  • 41. Data: 2011-04-22 21:52:17
    Temat: Re: Autostop na AUTOSTRADZIE A-4 !!!
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/iosg2f$2bd$1@inews.ga
    zeta.pl
    *Kuba (aka cita)* napisał(-a):

    > Już widze, jak diagności zaczną jeździć piździkami i sprawdzać ile
    > jadą ... Nie wspominam już o tym, ze póki co nie mają (i pewnie nie
    > będą mieli) żadnego przyżądu do pomiaru prędkości rzeczywistej.

    Pozwól, że nie będzie to problemem Twoim, tylko stacji diagonstycznych i
    diagnostów.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 42. Data: 2011-04-22 21:55:31
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    >W wiadomości
    zeta.pl

    > Pozwól, że nie będzie to problemem Twoim, tylko stacji diagonstycznych i
    > diagnostów.

    pozwalam, ale z drugiej strony nie wiem dlaczego Ty chcesz zabraniać mi
    dyskusji na ten temat, zwlaszcza, ze doskonale zdajesz sobie pewnie sprawe z
    tego, ze przepisy w PL często okazują sie totalnymi bublami, które w
    praktyce nie mają szans zdać egzamin..

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 43. Data: 2011-04-22 21:58:31
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Może jednak Ty przeczytasz od początku, z kontekstem itd. - w
    > szczególności art. 2 PoRD, gdzie napisane jest, że motorowerem nie
    > można się poruszać po autostradzie, ponieważ nie jest pojazdem
    > samochodowym.

    najwyraźniej masz problemy z czytaniem, bo byla mowa o skutrze, a nie
    motorowerze ... i o tym do tej pory była ta część wątku.
    Ty też z tych, którzy stawiają znak równości między skuterem a motorowerem?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 44. Data: 2011-04-22 22:12:40
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    ^^^^^^^^^

    > najwyraźniej masz problemy z czytaniem, bo byla mowa o skutrze, a nie
    > motorowerze ... i o tym do tej pory była ta część wątku.

    Wiesz, nie brnij dalej - sam piszesz o motorowerze i do tego wcześniej
    również była o tym mowa. Mało tego, nawet dostałeś wprost odpowiedź, że
    był to motorower i wynikało to nawet nie z wyglądu, a z dowodu
    rejestracyjnego.

    > Ty też z tych, którzy stawiają znak równości między skuterem a motorowerem?

    Wręcz przeciwnie - Lambretką pewnie jeździłem ze 40 lat temu i jak
    najbardziej był to skuter, a nie motorower. Powyżej 40km/h to ja
    potrafię jeździć i zwykłym rowerem, ale nie wolno po autostradzie.
    Lambretka osiągała sporo powyżej 100km/h i nie była motorowerem.

  • 45. Data: 2011-04-22 22:30:32
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > również była o tym mowa. Mało tego, nawet dostałeś wprost odpowiedź, że
    > był to motorower i wynikało to nawet nie z wyglądu, a z dowodu

    ja pisze o motorowerze?
    LOL
    To po pierwsze, a po drugie - to nimy gdzie ta wprost odpowiedz była? heheh.
    Kolego, nie wiem kto tu nie ma brnąć dalej.

    Cały pms to prawie synonim "czepiania sie słówek", ze sie tak frywolnie
    wyraże, a tu nagle obrońcy głupot sie znaleźli.

> [...]
    > potrafię jeździć i zwykłym rowerem, ale nie wolno po autostradzie.
    > Lambretka osiągała sporo powyżej 100km/h i nie była motorowerem.

    No wiec w czym rzecz, drogi kolego?
    Weź przeczytaj wątek w całości, to moze zrozumiesz - ze mowa była o
    SKUTERZE, który nagle został mianowany motorowerem.
    Pomijając już fakt, ze pewnie to był motorower, to niezaprzeczalne jest, ze
    autor napisał per skuter, per motorower, a skuter jako taki może poruszać
    sie po autostradzie, musi spełniać tylko określone warunki - jak każdy inny
    pojazd samochodowy.

    Motorower zaś może być konkretnym rodzajem skutera i nikt tego nie neguje.
    Skoro jednak na pms tak bardzo dbamy o literówki, orty i chuj wie o co
    jeszcze - to skąd nagle tylu obrońców tak nieprecyzyjnego określenia jak
    skuter...

    z mojej strony EOT, bo sie nadymasz za bardzo.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 46. Data: 2011-04-22 22:32:23
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Kuba (aka cita)* napisał(-a):

    > pozwalam, ale z drugiej strony nie wiem dlaczego Ty chcesz zabraniać
    > mi dyskusji na ten temat

    Nie mam żadnego prawa zabraniać Ci czegokolwiek. Chesz się zamartwiać
    techniką pomiarów prędkości max motorowerów lub brakami w wyposażeniu
    stacji diagonsotycznych do tych pomiarów, zwłaszcza kiedy Cię to nie
    dotyczy? Voila! Możesz nawet przyjąć na garba wszystkie zmartwienia tego
    świata. Mnie nic do tego.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 47. Data: 2011-04-22 22:32:27
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Kuba (aka cita)* napisał(-a):

    > Ty też z tych, którzy stawiają znak równości między skuterem a
    > motorowerem?

    To może w końcu podziel się tą wiedzą co to jest skuter, ale tylko pod
    warunkiem wskazania prawnej jego definicji. Auta w definicjach kodeksu
    drogowego też nie ma. I nie przeszkadza to w niczym właśnie tego słowa
    używać w mowie potocznej, a na tej grupie to już pojawia się nadzwyczaj
    często, częściej niż /samochód/

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 48. Data: 2011-04-22 22:53:13
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > IMHO 40km/h

    Trzymajmy się realiów.

    Żeby skuter był uznany za motocykl (a więc i pojazd samochodowy), to
    musi spełniać przynajmniej jeden z poniższych warunków:
    - pojemność skokowa powyżej 49 ccm
    - rozwijana prędkość powyżej 45 km/h

    Zakładam zgodnie z własnym doświadczeniem, że wszystko o pojemności
    ponad 49 ccm rozwija ponad 45 km/h, więc aby "pięćdziesiątka" (bez
    względu na rozmiar tablicy rejestracyjnej) spełniała kryterium bycia
    motocyklem jest maksymalna rozwijana prędkość.
    Zatem "pojazd o pojemności skokowej nie przekraczającej 49 ccm" musi
    rozwijać minimum 45 km/h aby mieć prawo poruszania się po autostradzie.

    Nie znam skuterów o pojemności silnika > 50 ccm jeżdżących poniżej 45
    km/h, a skutery, jako pojazdy nie-samochodowe (a nawet nie-silnikowe ;)
    ) mają zakaz wjazdu na autostradę mimo, że mogą rozwijać ponad 40 km/h.

    Uffff...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 49. Data: 2011-04-23 09:45:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Apr 2011 22:53:13 +0200, LEPEK wrote:
    >Żeby skuter był uznany za motocykl (a więc i pojazd samochodowy), to
    >musi spełniać przynajmniej jeden z poniższych warunków:
    > - pojemność skokowa powyżej 49 ccm
    > - rozwijana prędkość powyżej 45 km/h

    albo .. miec silnik elektryczny czy inny niz spalinowy.
    No chyba ze cos sie zmienilo, bo pare kontrukcji ma juz homologacje ..
    szemrana jakas ?

    >Zatem "pojazd o pojemności skokowej nie przekraczającej 49 ccm" musi
    >rozwijać minimum 45 km/h aby mieć prawo poruszania się po autostradzie.

    minimum 40 !

> [...]
    >km/h, a skutery, jako pojazdy nie-samochodowe (a nawet nie-silnikowe ;)
    >) mają zakaz wjazdu na autostradę mimo, że mogą rozwijać ponad 40 km/h.

    Tylko ze ustawa nie zna skuterow. Motorowerom nie wolno wjezdzac na
    autostrade, a odpowiednio szybkim motocyklom wolno.
    Nawet jesli wygladaja jak skuter, maja silnik 49ccm i osiagaja
    predkosc zaledwie 41km/h. Oczywiscie kierowca motocykla musi miec 18
    lat i PJ kat A.

    PS. te 18 lat mieli obnizac ?

    J.

  • 50. Data: 2011-04-23 10:53:30
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > drogowego też nie ma. I nie przeszkadza to w niczym właśnie tego słowa
    > używać w mowie potocznej, a na tej grupie to już pojawia się nadzwyczaj

    tylko w kontekscie przepisów mówienie o jednośladzie per skuter jest
    niejednoznaczne na tyle, ze albo coś moze wjechać na autostrade, albo nie -
    i dlatego słowo to jest chybione.
    Jeśli tego nie rozumiesz to już nie mój problem.

    Samo słowo skuter ma swoje miejsce w motoryzacji i nikt nie zabrania go
    używać, co nadal nie wyjaśnia tego, czy to jest motorower czy motocykl, a
    więc czy jest to pojazd samochodowy, czy nie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl