eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAwaria turbo dieslaRe: Awaria turbo diesla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!
    .POSTED!not-for-mail
    From: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Awaria turbo diesla
    Date: Sun, 20 Nov 2011 10:24:51 +0100
    Organization: ICP News Server
    Lines: 45
    Message-ID: <s...@k...sail-ho.pl>
    References: <ja390e$l90$1@usenet.news.interia.pl>
    <4ec55917$0$8450$65785112@news.neostrada.pl>
    <ja3m7c$col$1@usenet.news.interia.pl>
    <4ec5783d$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja41nb$ggh$1@news.icpnet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja4vqj$hil$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja5296$u9r$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja541e$4rp$2@node2.news.atman.pl> <ja58hf$9jr$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja5h9j$5jl$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja67ms$e8r$1@news.icpnet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja7s7c$rmt$1@news.icpnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-75-133-230.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1321781169 5596 89.75.133.230 (20 Nov 2011 09:26:09 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 20 Nov 2011 09:26:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux) Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2414675
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-11-19, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    >> Koło zamachowe to nie jest jedyna część ruchoma, część energii zużytej
    >> na sprężenie powietrza odzyskujesz przy rozprężąniu
    >
    > tu faktycznie mały spory zonk popełniłem (była o tym rozmowa przy
    > zamykaniu zaworów w TSI), dlatego licz z mocy rozrusznika.

    Rozrusznik da radę rozkręcić silnik do kilkuset obrotów, a my mówimy o
    przypadku, gdy silnik ma pięć tysięcy i więcej. 24KM pozwalają pojechać
    100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że bardziej opływowa Astra ze
    stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :) To się tak łatwo nie liczy.

    >> Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.
    >
    > jak się nie upierasz to, zmierz czas zatrzymania silnika z biegu
    > jałowego i po sprawie.

    A co ma do tego bieg jałowy?

    >>> możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy
    >>> śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.
    >>
    >> To jest mało istotne, istotne jest ile czasu zajmuje opróżnienie
    >> gaśnicy.
    >
    > oooooghhhh
    > masz już 2 dane ilość CO2 w gaśnicy i porównanie (na czuja) przepływu
    > gaśnica/wydech - mało?

    Nie mam żadnego porównania.

    >>> ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
    >>> -kto wie?
    >>
    >> W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
    >> tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm.
    >
    > turbina nie ma tu nic do rzeczy, ilość obrotów też liczy się proporcja
    > paliwo/tlen w cylindrze.

    Oczywiście, że turbina ma dużo do rzeczy. To przez turbinę przy wyższych
    obrotach dostajesz więcej powietrza na suw pracy.

    Krzysiek Kiełczewski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: