  • 1. Data: 2010-08-31 13:28:13
    Temat: Sterownik czasowy
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Witam
    Szukam prostego schematu w technice analogowej do sterownika czasowego do
    silnika od Frani, który spełnia następujące parametry:
    1. pierwszy przycisk monostabilny wyzwala pracę na 10 s;
    2. drugi przycisk monostabilny wyzwala pracę na 50 s;
    3. trzeci przycisk WŁ/WYŁ omija sterowanie czasowe;
    4. przekaźnik na wyjściu.
    Może ktoś podeśle? Z góry dzięki.

    --=olo=--

  • 2. Data: 2010-08-31 16:36:26
    Temat: Re: Sterownik czasowy
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-08-2010 o 15:28:13 --=olo=-- <xxoloxx@usun_towp.pl> napisał(a):

    > Witam
    > Szukam prostego schematu w technice analogowej do sterownika czasowego do
    > silnika od Frani, który spe?nia nastepuj?ce parametry:
    > 1. pierwszy przycisk monostabilny wyzwala prace na 10 s;
    > 2. drugi przycisk monostabilny wyzwala prace na 50 s;
    > 3. trzeci przycisk W?/WY? omija sterowanie czasowe;
    > 4. przeka 1/4 nik na wyj?ciu.
    > Mo?e kto? pode?le? Z góry dzieki.
    >
    > --=olo=--

    Bierze kolega np 74123 który ma dwa przerzutniki w sobie lub dwa 555 i do
    każdego
    przerzutnika daje prosty wyzwalacz RC z guzikiem tak aby dał krótki impuls
    wyzwalający
    wyjścia przez diody (suma) na tranzystor sterujący przekaźnik.
    Elementy RC jedengo przerzutnika dobrać na 10sek drugiego na 50sek
    wył podłączyć równolegle do styków przekaźnika i gotowe.
    do tego prosty zasilacz wtyczkowy na 5V dla 74123 i przkażnik na 5V
    lub na 12 dla 555 i takiż przekaźnik :)

    Podstawowe ukłądy wyzwalania monostabilnego przerzutnika z wzorami
    na obliczenie RC są w pdf-ach :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-08-31 19:51:59
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-31 18:36, janusz_kk1 pisze:

> [...]
    > lub na 12 dla 555 i takiż przekaźnik :)
    >
    > Podstawowe ukłądy wyzwalania monostabilnego przerzutnika z wzorami

    Obawiam się ze 123 może nie być wystarczająco analogowy :)

    MD

  • 4. Data: 2010-09-01 06:22:03
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

[...]

    a możesz mi to narysować, bo ja ze schematu mogę sobie to zrobić ale
    schematu już nie:-(

    --=olo=--

  • 5. Data: 2010-09-01 13:34:58
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    nikt nie pomoże?

    --=olo=--

  • 6. Data: 2010-09-01 13:42:43
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-01 15:34, --=olo=-- pisze:
    > nikt nie pomoże?

    Wszyscy analogowcy już poumierali albo cierpią na zaawansowaną demencję.
    Dziwne, że nikt nie poradził ci żeby zrobić to na Atmelku :)
    Poszukaj sobie kolekcje układów na NE555 coś tam pewnie znajdziesz.

    MD

  • 7. Data: 2010-09-01 13:54:51
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Wszyscy analogowcy już poumierali albo cierpią na zaawansowaną demencję.
    Dziwne, że nikt nie poradził ci żeby zrobić to na Atmelku :)
    Poszukaj sobie kolekcje układów na NE555 coś tam pewnie znajdziesz.

    dlatego chciałem na "analogowo", bo jeszcze programować bym się musiał
    uczyć,
    nie potrafię tworzyć schematów, bo się na tym nie znam i dlatego chciałe
    gotowy schemat, napisałem na elektrodzie, ale jakiś admin mój post wywalił
    do kosza podając p.14,15,16 regulaminu - czy pajac nie rozumie, że przecież
    nie każdy jest elektronikiem?
    co do 555 może i znajdę, ale co mi z tego jak nie stworzę sobie sam schematu
    do mojego włącznika

    --=olo=--

  • 8. Data: 2010-09-01 14:18:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello --=olo=--,

> [...]
    > do kosza podając p.14,15,16 regulaminu - czy pajac nie rozumie, że przecież

    Skoro nie jesteś elektronikiem, to po co się pchasz na forum dla
    elektroników?

    > co do 555 może i znajdę, ale co mi z tego jak nie stworzę sobie sam schematu
    > do mojego włącznika

    Szukasz tutaj niańki, która nie dość, że przygotuje papu, to jeszcze
    nakarmi? Ta grupa jest również dla elektroników a nie dla lamerów,
    którzy za darmo chcą wszystko.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2010-09-01 14:25:14
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 01.09.2010 08:22, schrieb --=olo=--:
> [...]
    > na obliczenie RC są w pdf-ach :)
    >
    > a możesz mi to narysować, bo ja ze schematu mogę sobie to zrobić ale

    Poszukaj noty aplikacyjnej do 555 (np. google NE555). Tam masz schematy
    i równania dla obliczenia wartości elementów. Trochę gimnastyki
    umysłowej przed lutowaniem nie zaszkodzi ;-)

    Waldek

  • 10. Data: 2010-09-01 14:58:35
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-01 15:54, --=olo=-- pisze:
> [...]
    > nie każdy jest elektronikiem?
    > co do 555 może i znajdę, ale co mi z tego jak nie stworzę sobie sam schematu

    Nikt nie będzie zachęcał cię do robienia według jego projektu urządzenia
    na 230V skoro nie jesteś elektronikiem. Poszukaj sobie zestawy AVT na
    stronie http://sklep.avt.com.pl/
    Jedyne na NE555 ( więc najłatwiejsze do przerobienia) to AVT1459 i MK111.
    Na przykład: http://sklep.avt.com.pl/p/pl/482158/uklad+czasowy.ht
    ml
    Ten układ (jak i ten drugi) jet do pracy cyklicznej więc trzeba by
    przerobić do postaci przerzutnika monostabilnego np rys3 z artykułu
    http://www.elportal.pl/pdf/k01/19_11.pdf.
    Dwie stałe czasowe można uzyskać przez dołączanie przełącznikiem
    równoległe drugiej pojemności. Można też przełączać przełącznikami dwa
    potencjometry - każdy z ustawianą inną stałą czasową.
    Lepiej byłoby wziąć zestaw sterownika oświetlenia czy innego wyłącznika
    czasowego cyfrowego i przerobić mu program - ale trzeba by umieć
    programować i mieć czym zaprogramować.
    Jeszcze inne rozwiązanie to dać dwa gotowe przekaźniki czasowe ale
    takie najprostsze kosztują po około 60 zł.

    MD