  • 11. Data: 2012-11-01 03:53:15
    Temat: Re: Aparat za pol darmo - tylko, ze z USA :(
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-10-27 21:27, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    Monitor/dp/B004HO59LK/ref=sr_1_1?s=electronics&ie=UT
    F8&qid=1351361369&sr=1-1&keywords=xz-1

    > Bezproblemowo. Policzą 13 USD za przesyłkę i VAT taki sam jak w Polsce.
    > Przesyłka bardzo sprawna, w razie awarii wymieniają sprzęt bez
    > mrugnięcia okiem, ale musisz porozmawiać z panią z Amazona. Przez telefon.

    Guzik,- przy zapłacie dostaje się informację, że przesyłka nie może być
    dostarczona do Polski.
    Przy okazji,- skąd oni ten towar wg ciebie wysyłają, że naliczają
    polski VAT,- zgodnie z przepisami byłoby to dopuszczalne, gdyby wysyłali
    to z magazynu w Polsce.
    Generalnie,- wysyłający mógłby naliczać VAT, gdyby wysyłał z magazynu
    ulokowanego w UE, ale wówczas mogłby doliczać VAT w wysokości właściwej
    dla kraju wysyłki, tj. zazwyczaj niższy niż nasz, bo od nas (he, he
    dzięki temu, że jesteśmy "zieloną wyspą";-)) tylko 4 państwa na 27
    członkowskie ma stawkę VAT wyższą od naszej!

  • 12. Data: 2012-11-01 09:30:37
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-01, p47 <k...@w...pl> wrote:
    > Przy okazji,- skąd oni ten towar wg ciebie wysyłają, że naliczają
    > polski VAT,- zgodnie z przepisami byłoby to dopuszczalne, gdyby wysyłali
    > to z magazynu w Polsce.

    Zgodnie z jakimi przepisami?
    Jako obywatel kraju EU:
    - kupując na terytorium EU płacisz VAT obowiązujący w kraju sprzedawcy,
    - kupując poza terytorium EU płacisz VAT obowiązujący w Twoim kraju.

    Dlatego kupując aparat w UK zapłacisz 20%, a w USA 23%.

    Wyjątkiem są samochody (i być może inne pojazdy silnikowe - nie wiem).
    VAT płaci się w kraju, w którym rejestrujesz pojazd.

> [...]
    > dzięki temu, że jesteśmy "zieloną wyspą";-)) tylko 4 państwa na 27
    > członkowskie ma stawkę VAT wyższą od naszej!

    Nie wiem jaki to ma związek z tematem, ale 9 ma nie niższy niż Polska.
    Co więcej: gdyby odrzucić małe państewka (Cypr, Malta i Luxemburg), to
    okaże się, że płacimy VAT w środku przedziału (Niemcy: 19%, Węgry: 27%).

    Co innego Węgrzy. Oni mogą czuć się wydymani, choć zawsze płacili dużo
    i jakoś buntów nie było. Nie mniej pewnie niedługo upadną, więc Polska
    będzie w "górnej połowie podatkowej". W każdym razie jeśli chcesz
    okazywać sprzeciw wysokim podatkom, to lepiej wesprzyj ich, bo Polacy
    naprawdę nie mają powodów do narzekań.

    pozdrawiam,
    PK

  • 13. Data: 2012-11-01 11:05:03
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..
    > bo Polacy
    > naprawdę nie mają powodów do narzekań.

    Chyba tylko Ci z umysłami zakutymi w kajdany - niewolnicy z wyboru.
    No ale jak jest się od małego karmionym odpowiednią propagandą, w szkołach,
    w tv, prasie... to nie ma co się dziwić.

  • 14. Data: 2012-11-01 11:49:21
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-11-01 03:53, p47 pisze:

> [...]
    > dostarczona do Polski.
    > Przy okazji,- skąd oni ten towar wg ciebie wysyłają, że naliczają

    Wysyłają z USA, pobierają od Ciebie VAT i płacą go polskiemu fiskusowi.
    Po prostu przejmują załatwianie formalności. Nie wiem, jak to jest z
    punktu widzenia prawa i, prawdę mówiąc, zupełnie mnie to nie interesuje.
    Ważne, że z punktu widzenia kupującego z Polski tak to właśnie wygląda.

    P.P.

  • 15. Data: 2012-11-01 11:50:18
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

  • 16. Data: 2012-11-01 13:29:21
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-01, quent <x...@x...com> wrote:
    > Chyba tylko Ci z umysłami zakutymi w kajdany - niewolnicy z wyboru.
    > No ale jak jest się od małego karmionym odpowiednią propagandą, w szkołach,
    > w tv, prasie... to nie ma co się dziwić.

    Ponieważ już zacząłeś truć, to uprzedzam, że nie będę kontynuował
    tej wymiany zdań (choć na pewno byś chciał).

    Zaznaczam tylko, że tamten tekst dotyczył statystyki, tzn. że na tle
    innych państw EU jesteśmy "w środku" (a jakby pominąć nie tylko kraje
    małe, ale też te bardzo bogate: UK, DE, FR, to wręcz nieźle).

