem z dużo
    większą ilością funkcji, niż się nawet producentom aut śniło.

    Przykład:

    http://zenec.com/

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 35. Data: 2017-01-27 11:24:55
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Bo... już w samochodzie jest?
    > Bo... inne nie pasuje wymiarowo?
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.

    Ja mam dość starożytne radio - kiedyś było warte (te 8-10 lat temu) 7
    tys. zł (fabryczny Blaupunkt). Dziś to nie przystaje do nowych
    możliwości, jakie mają radia. Z pozytywnych cech to ma tylko Bluetooth.
    Z niewiadomych powodów ma 2 zakresy AM (długie fale), ale nie odbiera
    Jedynki na długich (a na FM gubi poza miastami). Nawigacja jest - ale
    tylko "wskazówkowa" - nie pokazuje mapy, ale tylko strzałki i gada po
    nazistowsku (przyznaję - można przełączyć język na angielski, ale z
    niewiadomych powodów co jakiś czas automatycznie się przełącza i znów
    gada po nazistowsku), gdzie skręcić. Oczywiście mapy stare (wolę jeździć
    póki co na telefonie i Yanosiku), nowe kosztują ok. 600 zł (Travelpilot).
    Oczywiście jak ktoś zamówił auto z radiem, to nie będzie wywalał, ale w
    starym struclu to niezła opcja taka podmiana.
    U Chińczyków są radia dopasowane do konkretnych modeli - zwykle są
    zaopatrzone w odpowiednie ramki i złącza. Wystarczy poszukać. Są także
    na Allegro z nieco wyższą ceną.

    A tu przykład z BMW -
    https://pl.aliexpress.com/w/wholesale-bmw-radio.html
    ?initiative_id=SB_20170127021854&site=pol&g=y&Search
    Text=bmw+radio&CatId=200215580&isrefine=y.
    Ok. 300 modeli...

    I jeszcze jedno - te fabryczne radia czasem mają takie mapy, że ich
    upgrade (a czasem trzeba z tym pojechać do serwisu) kosztuje praktycznie
    tyle samo co nowe radio :-)
    T.

  • 36. Data: 2017-01-27 11:29:02
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

> [...]
    >jeszcze dobre firmy, robiące wysokiej jakości zamienniki, czasem z dużo
    >większą ilością funkcji, niż się nawet producentom aut śniło.

    I jak wyszlo porownanie z tanimi chinczykami?

  • 37. Data: 2017-01-27 11:39:20
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-01-27 o 11:29, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup

    > I jak wyszlo porownanie z tanimi chinczykami?

    Chiński Zenec to prawdopodobnie ZENISS :-)
    https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=200215580&
    initiative_id=AS_20170127023733&SearchText=zeniss

    Ps. Te radia i tak robią Chińczycy - na lewo nie mogą sprzedawać pod
    oryginalną nazwą. Więc dają inną nazwę, sprzęt zwykle jest nieco lepszy,
    i tyle. Można tam więc kupic dokładne kopie iPhona, tyle że np. z dwiema
    kartami SIM i zwykłym wyjściem słuchawkowym :-)
    T.

  • 38. Data: 2017-01-27 11:39:52
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > jeszcze dobre firmy, robiące wysokiej jakości zamienniki, czasem z dużo
    > większą ilością funkcji, niż się nawet producentom aut śniło.

    Ok, no to ja poproszę przykładowo do...

    http://skroc.pl/fdc18

    :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 39. Data: 2017-01-27 11:49:42
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    ?initiative_id=SB_20170127021854&site=pol&g=y&Search
    Text=bmw+radio&CatId=200215580&isrefine=y.

    O kurcze, nie sądziłem, że jest tak rozbudowany rynek alternatywnych
    ekranów :)

    Inna sprawa, czy w takim przykładowo E70 faktycznie da się zamienić
    ekran, bo coś czuję, że zamiennik (gdyby istniał) nie realizuje funkcji
    jakie oryginalny ma w sobie, przykładowo kamery, info o samochodzie, czy
    też zwykle komputer pokładowy. Poza tym co z nawigacją - działa z
    oryginalnej gałki, czy zaczyna się smaganie paluszkiem po ekranie dotykowym?

    Cały czas mam wrażenie, że wszyscy patrzycie z pozycji typowego modułu w
    którym jest radio, a czasami po prostu radia jako modułu nie ma, całość
    jest mocno zintegrowana z elektroniką samochodu. Wtedy wszystkie
    wspaniałe rady typu "kup sobie inne radio" do d...y i zupełnie nie
    odpowiadają na postawione pytanie: "dlaczego BMW chce kasę za jakieś
    kody dostępu przy aktualizacji oryginalnego produktu w oryginalnym
    salonie w samochodzie na gwarancji" Kasę za kody dostępu, bo sama
    aktualizacja - czyli mapy - to 99 netto na 2 lata.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 40. Data: 2017-01-27 13:29:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 11:39, Irek.N. pisze:

    > Ok, no to ja poproszę przykładowo do...
    >
    > http://skroc.pl/fdc18
    >
    > :)

    A widzisz.
    Pojazd niezły, dobrze się nim jeździ. Ale bywają też problemy: cieknący
    szyberdach (słyszałem o trzech chyba przypadkach).

    Ale widać Zenkowi się nie spodobał, bo ma tylko do BMW serii E8x iE9x -
    przynajmniej tyle znalazłem na szybko.
    Patrzyłem na "OmniMask Mounting Kits" oraz na "E>GO Naviceiver for BMW".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam