  • 41. Data: 2018-09-04 21:13:24
    Temat: Re: Autostrady podrozeja
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cena wegla wydobywanego w Polsce i przetwarzanego w Polsce nie ma najmniejszego
    znaczenia. Nasz wegiel przerabiamy na prad. W ostatecznej cenie pradu, srednia dla
    calej Polski to ok 55 groszy za kilowatogodzine, koszt wegla to ok 10%. Jesli by
    Polski wegiel zdrozal o 100% to srednia cena pradu wzrosnie do szescdziesieciu groszy
    za kilowatogodzine.

  • 42. Data: 2018-09-05 09:01:35
    Temat: Re: Autostrady. ZenkoPiSdziak naiwniak.
    Od: "Dealgo" <f...@k...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Wegiel energetyczny na gieldzie w Holandii kosztuje
    > dzisiaj 98$ za tone. Mozesz sobie przeliczyc ile to jest w zlotowkach.
    > Polski wegiel energetyczny kosztuje teraz ok 280 zlotych za tone.

    ZenkoPiSdziak naiwniak.
    Wytłumacz jeszcze, dlaczego kupują ten droższy na giełdzie
    w Holandii, a nie kupują polskiego węgla energetycznego ?

  • 43. Data: 2018-09-05 11:42:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nikt na polityce nie chce z toba pizdziak gadac to tutaj sie przyczolgales. Pamietaj
    ze ile bys bytow nie stworzyl to w wyborach wszyscy bedziecie mieli jeden glos.

  • 44. Data: 2018-09-07 21:23:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Sep 2018 12:03:15 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Przestan klamac. Wegiel energetyczny na gieldzie w Holandii kosztuje dzisiaj 98$ za
    tone. Mozesz sobie przeliczyc ile to jest w zlotowkach. Polski wegiel energetyczny
    kosztuje teraz ok 280 zlotych za tone. I sie nie przypierdalaj bo jestem to w stanie
    udowodnic dajac dwa linki. Placi Ci ktos za pisanie bzdur czy to z glupoty wynika?

    https://www.gov.pl/energia/koniec-prac-nad-ustawa-og
    raniczajaca-import-wegla-3

    Jakby byl drozszy, to chyba nie trzeba by ograniczac :-)

    A ten australijski wegiel to juz bardzo ciekawy, bo do Rotterdamu maja
    blizej :-)

    A wyszlo
    https://tvn24bis.pl/surowce,78/rosnie-import-wegla-d
    o-polski-surowiec-sprowadzamy-glownie-z-rosji,856650
    .html

    To byly moje dwa linki.

    J.

  • 45. Data: 2018-09-07 21:54:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak bys dal sto linkow, nie wiazacych sie z tym co napisalem. To tak jak w przypadku
    dwoch ktore dales moglbym napisac tylko jedno. Nie pierdol.

  • 46. Data: 2018-09-08 02:41:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Sep 2018 12:54:21 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Jak bys dal sto linkow, nie wiazacych sie z tym co napisalem. To tak jak w
    przypadku dwoch ktore dales moglbym napisac tylko jedno. Nie pierdol.

    Troche logiki.
    Rzetelnosc TVN mozemy kwestionowac, ale rzadowej stronie chyba
    wierzysz ? :-)

    Jesli rzad pracuje nad ograniczeniem importu wegla, to przeciez nie
    dlatego, ze wegla nie importujemy.

    A jesli importujemy, to przeciez nie dlatego, ze krajowy jest tanszy
    :-)

    J.

  • 47. Data: 2018-09-08 18:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A jesli importujemy, to przeciez nie dlatego, ze krajowy jest tanszy
    >:-)

    Przeciez Zenek juz udowodnił - cena wegla nie ma znaczenia!
    Geniuszu ekonomicznego po prostu nie rozumiesz!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 48. Data: 2018-09-08 19:21:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rodzajow wegla kamiennego jest pewno wiecej niz masz palcow. My mamy w ilosciach "do
    obrzydzenia" jeden rodzaj, to wegiel energetyczny. Duzo wegla importujemy zeby ludzie
    w piecach kaflowych i innych gownach go spalali. I spalaja ze sprawnoscia 20%.
    Kupujac wegiel za granica zwyczajnie marnujemy ciezko zarobione przez inne branze
    dolary i euro. Rzad pracuje nad tym zeby zastapic importowany wegiel czyms innym. Sa
    dzialy gospodarki potrzebujace innych rodzajow wegla niz sami wydobywamy. I zeby
    skaly sraly ten inny musimy kupic bo stana np. huty.

  • 49. Data: 2018-09-08 21:12:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Sep 2018 10:21:04 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    > granica zwyczajnie marnujemy ciezko zarobione przez inne branze
    > dolary i euro. Rzad pracuje nad tym zeby zastapic importowany

    Importowanym gazem :-)

    > Sa dzialy gospodarki potrzebujace innych
    > rodzajow wegla niz sami wydobywamy. I zeby skaly sraly ten inny
    > musimy kupic bo stana np. huty.

    A kiedys nie importowalismy ...

    J.

  • 50. Data: 2018-09-08 23:37:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zawsze importowalismy rodzaje wegla jakich nie mielismy. Eksport mielismy ogromny jak
    na sredniej wielkosci panstwo i kilka milionow importowanego wegla ginelo w
    statystykach. Import gazu ma sens bo przy spalaniu robi sie polowa dwutlenku wegla co
    przy spalaniu wegla.