  • 41. Data: 2015-08-03 19:08:58
    Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2015 o 15:00 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > A mozna było podejsc do tematu bardziej ogólnie i ustanowić standard
    > autostrady.
    > W przepisach okreslic, ze autostrada musi spełniac nie tylko standardy
    > techniczne ale równiez maksymalny czas oczekiwania na bramkach.
    > Powiedzmy 3
    > minuty.
    > Jeżeli czas oczekiwania jest dłuższy to operator ma obowiązek otworzyc
    > bramki i upłynnić ruch.

    Co powiesz na 10-20km korki przed bramkami we Francji i Hiszpanii?
    Punkt poboru opłat na AP7 w ES przed Barceloną ma ze 20-30 szlabanów w
    każdą stronę a korki i tak na 10-20km.
    Jak dojechałem wczoraj do naszego A2, kolejka na jakieś 500-700m to
    stwierdziliśmy że u nas jest w miarę luźno i teraz już szybko pójdzie :-)
    A nasłuchałem się przy okazji na CB ku...rw na PO/PIS i światowców co to u
    "Niemca" na autobanach...
    Wszystko jest względne.
    Jedyne sensowne rozwiązanie to winiety.

    TG

  • 42. Data: 2015-08-03 20:35:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-03 09:40, masti wrote:

    > spróbuj. Na razie nikomu się nie udało.

    A ktoś próbował, że mu się nie udało?

    Bo na razie to jak w pewnym dowcipie o Żydzie "kup k... ten los" Nie da,
    to się w wodzie okopać, choć też z pewnymi kwantyfikatorami.

    Shrek.

  • 43. Data: 2015-08-03 20:44:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-03 19:08, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Co powiesz na 10-20km korki przed bramkami we Francji i Hiszpanii?
    > Punkt poboru opłat na AP7 w ES przed Barceloną ma ze 20-30 szlabanów w
    > każdą stronę a korki i tak na 10-20km.

    Powiem, że oni _prawdopodobnie_ te szlabany budowali na długo przed
    nami. Od tego czasu świat poszedł naprzód i mamy drugą dekadę wieku
    informacji - to da się zrobić w lepszy sposób. I dało się już w
    momencie, gdy nasi wpadli na pomysł, żeby stosować archaiczny system. Co
    to za pomysł, żeby obecnie stawiać bramki w poprzek autostrady?

    Masz rację co do winet, choć obecnie można pójść dalej i np zapłacić
    wcześniej kartą za przejazd konkretną autostadą - linie lotnicze tak
    działają i nie ma z tym większych problemów. Twój nr rejestracyjny idzie
    do bazy danych, kamera czyta przed bramką, bramka się otwiera. W
    fotoradarach da się tylko w drugą stronę - najpierw czytają tablicę,
    potem płacisz, więc w czym problem? Tak naprawdę da się nawet bez szlabanu.

    Shrek.

  • 44. Data: 2015-08-03 21:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nadal nie widzisz sprzeczności i śmieszności w swoim 1. poście?

    Liwiuszu, jestem po 13 godzin pracy i nie jestem w stanie zauwazyć.
    ale przeciez mozna napisać wprost i wtedy bedziemy mogli kontynuować
    dyskusje.

  • 45. Data: 2015-08-03 21:05:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > A ktoś próbował, że mu się nie udało?
    >
    > Bo na razie to jak w pewnym dowcipie o Żydzie "kup k... ten los" Nie da,
    > to się w wodzie okopać, choć też z pewnymi kwantyfikatorami.

    nie chce mi się teraz szukać ale były próby rządowe
    <http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/3888701,nowy
    -system-poboru-oplat-na-autostradzie-a1-ruszy-dopier
    o-w-2018-roku,id,t.html>

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 46. Data: 2015-08-03 21:21:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-03 21:05, masti wrote:

    > nie chce mi się teraz szukać ale były próby rządowe
    > <http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/3888701,nowy
    -system-poboru-oplat-na-autostradzie-a1-ruszy-dopier
    o-w-2018-roku,id,t.html>

    Ale tam jest napisane wręcz coś dokładnie na odwrót - Amber One (ponoć)
    chce, ale ministerstwo "nie kazało". Dokładnie jak z tum Żydem.

