    Date: Sat, 23 Aug 2014 23:14:51 +0200
    From: ALEX Alpha MR <k...@s...us>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Android i 64-bitowy processor
    <lsqj1i$1r8$1@dont-email.me> <lsqkj2$e3d$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@4...com>
    <53f0e3fd$0$58585$c3e8da3$12bcf670@news.astraweb.com>
    <53f0e9f6$0$2235$65785112@news.neostrada.pl>
    <53f0ed39$0$58756$c3e8da3$12bcf670@news.astraweb.com>
    <53f0f227$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
    <53f0fc3f$0$58651$c3e8da3$12bcf670@news.astraweb.com>
    <53f102d9$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>
    <53f1075e$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2014-08-17 21:49, atm pisze:

> [...]
    > było poniżej standardów dostępnych w topowych komórkach, a co dopiero
    > teraz, gdy na rynku pojawia się coraz więcej smartfonów z wyświetlaczami
    > 720p. Całe szczęście w Nokii nie ma matrycy PenTile, którą często
    > stosuje Samsung i która zmniejszyłaby i tak niską efektywną
    > rozdzielczość. Nie zmienia to jednak faktu, że przy zagęszczeniu
    > wynoszącym około 185 PPI piksele są łatwo dostrzegalne. Może to zepsuć
    > dobre wrażenie, jakie robi jakość samego ekranu, a co więcej - bardzo
    > niekorzystnie wpływa na przeglądanie stron WWW czy podgląd zdjęć na

    -to-cos-wiecej-niz-aparat-mini-test/nokia-808-purevi
    ew-wyglad-i-ekran/top

    > To jest recenzja najbardziej wypasionego modelu na Symbianie, N8 ma
    > 256MB i o wiele szybciej mozna zderzyc sie z memory full.

    Obawiam się że wolniej niż w Droidzie.

    Sentymentów do czego? OSa który nie ustępował konkurencji? Bo jakoś
    znaczącej przewagi ówczesnego Droida nie potrafię zauważyć.
    MeeGo to nieco inna bajka, miał zupełnie inny GUI. Za to genialny wręcz
    system zamykania/usypiania aplikacji.

    > A gdzie obecnie nie ma szpiegowania?

    Ale to że jest obecnie wszędzie jest zasługą Droida i iOSa. Jakoś
    wcześniej radzono sobie bez szpiegowania użytkownika i jakoś można było.
    Cóż, jacy użytkownicy, takie OSy.

    > Ktory system lub firma z tego nie
    > korzysta? Symbian jest piesnia przeszlosci lacznie z podejsciem do
    > szpiegowania. To samo mozna powiedziec o PalmOS.
    > Symbian dodatkwo byl bardzo podatny na szkodliwe oprogramowanie
    > wszelkiej masci.
    >
    > Uprawnienia? To jest faktycznie irytujace...ale czy w Symbianie byla
    > jakakolwiek ich kontrola?

    Pełna.

    > Nie przypominam sobie, zebym podczas
    > instalacji byl o cos pytany, moze mi umknelo.

    A po co miałbyś być pytany? Aplikacja nie miała jakichkolwiek uprawnień
    i o wszystko musiała prosić użytkownika. I nie przypominam sobie
    aplikacji która miałaby uprawnienia do jakichś istotnych funkcji, typu
    właczanie/wyłaczanie transmisji danych, wi-fi, sms, itd NA STAŁE. Dla
    naprzykładu przęglądarka KAŻDORAZOWO prosiła o włączenie transmisji
    danych/wi-fi.
    Poza tym Symbian był oparty na zaufaniu do producenta i to działało.

    > W kazdym razie jak sie chce to mozna rowniez w Androidzie: zarowno CM
    > jak i SlimROM ma dodatkowa zakladke w ustawieniach Privacy Guard gdzie
    > mozna nieco wyhamowac zapedzajacych sie deweloperow.

    CM to nie Droid, obawiam się że SlimROM też nie jest. I jest pewien
    problem: wgranie CMa to utrata gwarancji. W przypadku zabawki za 400
    można ryzykować bo w zasadzie i tak po roku jest do wyrzucenia, ale ze
    sprzętem za ponad 2000 to bardzo ryzykowne.
    ATSD Jeżeli moja piękniejsza połowa potrafi używać Symbian Belle i MeeGo
    Harmattan to nie jest to aż takie trudne. Raczej piaru Nokii zabrakło.

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,