    Zaznaczam także, że:
    - tak - chodziłem do szkoły (i polecam),
    - nie - nie czytam polskiej prasy i nie posiadam telewizora.

    pozdrawiam,
    PK

  • 17. Data: 2012-11-04 13:52:24
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-11-01 09:30, PK pisze:

> [...]
    >
    > Wyjątkiem są samochody (i być może inne pojazdy silnikowe - nie wiem).
    > VAT płaci się w kraju, w którym rejestrujesz pojazd.

    Ty chyba jesteś owym "młodym, wykształconym, z wielkiego miasta" ;-))
    skoro nie zauważyłeś, ze wątek dotyczy zakupu INTERNETOWEGO i to u
    sprzedawcy zagranicznego.
    Wówczas należny VAT płaci się albo:
    przy odprawie celnej importowej
    albo
    2.gdy sprzedawca znajduje się w kraju UE i juz w cenie zawarty jest VAT
    w wysokości obowiazującej w kraju wysyłki to nie płaci się VAT polskiego,

> [...]
    > będzie w "górnej połowie podatkowej". W każdym razie jeśli chcesz
    > okazywać sprzeciw wysokim podatkom, to lepiej wesprzyj ich, bo Polacy

    No, zgadza się, zgadłem,- leming. -;)
    Tak, jestesmy zachwyceni, że tylko 4 kraje na 27 członkowskich mają
    VAT wyższy od naszego, że aż 18 ma od naszego niższy i ze np. tacy
    Niemcy mają VAT niższy od naszego "zaledwie" o 4%, Hiszpania o 5 %, a
    Luksemburg o 8%, a w całej Unii średni VAT jest od naszego niższy o 2%
    No, ale tam ludzie widać grosze zarabiają, no i nie są "zieloną wyspą";-)

  • 18. Data: 2012-11-04 14:04:40
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-11-01 11:50, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > punktu widzenia prawa i, prawdę mówiąc, zupełnie mnie to nie interesuje.
    > Ważne, że z punktu widzenia kupującego z Polski tak to właśnie wygląda.

    To, że pobierają sobie kwotę równą naszemu VAT, nie oznacza jednak
    automatycznie, że załatwiają w ten sposób kwestię opłacania należnego
    VAT. Czy do przesyłki dołączane jest zaświadczenie polskiego fiskusa
    /Urzędu Celnego, ze VAT polski jest opłacony?

    PS. Kupowałem w USA wysyłkowo rozmaite przedmioty i czasem VAT płaciłem
    (w Polsce, przy odprawie celnej), czasem nie jak się Urzędowi z
    nieznanych mi powodów "nie chciało" albo to przegapił.
    Czasem tez nie płaciłem VAT, bo wartość przedmiotu była poniżej limitu.
    Podkreślam, -to, ze tam kwotę VAT-u pobrali zwalniać może z obowiązku
    zapłaty przy odprawie celnej jedynie wtedy, jeśli do przedmiotu
    dołączany będzie POLSKI dokument potwierdzający opłacenie VAT. Bez tego
    na tobie spoczywa obowiązek opłacenia tego podatku i czysto formalnie
    rzecz biorąc, jeśli w razie kontroli (nawet u ciebie w domu) znajdą taki
    przedmiot podlegający opodatkowaniu bez takiego zaświadczenia o
    opłaceniu cła i VAT-u to odpowiadasz za przestępstwo skarbowe!

  • 19. Data: 2012-11-04 14:49:26
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, p47 <k...@w...pl> wrote:
    > Ty chyba jesteś owym "młodym, wykształconym, z wielkiego miasta" ;-))

    No powiedzmy. Lepiej jakby był starym, głupim, ze wsi?

> [...]
    > 2.gdy sprzedawca znajduje się w kraju UE i juz w cenie zawarty jest VAT
    > w wysokości obowiazującej w kraju wysyłki to nie płaci się VAT polskiego,

    I to własnie napisałem. Tylko lepiej stylistycznie i konkretniej
    (bo wg. Ciebie gdzie VAT płaci się przy zakupie poza EU?).

    Tak czy inaczej:
    www.web.gov.pl/e-punkt/uslugobiorcy/327-1305.html
    oraz
    Dz.U.2011 nr 177 poz. 1054

    Jeśli ktoś czegoś nie wie, to niech zajrzy w te miejsca. Nie ma sensu
    przerzucać się opiniami (bo skoro są różne, to ktoś się musi mylić).

    pozdrawiam,
    PK

  • 20. Data: 2012-11-04 21:49:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    p47 <k...@w...pl> writes:

> [...]
    > 2.gdy sprzedawca znajduje się w kraju UE i juz w cenie zawarty jest
    > VAT w wysokości obowiazującej w kraju wysyłki to nie płaci się VAT

    Mam wrażenie że jeśli sprzedawca jest z UE to płacimy taki VAT, jaki
    naliczy (do jakichś tam obrotów na terenie np. PL może to być stawka
    jego i płacona u niego, powyżej musi być (w tym przypadku) stawka polska
    i płacona w Polsce, czy jakoś tak). Nie płacimy raczej drugi raz VATu.
    --
    Krzysztof Halasa