  • 161. Data: 2012-03-19 18:31:34
    Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 19 Mar 2012 07:40:43 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > Zacytuję Ciebie - naprawić albo kupić prawdziwy samochód, ze sprawną
    > ASB ;-)
    >
    > Miałem 3 samochody z automatem, właśnie przymierzam się do czwartego -
    > i żaden takich cudów nie wyczyniał.

    Kwestia przyzwyczajenia :D

    C3 w Granadzie tez nei robiła takich jaj. Ale to takie nienowoczesne, bez
    kąpiutera ;

    --
    ___________ (R)

  • 162. Data: 2012-03-19 18:32:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 19 Mar 2012 12:14:16 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > dokładnie tak. jak kopnę pedał w dechę to silnik do 4500 idzie i dopiero
    > wtedy zmienia biegi

    No czyli stoisz, w dechę, po pół sekundzie silnik się rozkręci i wtedy
    skrzynia zaczyna biegi zmieniać.

    A w moim manualu wówczas ja zmieniam juz z jedynki na dwójkę te 50 metrów
    przed Tobą :D

    --
    ___________ (R)

  • 163. Data: 2012-03-19 18:33:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 19 Mar 2012 14:12:47 +0100, Krzysiek Matyasik napisał(a):

    > Takie objawy sugerują zepsuty samochód. Skontaktuj się ze sprzedawcą.

    Siedział obok - to była jazda testowa :D
    --
    ___________ (R)

  • 164. Data: 2012-03-19 18:33:17
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-03-19 08:20, DoQ pisze:

    > No i co jeszcze? Bo automat z hydrokinetyką ma jednak więcej elementów
    > które psują się, a koszt ich naprawy często bywa astronomiczny.

    Kupiłem automata z V6.
    Wcześniej jeździłem TDI.

    Porównując do TDI i innych nowoczesnych diesli nie mam:
    pomp wysokociśnieniowych, wtryskiwaczy, turbiny, dwumasy.

    Dowiadywałem się w zakładzie mającym dość dobre opinie w necie i w
    branży ile kosztuje regeneracja skrzyni w moim samochodzie - i co jest
    to koszt ~5kzł - wymiana wszystkiego w środku + wymont/zamont skrzyni,
    jest na to gwarancja 12 miesięcy.

    Kolega ma identyko samochód jak mój, rok starszy, manual i diesel.
    Robił jakiś czas temu wtryskiwacze i turbinę - za komplet zapłacił 6kzł ;)

    Ja jeżdżę już około roku czasu, zagazowałem w przeliczeniu na benzynę
    spalam po DC max do 10l benzymy na 100km. Gazu średnio w tym okresie co
    mam spaliłem 14,6/100km.

    Na tą chwilę rachunek ekonomiczny jest dla mnie prosty jak drut ;) wolę
    swojego jak diesla :D

    Pozdrawiam !

    PS:
    Jedyne co bym teraz zrobił to zamontował większy zbiornik na gaz :) ale
    nie ma źle po DC jeżdżąc tankuję co 1 do półtora tygodnia.

  • 165. Data: 2012-03-19 18:34:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 19 Mar 2012 14:37:57 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > Amen...
    >
    > AP dojeżdża tylko stare paście...

    Sugerujesz, że na jazdę testową w Volvo dają stare paście? :D

    Jakby to była stara Granada z C3, to nie byłoby takich mecyji. Ta skrzynka
    działała.
    A współczesne mają jedno - kumulację lagów :D

    --
    ___________ (R)

  • 166. Data: 2012-03-19 18:58:13
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-03-19 13:43, Krzysiek Matyasik pisze:

    > Skoro pasażerowie rzygali, to najprawdopodobniej jazda była
    > szarpana i agresywna. W ten sposób potęgowane jest wrażenie
    > szybkiej jazdy, niestety, nie zawsze przekłada się to na
    > efektywność.

    Dawaj liczby w totka.

    Wystarczy ciągła zmiana wysokości góra/dół, czy znaczne zmiany
    ciśnienia.

  • 167. Data: 2012-03-19 20:38:19
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 19.03.2012 Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał/a:

    > E-e. Kopiesz gaz do dechy, więc komputer najpierw musi zauwazyć, że coś mu
    > się zmieniło.

    Milisekundy.

    > Potem, musi odpowiednio posterować silnikiem, żeby ten zaczął
    > wchodzić na obroty, a przecież nie może dac odpowiedniej dawki w cylindry
    > zanim się turbina nie rozkręci.

    Dokładnie tak samo jak w manualnej skrzyni. Ty depniesz, a komputer
    steruje dawką paliwa.

    > Tak, jeśli masz opóźnienie w postrzeganiu rzędu sekundy.

    Turbodziura jest zdecydowanie większa niż oczekiwanie na skrzynię.

    [ciach pyskówka]

    pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 168. Data: 2012-03-19 20:42:27
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > W zasadzie - nie.

    LOL.
    RoMan, fachowiec od lanosow z manualna skrzynia i wszystko jasne.

    --
    Karolek

  • 169. Data: 2012-03-19 21:19:00
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    > Dawaj liczby w totka.
    >
    > Wystarczy ciągła zmiana wysokości góra/dół, czy znaczne zmiany ciśnienia.

    Co mają liczby w totka do agresywnej jazdy?

    Wybierając odpowiedni tor jazdy przeciążenia można zminimalizować.
    Poszperaj w sieci i zobacz, co ma do powiedzenia Jackie Stewart.

    Abyśmy się dobrze zrozumieli: moim wzorem do naśladowania jest mistrz
    Sobiesław Zasada, a nie "miszcz" Kornacki.

  • 170. Data: 2012-03-19 21:22:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    DoQ wrote:

    > Dokładnie tak jest. Automat z hydrokinetyką to jest dobry do _mocnych_
    > diesli, gdzie masz wiadro "njutków" i wąski zakres obrotów.

    150 KM wystarcza