  • 131. Data: 2013-10-25 19:56:50
    Temat: Re: Anglik i rejestracja w Polsce
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:3348225c-17ab-418f-b472-fa3de6d64c94@go
    oglegroups.com...
    > --Nie - pasuje, a w zasadzie powinno pasować każdemu kto dba o własne
    > bezpieczeństwo na drodze, a nie jedynie o portfel. Ja rozumiem pojazdy
    > zabytkowe, unikaty lub na tor, ale nie masowo na drogi publiczne.
    >
    > nikt, nigdy, nigdzie nie udowodnil ze ma to jakikolwiek wplyw na
    > bezpieczenstwo,

    Po pierwsze clue tego wątku to nie bezpieczeństwo, tylko korkowanie drogi.
    Po drugie - słów "nigdy" czy "nikt" najczęściej używają przedszkolaki, nie
    rozumiejąc ich znaczenia.

  • 132. Data: 2013-10-26 21:04:36
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-10-25 18:35, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Sądzę, że wątpię. Ludzie jak ludzie i rzekłbym, że nadużyciem jest
    > sugerowanie, że ci którzy kupią je normalnie do jazdy nie będą sobie
    > zdawać sprawy z pewnych ograniczeń, utrudnień.

    Sporo będzie (to ci co będą uprzykrzać życie na drogach bo nie będą
    wcale wyprzedzać), ale ci o których piszę to ci młodzi gniewni bez kasy
    co teraz rozbijają "golfy" na drzewach, a zaczną rozbijać Hondy,
    Vauxhalle i Fordy na jadących z przeciwka.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 133. Data: 2013-10-26 22:22:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-10-26 21:04, Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2013-10-25 18:35, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło,
    > żeby odpisać:

    > Sporo będzie (to ci co będą uprzykrzać życie na drogach bo nie będą
    > wcale wyprzedzać),

    Dlaczego mają uprzykrzać i wcale nie wyprzedzać? Wyprzedzać na
    spokojnie da się bez problemu, a jak ktoś tego nie potrafi to
    i tak powoduje niebezpieczne sytuacje, albo nie wyprzedza i już.
    Jakoś nie widzę silnej potrzeby wyprzedzania w ogóle na obecną
    chwilę, więc nie sądzę by to się miało zmienić.

    > ale ci o których piszę to ci młodzi gniewni bez kasy
    > co teraz rozbijają "golfy" na drzewach, a zaczną rozbijać Hondy,
    > Vauxhalle i Fordy na jadących z przeciwka.

    Pasmatrim - uwidim. Jak te "golfy" rozbijali na drzewach to będą
    nadal to robić niezależnie od położenia kierownicy. Podobnie
    z ewentualnymi czołówkami.

    > Pozdrawiam - Mirek

    Ja też pozdrawiam - uśmiechnij się i nie postrzegaj tego w tak
    czarnych kolorach. Jakoś przez import "szrotów" rynek znormalniał
    i sytuacja na drogach podobnie.

  • 134. Data: 2013-10-28 09:46:39
    Od: p...@g...com

    --Nikt też nie przedstawił danych jak jazda bez hamulców wpływa na bezpieczeństwo, bo
    jest to chyba oczywiste.

    slabizna, nie kupuje tego

    --Dla mnie tak samo oczywisty jest wpływ jazdy samochodem RHD po drogach publicznych.

    dla mnie nie wiec jesli nie jestes w stanie przedstawic jakis wiarygodnych dowodow
    potraktuje to jako "a mi sie wydaje"

    --Zwłaszcza znając nasze realia, czyli że masa (i to duża) trafi do tych co kupowali
    do tej pory rozklekotane golfy.

    rynek jest zapchany zlomem, wszyscy czekaja na jakis ruch rzadu, ktory jednym celnym
    posunieciem (oczywiscie po wyborach) wyjasni sytuacje

    --To że inne kraje pozwalają na rejestracje samochodów RHD zupełnie mnie nie
    przekonuje, bo jest tam zupełnie inny poziom zamożności i kultury jazdy (drugie nie
    dotyczy południa :) ). > >>

    smiem polemizowac, wiejski matolek z DDR nie odbiega od swojskiego wiejsiego matolka,
    a Turczyn przy nich to juz samo zlo :-)

    --Ja rozumiem pojazdy zabytkowe, unikaty lub na tor, ale nie masowo na >> drogi
    publiczne. > > Ta masowość to też egzystuje w sferze domniemań, na tym dobrym/złym >
    zachodzie trochę tego jeździ i dramatu nie ma.

    wiec pozostanmy przy kontyngencie na RHD, 1000 szt. rocznie i dramatu nie bedzie ?
    wtedy mozna tez zaczac obserwowac statystyki wypadkow czy faktycznie RHD to samo zlo
    i jesli te "widzimisie" sie nie potwierdzi systematycznie zwiekszac kontyngent na RHD

    --Wielokrotnie byłem na zachodzie i widziałem (pamiętam może lepiej by było napisać)
    tylko jeden samochód RHD z rejestracją z poza UK/IRL i był to stary choć w świetnym
    stanie Mini widziany w Niemczech.

    ten temat juz przerabialismy, powedzmy ze tych aut jest troche wiecej niz 1-na sztuka

    P.

  • 135. Data: 2013-10-28 09:57:39
    Od: p...@g...com

    --Na temat udowadniania pisałem Arturowi, ale jeszcze dodam, że jestem co najmniej
    zdumiony próbami bronienia stanowiska o braku wpływu na bezpieczeństwo samochodów RHD
    poruszających się po naszych drogach.

    to jest zdrowy rozsadek, bo kiedy brak wynikow badan, statystyk czy czegokolwiek co
    potwierdzaloby ze RHD to samo zlo, logiczne wydaje sie zeby dopuscic jakas liczbe RHD
    do rejestracji w PL i zobaczyc co sie stanie (o ile oczywiscie Unia nie wypunktuje
    rzadu w nastepnym rozdaniu)

[...]

    ok, faktycznie moze byc roznica pomiedzy kolesiem, ktory tyra na zmywaku a takim co
    od zawsze siedzi w PL ale to nie powod zeby w czambul zakazywac rejestracji RHD, to
    jest zadanie rzadu zeby wybrnac z tego problemu a nie wylewac dziecko z kapiela bo
    jest sie tepym gamoniem, ktory nic nie potrafi wymyslic ...

    --Jak się zacznie sprowadzanie masowe (masowe, bo samochody używane są tam tanie i
    wątpię by sporo podrożały z powodu wzrastającego popytu) przez kwiat młodzieży to
    zaśpiewacie inaczej (oby nie).

    jak juz dwukrotnie zaproponowalem niech gamonie ustanowia kontyngent np 1000 szt. RHD
    rocznie i do tego tylko dla kierowcow pow. 50 roku zycia :-) moze byc ?

    P.

  • 136. Data: 2013-10-29 10:07:56
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-26 22:22, Artur Maśląg pisze:

    > Pasmatrim - uwidim. Jak te "golfy" rozbijali na drzewach to będą
    > nadal to robić niezależnie od położenia kierownicy. Podobnie
    > z ewentualnymi czołówkami.

    Ja się bardziej obawiam, że obecni golfiarze, hondziarze i ci z bardzo
    małymi wackami, poprzesiadają się do naprawdę mocnych fur, które w UK są
    zaskakująco tanie. I będą wyprzedzać na ślepo, bo przecież te "czysta
    kuni" w rozklekotanym, starym WRX to umożliwia wyprzedzanie zawsze i
    wszędzie.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl