  • 21. Data: 2017-01-26 20:26:56
    Temat: Re: BMW i temat aktualizacji nawigacji
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-01-25 o 20:12, Irek.N. pisze:
    > Zagwozdka.
    > Jest sobie BMW z navi na HDD i żeby ją zaktualizować, trzeba znać jakieś
    > kody dostępu, czy autoryzacji - nie wiem, wiem natomiast, że kosztuje to
    > kilka stówek, za to opłata jest tylko raz.
    > Zastanawia mnie fakt, że autoryzowany salon, w którym auto zostało
    > kupione też tych kodów nie zna i musi zapłacić producentowi za nie.
    > Rozumiem Pan Kazik, w swoim warsztacie przydomowym, ale salon polski,
    > samochód sprzedany w kraju, serwisowany w kraju i ma ten sam problem?
    >
    > Możecie mnie oświecić co to za opłata i co zdejmuje? Czy ktoś mnie wkręca?

> [...]

    Chyba najlepsza opcja na dziś, to zrezygnować z fabrycznego radia i
    kupić pasujące radio (zwykle 2 DIN) u Chińczyków na Aliexpress. Koszt w
    okolicach 220-250 USD za radio z 7-calowym dotykowym ekranem, Androidem
    5.1. I można sobie zainstalować dowolny program, jechać na Yanosiku,
    Maps.me, mapach Google czy innym. Do tego nap. karta Aero2 z Internetem
    za 2 zł miesięcznie, dołożyć prosty tuner DVBT (wtykany w gniazdo z tyłu
    radia) i ma się komplet usług za nieduże pieniądze.
    Tu np. http://tnij.org/ub8occ8 radyjko za 170 USD, z językiem polskim.
    Można dołożyć kamerę cofania.
    To po co kupować za 5 tys. i więcej firmowe radio z nawigacją?
    T.

  • 22. Data: 2017-01-26 20:34:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 20:09 <j...@i...pl> pisze:

    > Kia Sportage. Nawigacja z mapami TT, traffic działa, radary też
    > (sparować trzeba z telefonem). Ale... Niby siedem rocznych
    > aktualizacji przez siedem lat (tyle co gwarancja na auto). Auto z
    > 2016, mapa z 2015 i nie ma (wg ASO) nowszej mapy. W takim tempie to te
    > siedem aktualizacji skurczy się do trzech ;)

    Byłem w październiku na przeglądzie na Połczyńskiej (Wawa) i wgrali mi
    mapy z 2016 roku.
    Auto - to Kia Sportage. Albo Ciebie okłamali, albo mnie...

    TG

  • 23. Data: 2017-01-26 20:40:50
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 26 Jan 2017 20:34:51 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:

    >Auto - to Kia Sportage. Albo Ciebie okłamali, albo mnie...

    Żeby było śmieszniej - ASO Połczyńska ;) Jaki masz symbol mapy? Możesz
    to sprawdzic?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 24. Data: 2017-01-26 21:01:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik jerzu napisał w wiadomości grup
    com...
    On Thu, 26 Jan 2017 15:36:15 +0100, "J.F."
    >Potrafi, potrafi ;)

    Taki jeden tez myslal ze potrafi, az mnie odeslali do ASO.

    J.

  • 25. Data: 2017-01-26 21:45:41
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > To po co kupować za 5 tys. i więcej firmowe radio z nawigacją?

    Bo... już w samochodzie jest?
    Bo... inne nie pasuje wymiarowo?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 26. Data: 2017-01-26 22:05:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 Jan 2017 20:10:46 +0100, w
    <d...@4...com>, j...@i...pl napisał(-a):

    > Np. navi w Kia - przez hotspota zrobionego ze smartfona.

    Można i tak :))

  • 27. Data: 2017-01-26 22:06:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 Jan 2017 21:45:41 +0100, w <o6dn6o$19do$1@gioia.aioe.org>, "Irek.N."
    <t...@j...taki.jest.pl> napisał(-a):

    > Bo... już w samochodzie jest?
    > Bo... inne nie pasuje wymiarowo?

    Największą wadą fabrycznych navi jest to, że nie da się ich wyrzucić :)

  • 28. Data: 2017-01-27 07:12:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 20:40 <j...@i...pl> pisze:

    > Żeby było śmieszniej - ASO Połczyńska ;) Jaki masz symbol mapy? Możesz
    > to sprawdzic?

    Wieczorem, jak nie zapomnę.

    TG

  • 29. Data: 2017-01-27 07:34:22
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-01-26 o 20:09, j...@i...pl pisze:
> [...]
    > 2016, mapa z 2015 i nie ma (wg ASO) nowszej mapy. W takim tempie to te
    > siedem aktualizacji skurczy się do trzech ;)

    No to prawie jak w moim TT :) - prawie, bo aktualizacji mam 4 na rok :)
    TT zresztą przechodzi na aktualizacje "Live" - nie śledzę dokładnie, ale
    to chyba już niedługo :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 30. Data: 2017-01-27 08:16:20
    Od: p...@g...com

    -- Chyba najlepsza opcja na dziś, to zrezygnować z fabrycznego radia i
    kupić pasujące radio (zwykle 2 DIN) u Chińczyków na Aliexpress.

    chinol slabo podchodzi do jakiejs konkretnej fury ale Kenwood/Sony tez robia
    zamienniki ostatnio widzialem taki kombajn Sony (na Androidzie) po 400 euro ...
    znajomemu wypruli z Tourana firmowe navi dostal kase z TU kupil Kenwooda i tez jest
    zadowolony

    P.