  • 21. Data: 2012-11-04 23:07:02
    Temat: Re: Aparat za pol darmo - tylko, ze z USA :(
    Od: Baranek <b...@h...invalid>

    Dnia Sun, 04 Nov 2012 14:04:40 +0100, p47 napisał(a):

> [...]
    Monitor/dp/B004HO59LK/ref=sr_1_1?s=electronics&ie=UT
    F8&qid=1351361369&sr=1-1&keywords=xz-1

> [...]
    > Czasem tez nie płaciłem VAT, bo wartość przedmiotu była poniżej limitu.
    > Podkreślam, -to, ze tam kwotę VAT-u pobrali zwalniać może z obowiązku
    > zapłaty przy odprawie celnej jedynie wtedy, jeśli do przedmiotu
    > dołączany będzie POLSKI dokument potwierdzający opłacenie VAT. Bez tego
    > na tobie spoczywa obowiązek opłacenia tego podatku i czysto formalnie
    > rzecz biorąc, jeśli w razie kontroli (nawet u ciebie w domu) znajdą taki
    > przedmiot podlegający opodatkowaniu bez takiego zaświadczenia o
    > opłaceniu cła i VAT-u to odpowiadasz za przestępstwo skarbowe!

    To o czym mowa to wysyłka DDP (Delivered Duty Paid), przy czym Duty oznacza
    tu nie tylko cło ale i wszelkie należności podatkowe naliczane przy
    odpprawie. Najzcęściej załatwia to przewoźnik (a dokladniej jego agencja
    celna). Czyli powinniśmy dostać towar wraz z dokumentami dokonanej odprawy
    i opłacenia należności. Jeżeli zamawiamy towar z dostawą DDP, a nie
    dostaniemy dokumentów z odprawy, to znaczy, że ktoś się z umowy nie
    wywiązał.

    Pozdrawiam

    Baranek

  • 22. Data: 2012-11-06 19:01:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Baranek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >i opłacenia należności. Jeżeli zamawiamy towar z dostawą DDP, a nie
    >dostaniemy dokumentów z odprawy, to znaczy, że ktoś się z umowy nie

    No nie calkiem - bo jak dostawca dostarczy ze swojego europejskiego
    magazynu/europejskiej filii, w ktorym towar jest juz opodatkowany
    hurtem, to jakie dokumenty chcesz ?

    Hm, chyba tylko oclony w magazynie powinien byc, a VAT odprowadzany
    przy dostawie do klienta ...

    J.

  • 23. Data: 2012-11-06 23:08:24
    Od: Baranek <b...@h...invalid>

    Dnia Tue, 6 Nov 2012 19:01:06 +0100, J.F napisał(a):

> [...]
    > hurtem, to jakie dokumenty chcesz ?
    >
    > Hm, chyba tylko oclony w magazynie powinien byc, a VAT odprowadzany

    Skreśliłem trzy słowa, żeby wiadomomo było jak się zwie wg Incoterms owo
    magiczne dostarczanie towaru do Polski przez firmę z USA z opłaceniem
    wszystkiego, łącznie z poskim VAT-em, czyli czego żądać, jeżeli na takiej
    magii nam zależy.
    Clene i płacenie podatków może być skomplikowane, ale filia europejska
    działa jak zwykła firma na terenie UE, czyli tak jak piszesz wprowadza
    importowane towary na europejski obszar celny (płacąc, co trzeba), a przy
    sprzedaży osobie fizycznej płaci VAT w kraju, w którym filia sie znajduje
    (chyba, że "miejsce świadczenia usługi" jest inne).

    Pozdrawiam

    Baranek

  • 24. Data: 2012-11-08 12:43:14
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 1 listopad (czwartek), gdy o godzinie 9:30 *PK*
    naskrobał(a):

    > Co innego Węgrzy. Oni mogą czuć się wydymani, choć zawsze płacili dużo
    > i jakoś buntów nie było. Nie mniej pewnie niedługo upadną,

    wcale to takie pewne nie jest, choć UE bardzo temu kibicuje.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2012-11-08 12:41:01

  • 25. Data: 2012-11-08 19:26:59
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > No, zgadza się, zgadłem,- leming. -;)
    > Tak, jestesmy zachwyceni, że tylko 4 kraje na 27 członkowskich mają VAT
    > wyższy od naszego, że aż 18 ma od naszego niższy i ze np. tacy Niemcy
    > mają VAT niższy od naszego "zaledwie" o 4%, Hiszpania o 5 %, a
    > Luksemburg o 8%, a w całej Unii średni VAT jest od naszego niższy o 2%
    > No, ale tam ludzie widać grosze zarabiają, no i nie są "zieloną wyspą";-)

    A ty, zgodnie z Twoją skalą jesteś stary, niewykształcony i ze wsi?
    Skoro nie odróżniasz procentów od punktów procentowych ;)

    Piotr

  • 26. Data: 2012-11-08 21:18:28
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-08, Heraklit <r...@f...pl> wrote:
    > wcale to takie pewne nie jest, choć UE bardzo temu kibicuje.

    Mało co jest pewne, a mnie mało interesuje, czemu EU kibicuje, a czemu
    nie. To co napisałem, to po prostu moja opinia. Proszę mi tu polityki
    (szczególnie tak płytko pojmowanej) nie podstawiać.

    pozdrawiam,
    PK

  • 27. Data: 2012-11-09 09:40:20
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 8 listopad (czwartek), gdy o godzinie 21:18 *PK*
    naskrobał(a):

    a szkoda.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2012-11-09 09:40:06

  • 28. Data: 2012-11-14 02:02:21
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <509253b0$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>,
    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote:

> [...]
    > punktu widzenia prawa i, prawdę mówiąc, zupełnie mnie to nie interesuje.
    > Ważne, że z punktu widzenia kupującego z Polski tak to właśnie wygląda.

    Zgadza sie. Tak wladnie postepuje Amazon.
    Zdarzalo mi sie tez tak przy zakupach jakiegos drobnego softu przez
    PayPala (naliczalo odpowiedni VAT w zaleznosci od wybranego kraju).
    --
    TA

  • 29. Data: 2012-11-14 02:13:24
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-11-14 02:02, T...@s...in.the.world pisze:

    > Zgadza sie. Tak wladnie postepuje Amazon.
    > Zdarzalo mi sie tez tak przy zakupach jakiegos drobnego softu przez
    > PayPala (naliczalo odpowiedni VAT w zaleznosci od wybranego kraju).

    Czy na tym Paypalu czy Amazonie to można w złotówkach płacić?
    Miałam tam konto, ale ze strachu, że musiałabym przelewać w dolarach
    konto zamknęłam. Może coś źle doczytalam.

    --
    animka

  • 30. Data: 2012-11-14 08:04:55
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-11-14 02:13, Animka pisze:
    > Czy na tym Paypalu czy Amazonie to można w złotówkach płacić?
    > Miałam tam konto, ale ze strachu, że musiałabym przelewać w dolarach
    > konto zamknęłam. Może coś źle doczytalam.

    Dla ciebie jednej warto by usenet nie zniknął.

    JD