    Oczywiście należy wziąć poprawkę na bredzenie dziennikarzy, inspirowane
    wypowiedziami niedorzecznika, ale sorry - żadnym dowodem na to, że
    rzeczywiście próbowali to ten link nie jest.

    Shrek.

  • 47. Data: 2015-08-03 21:26:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

> [...]
    > wypowiedziami niedorzecznika, ale sorry - żadnym dowodem na to, że
    > rzeczywiście próbowali to ten link nie jest.

    bo próbowali wcześniej, ale jak pisałem nie chce mi się teraz tego
    szukać.
    Tak czy tak, jeśli się uda wywalić te bramki i nie dopłacić do tego z
    budżetu to będzie OK :)

  • 48. Data: 2015-08-03 21:59:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2015 o 20:44 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > fotoradarach da się tylko w drugą stronę - najpierw czytają tablicę,
    > potem płacisz, więc w czym problem? Tak naprawdę da się nawet bez

    Jak szybko by się ten szlaban nie podnosił, przy dużym ruchu (który u nas
    tak naprawdę na razie jest tylko na A4) będzie powodował korki. Trzeba by
    naprawdę porobić szerokie MPO aby ruch na nich był płynny. Na niektórych
    autostradach zjazdy dla Telepass są wydzielone kilkaset metrów wcześniej
    od głównego punktu ale zanim TIRY i inne pojazdy z elektronicznymi
    opłatami do nich dojadą stoją po kilkadziesiąt minut w korku na
    autostradzie.
    Przy dużym ruchu jakiekolwiek spowolnienie "propaguje się" na
    kilkadziesiąt km dalej.
    Kiedyś mnie to dziwiło - 3 pasy jadą te 110-130 nagle bez powodu tworzy
    się korek, w którym jedzie się na 1-2 biegu 20km. Przez następne 10-20 km
    ruch jest w miarę płynny, później sytuacja się powtarza - taka "czkawka"
    trwająca niekiedy 300km.
    To jest ciekawe zjawisko, pewnie dające się opisać/policzyć.
    Występuje praktycznie zawsze na szlakach wiodących z północy EU na
    południe, do popularnych regionów turystycznych w weekendy wakacyjne.
    Już parę razy jechałem z prądem lub pod prąd do takiej "czkawki" i
    praktycznie zawsze powodują ją bramki lub rzadziej lokalne roboty drogowe
    na których jest spowolnienie do 80-60km/h. Mimo, że na samym spowolnieniu
    ruch jest płynny, jakieś gwałtowne hamowanie kilkaset metrów przed nim
    powoduje "propagację" korka (zatrzymanie do zera) na kilka/kilkanaście km.

    TG

  • 49. Data: 2015-08-03 22:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Co powiesz na 10-20km korki przed bramkami we Francji i Hiszpanii?
    > Punkt poboru opłat na AP7 w ES przed Barceloną ma ze 20-30 szlabanów w
    > każdą stronę a korki i tak na 10-20km.

    To ze to taka sama dupa jak u nas.
    Tylko dlaczego chcesz aby u nas były powtorzone akurat złe rzeczy z
    zachodu?

> [...]
    > stwierdziliśmy że u nas jest w miarę luźno i teraz już szybko pójdzie
    > :-) A nasłuchałem się przy okazji na CB ku...rw na PO/PIS i światowców

    Jasne. Jestem za!
    Ale jak ustalic jakos sensownie ich cene przy obecnych cenach za
    autostrade?

  • 50. Data: 2015-08-03 22:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Przeczytaj pierwszy post Budzika, bo widzę, że nie wiesz o czym piszesz.
    >
    > A co do rozwiązania - normalne prawo popytu i podaży - zrobić zmienne
    > ceny przejazdu w zależności od godzin szczytu (czy nawet dynamiczne -
    > ustalane automatycznie w zależności od obciążenia wraz z publikacją
    > aktualnej ceny w internecie) i się "problem" rozwiąże samoistnie.

    Obawiam sie, ze moga sie tylko zmniejszyc.
    Albowiem przy najwiekszym obłożeniu bramki sa zbyt duzym "hamownikiem".

    Nadal nikt nie powiedział (poza trudnoscia w renegocjacji umów) co złego w
    tym aby okreslic standard autostrady jako drogi o okreslonym standardzie i
    o okreslonym maksymalnym czasie oczekiwania na bramce.