  • 11. Data: 2013-10-17 21:28:48
    Temat: Re: Anglik i rejestracja w Polsce
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-10-17 21:23, Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2013-10-17 21:04, *John Kołalsky* napisał, a mnie coś podkusiło,
    > żeby odpisać:

    > Owszem czasem od takiego wyprzedzania nie żyje + kilka osób w bonusie.

    Niby tak, tylko jako argument przeciw słaby.

  • 12. Data: 2013-10-17 22:36:12
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    > Że tak napiszę - no i co z tego? Ludzie robią sporo ryzykownych
    > manewrów i jakoś żyją. Czemu blokować na siłę, skoro sens tego
    > niewielki? Wystarczy banalnie podnieść OC (a to można, z racji
    > zwiększonego ryzyka i jest stosowane za tzw. granicą) i temat się
    > magicznie rozwiąże.

    Tych manewrów będzie siłą rzezy znacznie więcej - a kierowca anglika
    przecież ryzykuje nie tylko sobą...

    Piotr

  • 13. Data: 2013-10-17 22:42:13
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    > A w dużej mierze nawet niewykonalnym.
    > Skutkiem będzie dodatkowe zakorkowanie i tak już zapchanych dróg
    > jednojezdniowych, jak melepety w anglikach będą się wlokły za tirami,
    > nie będąc w stanie ich wyprzedzić.
    > Kilku takich i wyprzedzać trzeba będzie całą kolumnę, co jest dużo
    > trudniejsze.

    W Rosji, zwłaszcza na Dalekim Wschodzie, jeździ dużo samochodów z
    kierownicą po prawej stronie (sprowadzanych głównie z Japonii) i ich
    kierowcy spokojnie wyprzedzają wszystko co się da. Co prawda, nie zawsze
    to się dobrze kończy. Inna sprawa, że Rosjanin - to stan umysłu...

    Żeby nie było - sam urodziłem się w Moskwie jestem w połowie Rosjaninem :)

    Piotr

  • 14. Data: 2013-10-17 23:30:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-10-17 21:03, Użytkownik z napisał:

    > Przesada. Czasy mamy takie że w mieście i tak się stoi w korkach, drogi
    > wojewódzkie są tak modernizowane (zgodnie z debilnymi unijnymi wymogami
    > bezpieczeństwa) że już i tak nie ma gdzie wyprzedzać. Istnieją lusterka,
    > kamery ... Kiepskiej baletnicy... :-)

    Lusterko czy tania kamerka nie zastąpi bezpośredniego spojrzenia kierowcy.

    > Jest masa głupszych przepisów którym polskie urzędasy powinny powiedzieć
    > stanowcze NIE.

    Tu się niestety zgadzam.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2013-10-17 23:51:57
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl>

    > Owszem czasem od takiego wyprzedzania nie żyje + kilka osób w bonusie.

    "
    Partia .... obiecywała ...

    Inne obietnice dotyczyły:
    - ...
    - wprowadzenia ruchu lewostronnego - w rozłożeniu przez pięć lat na
    poszczególne etapy: najpierw tylko tiry, następnie autobusy, a na końcu
    samochody osobowe i rowery
    - ..
    "

  • 16. Data: 2013-10-18 03:37:53
    Od: orcos <s...@z...pl>

    W dniu 2013-10-17 23:30, RadoslawF pisze:

    > Lusterko czy tania kamerka nie zastąpi bezpośredniego spojrzenia kierowcy.

    Nie mówiąc o tym, że w samochodach nie ma lusterek skierowanych... do
    przodu.

    --
    ...|_OR|...
    ...|COS|...

  • 17. Data: 2013-10-18 08:45:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-18 03:37, orcos pisze:
    > Nie mówiąc o tym, że w samochodach nie ma lusterek skierowanych... do
    > przodu.

    Jak widać nie znasz tematu, realiów...
    Wiem... Tu jak nic można sobie powycierać gębę bezpieczeństwem.
    Żałość...

    PS. Jak najbardziej podwyższone ubezpieczenie i równać do "nowoczesnej
    europy" Co wam się kurde geniusz UE przestał podobać? ;-)

  • 18. Data: 2013-10-18 08:46:53
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-10-17 22:36, Uncle Pete pisze:

    > Tych manewrów będzie siłą rzezy znacznie więcej -

    Dlaczego uważasz, że będzie znacznie więcej? Trochę pewnie tak,
    ale jaka będzie rzeczywistość? Wysokie OC (jak w innych krajach)
    i utrudnione korzystanie z takich pojazdów to IMHO wystarczające
    przesłanki by darować sobie sztuczne ograniczenie rejestracji
    takich pojazdów.

    > a kierowca anglika
    > przecież ryzykuje nie tylko sobą...

    Popatrz ile tego jeździ bez rejestracji i jakoś nie czytałem
    o armagiedonie z tego tytułu.

  • 19. Data: 2013-10-18 08:52:21
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-17 22:36, Uncle Pete pisze:
    > Tych manewrów będzie siłą rzezy znacznie więcej - a kierowca anglika
    > przecież ryzykuje nie tylko sobą...

    Jak nic zakazać!!! Nie pozwolić... Nie pozwolić gadać przez komórkę
    (jeść, albo gadać z teściową można), jeździć bez pasów, bez świateł w
    słoneczne południe ...... itd.

    A najlepiej zakazać wychodzić z domu i już! :-)

    PS. To zboczenie to się jakoś nazywało. Jakoś na "S" :-)

  • 20. Data: 2013-10-18 09:27:49
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Uncle Pete"

> [...]
    > kierowcy spokojnie wyprzedzają wszystko co się da. Co prawda, nie zawsze
    > to się dobrze kończy. Inna sprawa, że Rosjanin - to stan umysłu...

    Im dalej na wschód tym więcej takich aut. W Czicie np. kierownice z
    lewej strony mają chyba tylko trolejbusy :) Nawet pojazdy służb miejskich i
    nauki jazdy mają kierownice z prawej. Montują lusterka skierowane
    do przodu i wszystko świetnie funkcjonuje. Ruch odbywa się normalnie, na
    poboczach nie leżą stosy trupów - zresztą generalnie jest bezpieczniej niż u
    nas.
    I jeszcze jedno: wyrabianie sobie poglądów na ruch w Rosji poprzez filmiki z
    YouTube jest żałosne :/

    --
    Hinek