eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBMW X6 winter test
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 34

  • 1. Data: 2010-02-01 15:32:31
    Temat: BMW X6 winter test
    Od: lux <b...@o...de>

    Witam,
    wprawdzie filmik reklamowy ale warto pooglądać:
    http://www.youtube.com/watch?v=38VXD1ZORdg&translate
    d=1

    patrzcie na moment 1:35 sek. Bmw mimo automatu stacza się na chwile w
    dół, jak to możliwe?

    poza tym przeniesienie napadu na prawą stronę to kwestia hamulców czy
    mechanicznej blokady?

    lux


  • 2. Data: 2010-02-01 15:45:11
    Temat: Re: BMW X6 winter test
    Od: lux <b...@o...de>

    kolejne świetne porównanie Forster, Passat itp

    http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw&feature=r
    elated

    lux


  • 3. Data: 2010-02-01 16:12:34
    Temat: Re: BMW X6 winter test
    Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>



    Użytkownik "lux" <b...@o...de> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hk6oqn$494$...@a...news.neostrada.pl
    ...
    > Witam,
    > wprawdzie filmik reklamowy ale warto pooglądać:
    > http://www.youtube.com/watch?v=38VXD1ZORdg&translate
    d=1
    >
    > patrzcie na moment 1:35 sek. Bmw mimo automatu stacza się na chwile w dół,
    > jak to możliwe?
    >
    > poza tym przeniesienie napadu na prawą stronę to kwestia hamulców czy
    > mechanicznej blokady?
    >

    hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze
    działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym
    używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już "normalnie"
    ;-)

    MP


  • 4. Data: 2010-02-01 16:22:22
    Temat: Re: BMW X6 winter test
    Od: lux <b...@o...de>

    Mihaj pisze:
    > hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze
    > działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym
    > używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już
    > "normalnie" ;-)
    ====
    a kto stosuje mechanikę, Subaru?

    lux


  • 5. Data: 2010-02-01 16:32:27
    Temat: Re: BMW X6 winter test
    Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>



    Użytkownik "lux" <b...@o...de> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hk6s8j$dkl$...@n...news.neostrada.pl.
    ..
    > Mihaj pisze:
    >> hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze
    >> działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym
    >> używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już
    >> "normalnie" ;-)
    > ====
    > a kto stosuje mechanikę, Subaru?

    w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a skoro
    elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co komplikować i
    podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda (np. Ridgeline -
    dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu różnicowego w
    przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one indywidualnie dawkują
    napęd kołom tylnej osi.
    W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o
    ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
    Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne
    rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100%
    mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym
    wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma
    blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.

    MP


  • 6. Data: 2010-02-01 16:52:44
    Temat: Re: BMW X6 winter test
    Od: lux <b...@o...de>

    Mihaj pisze:
    > w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a
    > skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co
    > komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje
    > Honda (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego
    > mechanizmu różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i
    > to one indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.
    > W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o
    > ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
    > Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne
    > rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100%
    > mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym
    > wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200
    > ma blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.
    =========
    a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest?
    poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to
    tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD?

    lux


  • 7. Data: 2010-02-01 17:32:25
    Temat: Re: BMW X6 winter test
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 01 lut 2010 o 15:32 GMT, lux napisał(a):

    > patrzcie na moment 1:35 sek. Bmw mimo automatu stacza się na chwile w
    > dół, jak to możliwe?

    Jezdziles kiedykolwiek automatem? sadzac po pytaniu nigdy...

    Automat nie ma hamulca, tylko po prostu na wolnych obrotach napedza kola z
    pewnym momentem, jezeli jest to male nachylenie, i sila pchajaca do tylu
    jest wieksza lub rowna od sily sciagajacej do tylu w dol, to samochod albo
    bedzie delikatnie jechal do przodu, albo stal w miejscu, jezeli pochylosc
    bedzie duza, a sila staczajaca do tylu wieksza niz sila na kolach
    napedzajaca do przodu, to samochod bedzie zgodnie z zasadami fizyki
    poruszal sie w ta strone, w ktora dziala wieksza sila, czyli w tym wypadku do
    tylu...

    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 8. Data: 2010-02-01 17:48:22
    Temat: Re: BMW X6 winter test
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "lux" <b...@o...de> wrote in message
    news:hk6u1i$el1$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Mihaj pisze:
    >> w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a
    >> skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co
    >> komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda
    >> (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu
    >> różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one
    >> indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.
    >> W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o
    >> ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
    >> Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne
    >> rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100%
    >> mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym
    >> wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma
    >> blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.
    > =========
    > a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest?
    > poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru)
    > to tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD?

    Toyota RAV4 ma LSD. Nawet ma do tego guzik na desce rozdzielczej.


  • 9. Data: 2010-02-01 17:56:28
    Temat: Re: BMW X6 winter test
    Od: lux <b...@o...de>

    Pszemol pisze:

    > Toyota RAV4 ma LSD. Nawet ma do tego guzik na desce rozdzielczej.
    ===
    tu chyba jest wszystko ostatecznie wyjaśnione :)
    http://www.wojdas.24x7.pl/terenowe.html#ZAL_TEREN

    lux


  • 10. Data: 2010-02-01 17:58:23
    Temat: Re: BMW X6 winter test
    Od: lux <b...@o...de>

    Brzezi pisze:
    > Automat nie ma hamulca, tylko po prostu na wolnych obrotach napedza kola z
    > pewnym momentem, jezeli jest to male nachylenie, i sila pchajaca do tylu
    > jest wieksza lub rowna od sily sciagajacej do tylu w dol, to samochod albo
    > bedzie delikatnie jechal do przodu, albo stal w miejscu, jezeli pochylosc
    > bedzie duza, a sila staczajaca do tylu wieksza niz sila na kolach
    > napedzajaca do przodu, to samochod bedzie zgodnie z zasadami fizyki
    > poruszal sie w ta strone, w ktora dziala wieksza sila, czyli w tym wypadku do
    > tylu...
    ====
    dzięki, myślałem, że automat nie może się kręcić do tyłu. Widocznie
    wtedy coś go odłącza od silnika.

    lux

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: