-
121. Data: 2011-11-20 21:39:47
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: nazgul <x...@w...pl>
>>licz z mocy rozrusznika.
>
> Rozrusznik da radę rozkręcić silnik do kilkuset obrotów, a my mówimy o
> przypadku, gdy silnik ma pięć tysięcy i więcej. (...) To się tak łatwo nie liczy.
nikt nie mówił ze będzie łatwo
ale może podejmiesz chociaż próbę a nie tylko: "nie wiem jak, ale to nie
tak" ;-)
>
>>> Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.
>>
>> jak się nie upierasz to, zmierz czas zatrzymania silnika z biegu
>> jałowego i po sprawie.
>
> A co ma do tego bieg jałowy?
to ze siły hamujące są takie same z 800 i z 5000obr/min (no może @5000
nawet większe).
>>>> możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy
>>>> śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.
>>>
>>> To jest mało istotne, istotne jest ile czasu zajmuje opróżnienie
>>> gaśnicy.
>>
>> oooooghhhh
>> masz już 2 dane ilość CO2 w gaśnicy i porównanie (na czuja) przepływu
>> gaśnica/wydech - mało?
>
> Nie mam żadnego porównania.
no to szkoda, nie widziałeś działającej gaśnicy ani działającego diesla?
>>>> ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
>>>> -kto wie?
>>>
>>> W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
>>> tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm.
>>
>> turbina nie ma tu nic do rzeczy, ilość obrotów też, liczy się proporcja
>> paliwo/tlen w cylindrze.
>
> Oczywiście, że turbina ma dużo do rzeczy. To przez turbinę przy wyższych
> obrotach dostajesz więcej powietrza na suw pracy.
>
ale tlenu w powietrzu nie robi się przez to więcej.
można założyć że przy wrzucaniu oleju w dolot mieszanka jest bardzo
bogata wiec i tak naturalnie występuje deficyt tlenu, a my go jeszcze
obniżamy (gaśnicą).
zapewne jest granica stężenia tlenu gdzie spalanie wogole nie zajdzie
ponadto Co2 z gaśnicy jest zimny.
-
122. Data: 2011-11-21 00:39:35
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-11-20, nazgul <x...@w...pl> wrote:
>> Rozrusznik da radę rozkręcić silnik do kilkuset obrotów, a my mówimy o
>> przypadku, gdy silnik ma pięć tysięcy i więcej. (...) To się tak łatwo nie liczy.
>
> nikt nie mówił ze będzie łatwo
> ale może podejmiesz chociaż próbę a nie tylko: "nie wiem jak, ale to nie
> tak" ;-)
Ja po prostu zdaję sobie sprawę, że używanie tylu przybliżeń i liczb
wyciągniętych z kapelusza daje wyniki nic nie znaczące.
>>>> Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.
>>>
>>> jak się nie upierasz to, zmierz czas zatrzymania silnika z biegu
>>> jałowego i po sprawie.
>>
>> A co ma do tego bieg jałowy?
>
> to ze siły hamujące są takie same z 800 i z 5000obr/min (no może @5000
> nawet większe).
No niech Ci będzie. Silnik zatrzymuje się w jedną sekundę. Licz dalej.
>> Nie mam żadnego porównania.
>
> no to szkoda, nie widziałeś działającej gaśnicy ani działającego diesla?
Widziałem. Dalej nie wiem ile czasu taka gaśnica "psika" dwutlenkiem
węgla.
>>>>> ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
>>>>> -kto wie?
>>>>
>>>> W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
>>>> tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm.
>>>
>>> turbina nie ma tu nic do rzeczy, ilość obrotów też, liczy się proporcja
>>> paliwo/tlen w cylindrze.
>>
>> Oczywiście, że turbina ma dużo do rzeczy. To przez turbinę przy wyższych
>> obrotach dostajesz więcej powietrza na suw pracy.
>>
>
> ale tlenu w powietrzu nie robi się przez to więcej.
W powietrzu (procentowo) nie. Ale w cylindrze i owszem.
> można założyć że przy wrzucaniu oleju w dolot mieszanka jest bardzo
> bogata wiec i tak naturalnie występuje deficyt tlenu, a my go jeszcze
> obniżamy (gaśnicą).
Dieslowi nadmiar paliwa nie przeszkadza, jak po kompresji temperatura
będzie odpowiednia to się zapali. Jak się zapali - ciśnienie wzrośnie,
suw pracy się wykona - pewnie nie z najwyższą do uzyskania mocą, na
pewno nie z najwyższą sprawnością - ale silnik będzie się kręcić.
Krzysiek Kiełczewski
-
123. Data: 2011-11-21 12:54:17
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "jerzu" napisał w wiadomości grup
On Sun, 20 Nov 2011 15:17:00 +0100, "J.F."
>>Ale filtr powietrza zazwyczaj gdzies na wierzchu, otworzyc,
>>wyciagnac,
>>zatkac czyms dziure ..
>Taa, pokrywa filtra przykręcona na cztery śruby torx :)
Auc, niektore firmy nie mysla ... i to jeszcze Renault moze ?
Jakby sie dalo odkrecic to jeszcze mozna psikac z gasnicy sniegowej,
ale kto taka wozi, proszkowa absolutnie odradzam :-)
J.
-
124. Data: 2011-11-21 14:58:15
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Mon, 21 Nov 2011 12:54:17 +0100, "J.F"
<j...@p...onet.pl> wrote:
>Auc, niektore firmy nie mysla ... i to jeszcze Renault moze ?
Dokładnie. Jeszcze na dokładkę dwie śruby od frontu i jedną z boku
jest łatwo odkręcić. Gorzej z drugą boczną, bo przeszkadza rura idąca
do turbosprężarki.
http://jerzu.waw.pl/moto/master_awaria/silnik04.jpg
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
125. Data: 2011-11-21 15:54:51
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 21-11-2011 12:54, J.F pisze:
> Auc, niektore firmy nie mysla ... i to jeszcze Renault moze ?
Podejrzewam, że producent po prostu nie przewidział potrzeby zapychania
otworu swetrem :)
--
Paweł
-
126. Data: 2011-11-21 17:33:27
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup
W dniu 21-11-2011 12:54, J.F pisze:
>> Auc, niektore firmy nie mysla ... i to jeszcze Renault moze ?
>Podejrzewam, że producent po prostu nie przewidział potrzeby
>zapychania otworu swetrem :)
Kto jak kto, ale oni powinni.
No tak, ale te france to nigdy nic nie poprawia, dalej beda montowac
padajace cewki i turbiny :-)
J.
-
127. Data: 2011-11-21 17:42:09
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 21-11-2011 17:33, J.F pisze:
> Kto jak kto, ale oni powinni.
> No tak, ale te france to nigdy nic nie poprawia, dalej beda montowac
> padajace cewki i turbiny :-)
Znasz jakąś markę, która montuje niezniszczalne turbiny?:)
--
Paweł
-
128. Data: 2011-11-21 19:12:23
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>
> Znasz jakąś markę, która montuje niezniszczalne turbiny?:)
po wejsciu do samochodu trzeba wklepac w nawigację IDDQD
-
129. Data: 2011-11-21 20:17:18
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 21-11-2011 19:12, Michał sirapacz Gut pisze:
>> Znasz jakąś markę, która montuje niezniszczalne turbiny?:)
> po wejsciu do samochodu trzeba wklepac w nawigację IDDQD
Niektórym by się przydało jeszcze IDSPISPOPD :)
--
Paweł
-
130. Data: 2011-11-21 21:12:59
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Thu, 17 Nov 2011 16:24:59 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):
> http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY
>
> W jaki sposób można wyłączyć silnik turbo diesel w samochodzie z
> automatyczną skrzynią biegów, mający awarię smarowania turbiny?
> Z manualem pewnie dałoby się zdusić.
Uzywając sondy lambda wukręconej z Punto :D
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++