eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Awaria turbo diesla
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 136

  • 111. Data: 2011-11-19 12:39:55
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-19 11:39, X-Man pisze:

    > tak ale jeśli znasz swoje auto to zawsze coś wymyślisz dlatego warto
    > czasem zajrzeć pod maskę i się zorientować gdzie co jest, większośc tych
    > ludzi co stoi i kręci filmiki nie odróżnia pewnie rozrusznika od
    > alternatora ani nie wie jak turbina wygląda ani gdzie się znajduje w ich
    > aucie...

    Ano prawda.


    --
    Karolek


  • 112. Data: 2011-11-19 16:03:49
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: nazgul <x...@w...pl>


    > ludzie ale o czym wy piszecie jeśli tam będzie tyle miejsca zeby gaśnicą
    > wycelowac w dolot to równie dobrze można by go spokojnie zatkać

    po prostu tak sobie teoretyzujemy dla zabawy
    bo po pierwsze nie mamy armat
    czyli 2kg gaśnic co2.


  • 113. Data: 2011-11-19 18:11:03
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: nazgul <x...@w...pl>


    >> lepiej zapobiegac niz leczyc:)
    >
    > Jakaś awaryjna przepustnica powinna być.
    >
    skoro teraz dają przepustnice w dieslach to w ecu powinna być procedura
    obr>x -> zamknij przepustnicę i upuść powietrze z turbo.

    a może to baaaaardzo rzadkie jest i nie warto?


  • 114. Data: 2011-11-20 10:24:51
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-19, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    >> Koło zamachowe to nie jest jedyna część ruchoma, część energii zużytej
    >> na sprężenie powietrza odzyskujesz przy rozprężąniu
    >
    > tu faktycznie mały spory zonk popełniłem (była o tym rozmowa przy
    > zamykaniu zaworów w TSI), dlatego licz z mocy rozrusznika.

    Rozrusznik da radę rozkręcić silnik do kilkuset obrotów, a my mówimy o
    przypadku, gdy silnik ma pięć tysięcy i więcej. 24KM pozwalają pojechać
    100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że bardziej opływowa Astra ze
    stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :) To się tak łatwo nie liczy.

    >> Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.
    >
    > jak się nie upierasz to, zmierz czas zatrzymania silnika z biegu
    > jałowego i po sprawie.

    A co ma do tego bieg jałowy?

    >>> możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy
    >>> śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.
    >>
    >> To jest mało istotne, istotne jest ile czasu zajmuje opróżnienie
    >> gaśnicy.
    >
    > oooooghhhh
    > masz już 2 dane ilość CO2 w gaśnicy i porównanie (na czuja) przepływu
    > gaśnica/wydech - mało?

    Nie mam żadnego porównania.

    >>> ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
    >>> -kto wie?
    >>
    >> W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
    >> tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm.
    >
    > turbina nie ma tu nic do rzeczy, ilość obrotów też liczy się proporcja
    > paliwo/tlen w cylindrze.

    Oczywiście, że turbina ma dużo do rzeczy. To przez turbinę przy wyższych
    obrotach dostajesz więcej powietrza na suw pracy.

    Krzysiek Kiełczewski


  • 115. Data: 2011-11-20 12:22:25
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Nov 2011 00:01:58 +0100, Michał sirapacz Gut
    <m...@s...pl> wrote:

    >tu to piknie jest bo turbina wysoko i pod ręką.

    Dokładnie. U mnie tirbina jest za silnikiem, za cholere nie można się
    do niej dostać.
    http://jerzu.waw.pl/moto/master_awaria/silnik00.jpg


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200


  • 116. Data: 2011-11-20 14:50:02
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    ale lipa

    jak sie rozbiega to nic tylko zaplakac - tak samo jak przy probie
    zdjecia turbiny w warsztacie...


  • 117. Data: 2011-11-20 15:17:00
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 09:40:52 +0100, wchpikus napisał(a):
    > W przypadku zassania oleju do dolotu powietrza (bo gdzie indziej turbina
    > podaje olej w razie zassania), trzeba go odciąć.
    > W dieslu jest klapka gasząca, zamykająca dopływ powietrza.
    > Przy okazji łatwo dostępna..wiec w czym problem?
    > Nie wiem jak we francuskich autach, ale we fiacie jest na wierzchu,

    Hm, a ja mam forda i chyba nie ma nic takiego.

    Ale filtr powietrza zazwyczaj gdzies na wierzchu, otworzyc, wyciagnac,
    zatkac czyms dziure ..

    J.


  • 118. Data: 2011-11-20 15:48:14
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Michał sirapacz Gut" <m...@s...pl> wrote in message
    news:jab0i9$2nu$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > ale lipa
    > jak sie rozbiega to nic tylko zaplakac - tak samo jak przy probie zdjecia
    > turbiny w warsztacie...

    też mam w takim miejscu ostatnio z mechanikiem wymienialiśmy (dwa razy bo za
    pierwszym gównianą uszczelkę spod wydechu wydmuchało) za pierwszym razem chyba
    10h przez zapieczone śruby za drugim jakieś 5h tak czy inaczej dostęp
    masakryczny...

    Pzdtr
    Piotrek


  • 119. Data: 2011-11-20 18:06:06
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-19 12:37, Michał sirapacz Gut pisze:
    >
    >> Juz napisalem, a ze pmsowi teoretycy glowkuja dalej...
    >> A w manualu to zdusic na biegu.
    >
    > troche mi szkoda testowac na moim dieslu bo mam nowe sprzeglo, ale w
    > przypadku starszych sprzegiel (czyli nie slizga sie podczas normalnej
    > eksploatacji ale juz blizej mu do konca niz do poczatku) muslisz ze na
    > 5tym biegu to dobry pomysl?
    >

    Mysle, ze 5 bieg bedzie za wysoki (na tym biegu to bys w zasadzie nie
    musial hamowac).
    Lepiej chyba pozwolic zeby samochod troche ruszyl i zahamowac dopiero
    jak sprzeglo jest calkowicie puszczone.

    > ja myslalem raczej zeby strzelic z 2ki i gdy sprzeglo sie zasprzegli
    > (czyli bedzie dzialal opor statyczny a nie dynamiczny) dopiero wtedy
    > deptac hamulce (minus - trzeba miec te 100m luzu przed samochodem).
    >
    > nie lepiej tak?

    Lepiej, ale bez strzelania sprzeglem.
    Czyli powiedzmy ten 2 bieg, puszczamy w miare normalnie sprzeglo (ale
    nie trzymamy na polsprzegle, bo w mig bedzie spalone), samochod wyrywa
    oczywiscie do przodu, wiec to tez warto wziac pod uwage no i hamujemy.
    Gwaltowne puszczenie sprzegla daje duze szanse na zerwanie tarczy
    sprzegla, a jak zrobimy to etapami to silnik wstepnie obciazony troche
    zwolni, a sprzeglo nie bedzie musialo przenisc dynamicznego obciazenia,
    wiec powinno wytrzymac.


    --
    Karolek


  • 120. Data: 2011-11-20 21:15:58
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Nov 2011 15:17:00 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Hm, a ja mam forda i chyba nie ma nic takiego.

    U mnie chyba też nie ma, nigdy się tym nie interesowałem.

    >Ale filtr powietrza zazwyczaj gdzies na wierzchu, otworzyc, wyciagnac,
    >zatkac czyms dziure ..

    Taa, pokrywa filtra przykręcona na cztery śruby torx :)


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 . 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: