  • 111. Data: 2020-01-05 23:11:29
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jan 2020 16:36:20 -0800 (PST), j...@j...org
    napisał(a):

    > Serio, w Amsterdamie? Byłeś może kiedyś w księgarni? Jak będziesz
    > miał okazję, to weź choćby przez chwilę przejrzyj przewodnik o
    > Amsterdamie.

    "parkujac auto zostaw otwarty schowek - zeby zlodziej widzial, ze nic
    tam nie ma", taie madrosci mozna bylo wyczytac w przewodniku :-)

    > Sugeruję, że jak zwykle dyskutujesz o czymś, o czym nie masz pojęcia.

    Kwota istotnie umiarkowana, i moze zmierzac do wyzywienia rzadu :-)

    > https://edition.cnn.com/travel/article/amsterdam-ove
    rtourism/index.html

    Zamkneli Czerwone Latarnie ?
    Uuu, to ciekawym za pare lat - beda promowac turystyke ?

    Niech se jeszcze trawka zalegalizuje w innych krajach ...

    J.

  • 112. Data: 2020-01-06 01:32:45
    Od: j...@j...org

    On Sunday, January 5, 2020 at 11:48:43 PM UTC+9, RadoslawF wrote:

> [...]
    dam-likwiduje-ok-10-tys-miejsc-parkingowych-61430.ht
    ml

    samochodami? Czy nie zdajesz? Chyba nie, bo byś nie pisał takich dyrdymałów.

    to weź choćby przez chwilę przejrzyj przewodnik o Amsterdamie.

    > Ja tam nie mieszkam, ja tam zwiedzałem.

    I tam na miejscu się dowiedziałeś o tych zastępach Amerykanów przylatujących na
    Schiphol, wynajmujących auto do zwiedzania Amsterdamu, i rzeszach sklepikarzy
    lamentujących, że niechybnie zbankrutują, jak Amerykanie nie będą już mogli
    zaparkować auta przed ich sklepem, by kupić pamiątki?

    No no. Poopowiadaj jeszcze jakieś niesamowite historie ze swoich wojaży.

  • 113. Data: 2020-01-06 08:14:31
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-06 o 01:32, j...@j...org pisze:

> [...]
    zaparkować auta przed ich sklepem, by kupić pamiątki?

    > No no. Poopowiadaj jeszcze jakieś niesamowite historie ze swoich wojaży.

    Idiocie który myli serwer neostrady z usługą neostrady?
    Szkoda czasu, nie pojmiesz.

    Pozdrawiam

  • 114. Data: 2020-01-06 08:19:30
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 01.01.2020 o 12:28, Shrek pisze:

    > Autostrady w mieście to właśnie to, co proponuje JF.

    No i to jest bardzo fajny pomysł.
    Dla mnie takim przykładem jest Glasgow:
    https://www.google.pl/maps/@55.847044,-4.2041209,12z
    miasto znajduje się na praktycznie całym widoku z tej mapy (albo i
    więcej, bo tak naprawdę miejscowości typu Clydebank wyglądają jak
    dzielnice), w zasadzie gdzie byś nie był, to masz kilka minut do
    dwupasmówki. Oczywiście także się korkuje w godzinach szczytu (fajnie to
    wygląda np. stąd - wieczorem, gdy wszystkie 10 czy więcej pasów jedzie
    powoli https://utnij.pl/ONGsJ ) - ale mam porównanie z Wrocławiem - i
    jest dużo lepiej

    Lukasz

  • 115. Data: 2020-01-06 08:26:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.01.2020 o 08:19, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > dwupasmówki. Oczywiście także się korkuje w godzinach szczytu (fajnie to
    > wygląda np. stąd - wieczorem, gdy wszystkie 10 czy więcej pasów jedzie

    Jednak to dwukrotni mniejsze miasto niż Warszawa. W Warszawie miejskie
    autostrady stoją w godzinach szczytu.

    --
    Shrek

  • 116. Data: 2020-01-06 10:07:28
    Od: j...@j...org

    On Monday, January 6, 2020 at 4:30:03 PM UTC+9, RadoslawF wrote:

> [...]
    zaparkować auta przed ich sklepem, by kupić pamiątki?

    > Idiocie który myli serwer neostrady z usługą neostrady?

    I przez ten serwer Neostrady z Amsterdamu wysłałeś? Aj waj, coraz bardziej
    niesamowite te twoje opowieści.

  • 117. Data: 2020-01-06 11:00:46
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 06.01.2020 o 07:26, Shrek pisze:

    > Jednak to dwukrotni mniejsze miasto niż Warszawa. W Warszawie miejskie
    > autostrady stoją w godzinach szczytu.

    ciężko powiedzieć - samo Glasgow tak, bo nie liczysz satelit dookoła.
    Clydebank, East Kilbride, Coatbridge czy Cumbernauld to okoliczne
    miejscowości gdzie jadąc nawet nie zauważasz, że z Glasgow wyjechałeś.
    Akurat tutaj jest dobre porównanie - Edinburgh wiecznie zakorkowany (bo
    ma tylko pół-ring - jak Wrocław) - Glasgow dość puste. Ja mieszkam
    bliżej Edynburga ale do pracy jeżdżę do Glasgow - bo szybciej...

    Lukasz

  • 118. Data: 2020-01-06 11:20:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.01.2020 o 11:00, ddddddddddddd pisze:

    > ciężko powiedzieć - samo Glasgow tak, bo nie liczysz satelit dookoła.
    > Clydebank, East Kilbride, Coatbridge czy Cumbernauld to okoliczne
    > miejscowości gdzie jadąc nawet nie zauważasz, że z Glasgow wyjechałeś.

    Warszawa też ma satelity.

    > Akurat tutaj jest dobre porównanie - Edinburgh wiecznie zakorkowany (bo
    > ma tylko pół-ring - jak Wrocław) - Glasgow dość puste. Ja mieszkam
    > bliżej Edynburga ale do pracy jeżdżę do Glasgow - bo szybciej...

    I tu właśnie jest różnica - tam jest więcej miast "równorzędnych" u nas
    wszyscy jadą do pracy do Warszawy/Wrocława.

    --
    Shrek

  • 119. Data: 2020-01-06 14:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Nie mowie nie, ale w tym celu jedziesz zwiedzic Amsterdam, Londyn,
    > Berlin, czy chocby Warszawe/Krakow/Gdansk ?:-)

    A w jakim celu jedzie sie odwiedzic dane miasto?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 120. Data: 2020-01-06 19:08:26
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 06.01.2020 o 10:20, Shrek pisze:

    > Warszawa też ma satelity.

    to jak wytłumaczyć że teoretycznie większy powierzchniowo Edynburg (i z
    mniejszym zaludnieniem) ma większe korki? Obstawiam że ruch w Glasgow
    jest zbliżony do Warszawskiego, jednak połączenia lepsze (choć są też
    wąskie gardła)
    Glasgow z satelitami porównałbym raczej do Górnego Śląska - takie
    satelity jak Warszawa to ma i Edynburg

    > I tu właśnie jest różnica - tam jest więcej miast "równorzędnych" u nas
    > wszyscy jadą do pracy do Warszawy/Wrocława.

    No tutaj jadą do Edynburga albo Glasgow ;) przy czym do Edynburga
    częściej stoją - korki zaczynają się chyba od 6 rano gdzieś tak w
    połowie autostrady między GLA a EDI, podczas gdy GLA korkuje się w
    pobliżu zjazdów na centrum od 7:30 ;)

    Lukasz