  • 281. Data: 2014-08-19 20:11:19
    Temat: Re: Android i 64-bitowy processor
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-08-19 20:00, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    Wyciągnąłem inny

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 282. Data: 2014-08-20 00:36:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek Ptak" <n...@n...pl> wrote in message
    > Dnia 2014-08-19 20:00, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Wyciągnąłem inny

    Wspaniale! :-) Za rok pewnie nam dasz linka do tego artykułu
    i coś równie rewelacyjnego ogłosisz jak z tym prawem Kirchoffa...
    Nie mogę się już doczekać! :-)))

  • 283. Data: 2014-08-20 12:59:26
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2014 12:59:33 -0500, Pszemol wrote:
> [...]
    edorobki-w-androidzie-odcinek-1-wy-adowana-do-zera-b
    ateria

    > Wątek pamiętałem, nawet pamiętałem też że już wyjaśniałem Ci
    > gdzie robiłeś błędne założenie o tych prawach K.

    Nie prawach, specjalisto, a w I prawie. O prądach schodzących się w
    węźle. Masz jednak potężne dziury w podstawach.

    > Ale do Ciebie nie dociera. Ale widać wszystko w archiwum, nawet Twoją
    > pomyłkę.

    Tak, tak. iElektronika.

    Z zabawnego stajesz się znowu żałosny, więc EOT jak dla mnie. Dokarmianie
    ma u mnie sens wyłącznie rozrywkowy.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 284. Data: 2014-08-20 21:05:51
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Michal Tyrala <w...@b...com.pl> wrote:

    edorobki-w-androidzie-odcinek-1-wy-adowana-do-zera-b
    ateria

    > Nie prawach, specjalisto, a w I prawie. O prądach schodzących się w
    > węźle.

    Tak tak, przecież mowie ze watek pamietam.

    > Masz jednak potężne dziury w podstawach.

    Ciesze sie :-))

    > Tak, tak. iElektronika.

    Czyzbys dalej nie rozumial ze ladowarka moze dac wiecej pradu niz telefon
    potrzebuje do pracy i do ladowania razem wziete?

    Myslisz ze sam uklad ladujacy baterie nie ma ograniczenia pradowego i
    wpuscilby w baterię i 50A jak mu ladowarka na to pozwoli? No to sie
    mylisz..

    Uklad ladujacy baterie ma swoje ograniczenie pradowe, wiec wystarczy ze
    ladowarka moze dostarczyc ta ilosc pradu plus to co potrzebuje telefon do
    pracy i wtedy czas ladowania nie bedzie wcale wydluzony faktem ze telefon
    jest wlaczony w czasie ladowania.

    Ale Ty sobie mozesz liczyc te swoje Kirchofy dowoli przy swoim zalozeniu ze
    ladowarka nie da tyle pradu ile trzeba tylko mniej...

    > Z zabawnego stajesz się znowu żałosny, więc EOT jak dla mnie. Dokarmianie
    > ma u mnie sens wyłącznie rozrywkowy.

    I dlatego próbujesz mi utrudniać odpowiedź przekierowujac watek na pl.test?
    Nie ze mna te numery, Bruner....

  • 285. Data: 2014-08-23 23:14:51
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-08-17 21:49, atm pisze:

> [...]
    > było poniżej standardów dostępnych w topowych komórkach, a co dopiero
    > teraz, gdy na rynku pojawia się coraz więcej smartfonów z wyświetlaczami
    > 720p. Całe szczęście w Nokii nie ma matrycy PenTile, którą często
    > stosuje Samsung i która zmniejszyłaby i tak niską efektywną
    > rozdzielczość. Nie zmienia to jednak faktu, że przy zagęszczeniu
    > wynoszącym około 185 PPI piksele są łatwo dostrzegalne. Może to zepsuć
    > dobre wrażenie, jakie robi jakość samego ekranu, a co więcej - bardzo
    > niekorzystnie wpływa na przeglądanie stron WWW czy podgląd zdjęć na

    -to-cos-wiecej-niz-aparat-mini-test/nokia-808-purevi
    ew-wyglad-i-ekran/top

    > To jest recenzja najbardziej wypasionego modelu na Symbianie, N8 ma
    > 256MB i o wiele szybciej mozna zderzyc sie z memory full.

    Obawiam się że wolniej niż w Droidzie.

    Sentymentów do czego? OSa który nie ustępował konkurencji? Bo jakoś
    znaczącej przewagi ówczesnego Droida nie potrafię zauważyć.
    MeeGo to nieco inna bajka, miał zupełnie inny GUI. Za to genialny wręcz
    system zamykania/usypiania aplikacji.

    > A gdzie obecnie nie ma szpiegowania?

    Ale to że jest obecnie wszędzie jest zasługą Droida i iOSa. Jakoś
    wcześniej radzono sobie bez szpiegowania użytkownika i jakoś można było.
    Cóż, jacy użytkownicy, takie OSy.

    > Ktory system lub firma z tego nie
    > korzysta? Symbian jest piesnia przeszlosci lacznie z podejsciem do
    > szpiegowania. To samo mozna powiedziec o PalmOS.
    > Symbian dodatkwo byl bardzo podatny na szkodliwe oprogramowanie
    > wszelkiej masci.
    >
    > Uprawnienia? To jest faktycznie irytujace...ale czy w Symbianie byla
    > jakakolwiek ich kontrola?

    Pełna.

    > Nie przypominam sobie, zebym podczas
    > instalacji byl o cos pytany, moze mi umknelo.

    A po co miałbyś być pytany? Aplikacja nie miała jakichkolwiek uprawnień
    i o wszystko musiała prosić użytkownika. I nie przypominam sobie
    aplikacji która miałaby uprawnienia do jakichś istotnych funkcji, typu
    właczanie/wyłaczanie transmisji danych, wi-fi, sms, itd NA STAŁE. Dla
    naprzykładu przęglądarka KAŻDORAZOWO prosiła o włączenie transmisji
    danych/wi-fi.
    Poza tym Symbian był oparty na zaufaniu do producenta i to działało.

    > W kazdym razie jak sie chce to mozna rowniez w Androidzie: zarowno CM
    > jak i SlimROM ma dodatkowa zakladke w ustawieniach Privacy Guard gdzie
    > mozna nieco wyhamowac zapedzajacych sie deweloperow.

    CM to nie Droid, obawiam się że SlimROM też nie jest. I jest pewien
    problem: wgranie CMa to utrata gwarancji. W przypadku zabawki za 400
    można ryzykować bo w zasadzie i tak po roku jest do wyrzucenia, ale ze
    sprzętem za ponad 2000 to bardzo ryzykowne.
    ATSD Jeżeli moja piękniejsza połowa potrafi używać Symbian Belle i MeeGo
    Harmattan to nie jest to aż takie trudne. Raczej piaru Nokii zabrakło.

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

  • 286. Data: 2014-08-23 23:22:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-08-14 09:54, Użytkownik John Kołalsky napisał:

    > To Cię chyba bardzo doświadczyły te smartfony :-)
    >
    > Historia smartfonu to nie historia telefonu tylko historia osobistego
    > komputera. Różne firmy na różne rozwiązania po drodze wpadały i z tego
    > wszystkiego pozostało to, co mamy w smartfonie.

    1. Nie komputera a komputerka, mam nadzieję że dostrzeżesz różnicę.
    2. Miałem przed smartfonami kilka "osobistych" komputerków kieszonkowych
    więc nie ograniczaj ich historii tylko do smartfonów.

    Pozdrawiam

  • 287. Data: 2014-08-23 23:42:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ALEX Alpha MR" <k...@s...us> wrote in message

> [...]
    > właczanie/wyłaczanie transmisji danych, wi-fi, sms, itd NA STAŁE. Dla
    > naprzykładu przęglądarka KAŻDORAZOWO prosiła o włączenie transmisji

    Tragedia! Ale pamiętam - było tak jak mówisz w mojej Xperia Music.
    Strasznie to upierdliwe, ale chyba można było ustawić "nie pytaj więcej".
    Co się sprowadza mniej więcej do tego samego zezwolenia w czasie instalacji.

    > Poza tym Symbian był oparty na zaufaniu do producenta i to działało.

    Pod warunkiem, że jedynym producentem aplikacji była zaufana firma.
    A to ogranicza bardzo wachlarz dorstępnych aplikacji, nie?

    > ATSD Jeżeli moja piękniejsza połowa potrafi używać Symbian Belle i MeeGo
    > Harmattan to nie jest to aż takie trudne. Raczej piaru Nokii zabrakło.

    I jak się jej podoba że masz ją za idiotkę?

  • 288. Data: 2014-08-24 10:42:19
    Od: atm <...@v...pl>

    > Obawiam się że wolniej niż w Droidzie.

    Swego czasu Nokia zrobila prezent udostepniajac sporo duzych gier typu
    Assasins Creed itp. Zainstalowalem kilka na N8, zeby sprawdzic jak
    chodza w porownaniu do SGS2. W pewnym momencie po odpaleniu gry chcialem
    cos sprawdzic w przegladarce i wielkie moje bylo zdziwienie, ze przy
    odpalonych tych dwoch aplikacjach dostalem komunikat o braku pamieci.
    256MB RAMu w N8 juz na dziendobry bylo zbyt mala iloscia, podobnie jak
    procek 680MHz. Mial to byc nowoczesny telefon MULTIMEDIALNY ale tego
    typu ograniczenia skutecznie podcinaly mu skrzydelka. Zreszta N808
    powtorzyl ten blad tyklo o polke wyzej.

    Odnosnie obaw w Androidzie, sprawa wyglada tutaj inaczej, aplikacje
    siedza sobie w pamieci dopoki jej zasoby sie nie wyczerpuja, wtedy
    automatycznie sa zamyknane. Na SGS2 nigdy nie widzialem komunikatu o
    braku pamieci, niezaleznie co uruchamialem.

> [...]
    > znaczącej przewagi ówczesnego Droida nie potrafię zauważyć.
    > MeeGo to nieco inna bajka, miał zupełnie inny GUI. Za to genialny wręcz

    Ze swojego punktu widzenia, przede wszystkim brak dobrych aplikacji
    rozszerzajacych lub modyfikujacych funkcjonalnosc telefonu. Nie raz i
    nie dwa pisalem tutaj o siermieznym systemie przypomnien w Kalendarzu.
    Ok, niech sobie taki bedzie ale chcialbym zainstalowac odpowiednia
    aplikacje, ktora to zmieni...oczywiscie takiej brak.
    Przegladarka, gdyby nie ratunek z zewnatrz glownie w postaci Opery, www
    byloby prawie nie do uzytku na wbudowanej.
    Brak innych klawiatur, Swype pozostal na zawsze w fazie beta wraz z
    bugami, ktore nie zostaly usuniete.

    > Ale to że jest obecnie wszędzie jest zasługą Droida i iOSa. Jakoś
    > wcześniej radzono sobie bez szpiegowania użytkownika i jakoś można było.
    > Cóż, jacy użytkownicy, takie OSy.

    To nie zasluga systemow a firm, ktore sa obecnie na rynku. Widocznie w
    tamtych czasach nie opracowanego jeszcze dobrego systemu spieniezania
    danych uzytkownikow. Chyba nie ludzisz sie, ze firma nastawiona na zysk
    bedzie straznikiem prawa i moralnosci? Masz przyklad MS, ktory wg
    wszystkich przeslanek jako jeden z pierwszych wspolpracowal z Prism,
    teraz probuje sprawe odkrecach broniac danych uzytkownikow wlasna
    piersia. Na ile jest to akt medialny ciezko powiedziec. W kazdym razie
    nawet MS dostrzega wartosc tych danych coraz bardziej nastawiajac sie na
    zarabianie na uslugach i reklamach a nie konkretnych towarach (patrz:
    darmowy WP na malych urzadzen i przypuszczalnie darmowa wersja duzego
    Windowsa).

> [...]
    > danych/wi-fi.
    > Poza tym Symbian był oparty na zaufaniu do producenta i to działało.

    Ok, moze mnie pamiec myli, popraw mnie prosze jesli jest inaczej; kilka
    przykladow:
    -alternatywna przegladarka obrazkow: informuje, ze bedzie miala dostep
    do danych w pamieci?
    -alternatywny kalendarz: informuje, ze bedzie mial dostep do danych
    osobistych?
    -alternatywna aplikacja foto: iformuje, ze bedzie miala dostep do
    mikrofonu i kamery?
    -Endomondo, ze bedzie mial dostep do lokalizacji
    -Shazam, ze bedzie mial dostep do mikrofonu?
    -Swype, ze bedzie mogl zapisywac wszystkie dane wstukane na klawiaturze?

    Odnosze wrazenie, ze jest zupelnie odwrotnie w stosunku do tego co
    twierdzisz.

> [...]
    > ATSD Jeżeli moja piękniejsza połowa potrafi używać Symbian Belle i MeeGo
    > Harmattan to nie jest to aż takie trudne. Raczej piaru Nokii zabrakło.

    Mozesz sprecyzowac co to jest Droid? Czy custom ROM CyanogenMod nie jest
    juz Androidem, jesli tak to dlaczego?
    Poza tym nie twierdze, ze brak opcji zarzadzania uprawnieniami to dobra
    rzecz. Pokazuje jedynie, ze dla chcacego nic trudnego.

    A co do uztywania sprzetu przez osoby mniej zapoznane z technika...czy
    to takie dziwne? Typowy uklad ikonkowy, dadali pozniej kilka widgetow ot
    cala filozofia.

  • 289. Data: 2014-08-24 18:14:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > sa zamyknane. Na SGS2 nigdy nie widzialem komunikatu
    > o braku pamieci, niezaleznie co uruchamialem.

    No ale skutek dla użytkownika jest praktycznie taki sam: masz mało RAM?
    To mało aplikacji będziesz mógł mieć otwartych jednocześnie...
    Rozwiązanie z komunikatem o braku pamięci RAM pozwala Ci podjąć
    decyzję przy uruchamianiu nowej aplikacji, to drugie po prostu bezpardonowo
    wyrzuca jedną z uruchomionych już aplikacji z pamięci aby otworzyć nową.
    Owszem, nie masz komunikatu o braku pamięci, nieświadomy użytkownik
    nie wie co się stało że musi znowu wpisywać hasło dostępu do aplikacji
    bankowej którą dwie minuty temu miał otwartą przed przeczytaniem
    komunikatu z Facebooka, ale Ci co wiedzą co jest grane efekty małej
    pamięci rozpoznają bardzo szybko.

    Dokładnie tak.

  • 290. Data: 2014-08-24 18:22:44
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-24 18:14, Pszemol wrote:
> [...]
    > bankowej którą dwie minuty temu miał otwartą przed przeczytaniem
    > komunikatu z Facebooka, ale Ci co wiedzą co jest grane efekty małej

    Patent z utrzymywaniem aplikacji w pamieci dopoki uzytkownik jej nie
    zamknie jest ciekawym rozwiazaniem, chcialbym zeby w ktoryms z systemow
    pojawila sie opcja blokowania wybranych aplikacji w pamieci a reszta
    niech bedzie wylaczana zaleznie od widzimise systemu.
    Moze jest juz jakas aplikacja na Androida, ktora to umozliwia?