  • 151. Data: 2012-03-19 13:43:49
    Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    > Heh ... a miałeś na serpentynach kiedyś rzygających pasażerów podczas
    > gdy ty się rozkoszowałeś ? :)
    >
    > Przyjmijmy, że normalny kierowca to taki co wiezie pasażerów :)
    >
    > Pasażery, to osoby, które zaczynają zawsze krzyczeć kiedy ty doceniasz
    > rozkosze :D

    Skoro pasażerowie rzygali, to najprawdopodobniej jazda była szarpana i
    agresywna. W ten sposób potęgowane jest wrażenie szybkiej jazdy,
    niestety, nie zawsze przekłada się to na efektywność.

  • 152. Data: 2012-03-19 14:02:29
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 2012-03-19 00:49, scobowski pisze:

    > "i jestem tak zajebisty, że nie mam nawet pojęcia, że nie tylko w suburu
    > jest torsen..."
    >
    > *wa.

    Gdzieś napisałem, że jestem zajebisty i tylko Subaru ma torsena?

    Niestety, prawdziwym quattro w Audi nie miałem okazji się pobawić.
    Bawiłem się tylko haldexem w TT 1.8T 225KM i w tym przypadku jest to
    lipa, ALE: dla 80% populacji haldex będzie rewelacją, bo można ruszyć na
    śliskim; dla mnie haldex to żadna rewelacja, bo w zakręcie może postawić
    bokiem, dopinając tył w zupełnie niekontrolowany dla mnie sposób.

    > Głupia dyskusja biednych ludzi. Od kiedy to tak różne potrzeby się
    > załatwia jednym samochodem..?
    > Do wożenia dupy po mieście jest automat (taak, na trasę też), do
    > ścigania na ćwiartkę jest kłówka i czteronapęd (choć inny, niż na
    > szuter), żeby rozwiaźć babę do pracy i dziecko do szkoły "pasek w
    > tedejiku" albo vanik (a chętnie z automatem i czteronapędem na zimę!) a
    > na dojazd do pracy i bujanie się w weekend jest shadow 1100 albo
    > sportster 883.
    >
    > i chuj ;)

    Pasek w tedejiku do rozwożenia baby i dzieciaka? A kto kupuje
    turbodiesla na krótkie odcinki? I po co duże kombi dla jednej kobiety i
    dzieciaka w foteliku?

    ;)

  • 153. Data: 2012-03-19 14:08:33
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 2012-03-18 23:04, ojciec pisze:

    > Teraz sobie wyobraź że masz prawdziwy samochód a nie gnojówko wóz. Masz
    > Megrmisa 6.2 litra AMG, automat i manual, ile różnicy między jednym a
    > drugim? Ty nie oceniaj świata przez to co ty masz.

    Tym bardziej, jakby było mnie stać na AMG 6.2, to pewnie miałbym głęboko
    w dupie cenę paliwa.

  • 154. Data: 2012-03-19 14:12:47
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    > Jak biały dureń - podjeżdżasz do skrzyżowania, zwalniasz, widzisz, że jest
    > pusto, naciskasz gaz...
    >
    > A skrzynia moment, moment, niech się zastanowię? Może 2? A może 1? A nie
    > wiem, poczekaj jeszcze chwilę!
    > I już po sekundzie zaczynasz ruszać.
    > Albo ni z gruszki, ni z pietruszki na równej drodze zaczyna zmieniac biegi
    > z 3 na 4 i z powrotem.
    > Testowane w nowym Volvo XC60.

    Takie objawy sugerują zepsuty samochód. Skontaktuj się ze sprzedawcą.

  • 155. Data: 2012-03-19 14:37:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysiek Matyasik wrote:

    > Takie objawy sugerują zepsuty samochód. Skontaktuj się ze sprzedawcą.

    Amen...

    AP dojeżdża tylko stare paście...

  • 156. Data: 2012-03-19 14:42:48
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Odnośnie wymiany to jest to bardzo dziwna sprawa - prywatne warsztaty
    > nawołują do wymiany oleju, ASO z kolei twierdzi, że wymiana nie jest
    > konieczna.

    Ksiazka serwisowa kazala wymieniac, a nie mogli sobie poradzic, bo Tiptronic
    mial zdaje sie dwie komory na olej i nie chcac zapowietrzyc skrzyni
    wymienili tylko w jednek (wiekszej) komorze.

    > Wzrost spalania? Peugeot 407 2.0HDi '04 pali 6.8 w mieście, 407SW 2.0HDi
    > '08 z automatem pali 8.2. Za wygodę się płaci, jakbym patrzył na koszty to
    > pewnie jeździłbym Polonezem z gazem (dwa miałem, koszty znam).

    Zalezy od silnika, np. moja Primera z 2001 albo 2000 roku w ASB miala 6
    biegow, podczas gdy manual mial 5, wiec spalanie bylo w zasadzie takie samo.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 157. Data: 2012-03-19 17:56:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 19-03-2012 11:09, Axel pisze:
    > To widocznie ja mam pecha, bo wszystkie automaty ktorymi jezdzilem (zwykle
    > auta z wypozyczalni) mialy ten sam denerwujacy moment zamyslenia, gdy
    > chcialem gwaltownie przyspieszyc. Ostanio prawie nowa Honda Civic - przy
    > natezeniu ruchu w Manili mozna bylo zapomniec o szybkim "wcisnieciu sie" w
    > luke. Silnik 1.8, ale przez to opoznienie skrzyni zbieral sie jak krowa.

    Dokładnie tak jest. Automat z hydrokinetyką to jest dobry do _mocnych_
    diesli, gdzie masz wiadro "njutków" i wąski zakres obrotów.

    --
    Pozdr. Grzymosław

  • 158. Data: 2012-03-19 18:24:39
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-03-18 19:58, Marek Dyjor pisze:
    > Tak sie zastanawiam czemu w Europie ludzie tak kochają te durne ręczne
    > skrzynie biegów.
    >
    > Co za przyjemność machać przez cały dzień wajchą i pedałować jak głupi
    > skoro można sobie wygodnie jeździć jak biały człowiek gaz, hamulec, luzik.
    >
    > To jakiś kretynizm kompletny uważać, że lepiej mieć manualną.
    >
    > 4 miesiące jeżdżę automatem i nigdy już nie kupię samochodu z manualną
    > skrzynią biegów.
    >
    > Wcześniej całe lata machania wajcha i pedałowania jak głupi.
    >

    > Szczególnie jak sie dużo po mieście jeździ to czuje sie ulgę.

    Ja jeżdżę już prawie rok, i stwierdzam jaki to głupi byłem od 1993
    jeżdżąc manualami :) a od 1993 bo wtedy zrobiłem prawko ;)

    Pozdrawiam !

  • 159. Data: 2012-03-19 18:26:02
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-03-18 20:51, megrims pisze:

    > To jak jest ASB to jest dwumasa? Myślałem, że nie ma. :(

    Bo nie ma ;)
    Jeśli to automat, a nie "automat" to gdzie w sprzęgle hydrokinetycznym
    dwumasa ??

    Pozdrawiam !

  • 160. Data: 2012-03-19 18:30:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 19 Mar 2012 05:11:42 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > kopiesz gaz do dechy to komputer długo nie kombinuje tylko daje obroty i
    > jazda, myśłenie trwa może z 0.5 sekundy.

    E-e. Kopiesz gaz do dechy, więc komputer najpierw musi zauwazyć, że coś mu
    się zmieniło. Potem, musi odpowiednio posterować silnikiem, żeby ten zaczął
    wchodzić na obroty, a przecież nie może dac odpowiedniej dawki w cylindry
    zanim się turbina nie rozkręci.

    > Wiesz zanim kupiłem też sie zastanawiałem jak bedzie wyglądało wyprzedzanie.
    > I wyglada tak że wciszkaz gaz do dna i samochód sie zbiera wchodzi na
    > maksymalne obroty bez zmiany biegów na wyższe.

    Tak, jeśli masz opóźnienie w postrzeganiu rzędu sekundy.

    > dojeżdzasz do skrzyżowania i sznurek a ty jak dureń, pedała pedał wajcha,
    > pedał, pedał wajcha pedał pedał wajcha i tak az do usranej śmierci.

    Nie, to Ty - jak każdy dureń. I teraz masz właściwe dla siebie rozwiązanie
    :D

    --