  • 11. Data: 2010-12-07 23:21:07
    Temat: Re: Alternator KIA SPORTAGE
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Krzysztof 45 <m...@v...pl> napisał(a):

    Nie mam pojęcia od kiedy KIA stosuje te podgrzewacze, nie mam pojęcia, jak ich
    moduł wygląda ale proponuję zajrzeć do wszystkich skrzynek elektrycznych i pod
    pokrywkami odcyfrować opisy przekaźników, bezpieczników, "fusible link'ów".

  • 12. Data: 2010-12-07 23:25:17
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Wmak napisał(a):
    > Pogratuluj koledze, że ma takie luksusowe cieplutkie auto, bo bez
    > tych PTC Heaterów silnik rozgrzewałby się pewno z godzinę a stygłby
    > na postoju w korku.
    To jest jakieś gówno jak tyle żre prądu, lub musi być uszkodzone.

    Sam mam diesla i wiem jak potrafi sie rozgrzewać, oraz stygnąć w
    korku. Ale mnie załącza się webasto, a napięcie mam wzorcowe.
    > No i niech sobie znajdzie elektryka co lepiej zna się na współczesnych autach.
    Masz racje. Skasował go za wymianę jakiś maneli w alternatorze, a
    problem na zimnym silniku nie zniknął.
    --
    Krzysiek

  • 13. Data: 2010-12-07 23:29:10
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Wmak napisał(a):
> [...]
    > pokrywkami odcyfrować opisy przekaźników, bezpieczników, "fusible link'ów".
    Już do kolesia naskrobałem z takim info że ma jutro robotę.

    Dzieki serdeczne.
    --
    Krzysiek

  • 14. Data: 2010-12-07 23:55:43
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Krzysztof 45 <m...@v...pl> napisał(a):

    > To jest jakieś gówno jak tyle żre prądu, lub musi być uszkodzone.

    Żadne gówno, tylko solidna grzałka a nie perpetum mobile.
    Skądś to ciepło musi się brać.
    Jeśli na akumulatorze utrzymuje się 12.5V to znaczy, że bilans ładowania przez
    te 10 minut od odpalenia na mrozie jest zerowy a później zacznie się ładować.
    Auta z dieslami nie są przeznaczone na krótkie trasy, bo wtedy mogą się pojawiać
    takie problemy, szczególnie przy niemłodym akumulatorze, który nie chce
    przyjmować dużych prądów ładowania.

  • 15. Data: 2010-12-08 01:15:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 07 Dec 2010 22:03:31 +0100, Krzysztof 45 wrote:
    >Zimny silnik, bez względu na ilość włączonych odbiorników, na wolnych
    >obrotach 12,5V ale jak doda gazu wskakuje na 14V.
    >Na ciepłym silniku włączone światła, dmuchawa, na wolnych obrotach
    >jest 14 z hakiem.

    >Kilkanaście sekund. Ale nie aż do rozgrzania silnika.
    >Ale jak przekręcisz kluczyk na rozruch silnika, to automatycznie
    >świece jak jeszcze grzeją, wyłączają się. Tak?

    Mam wrazenie ze grzeja nadal. Ale pewnosci nie mam.

    >I tu się zaczynają gdybania, podobne do elektryka.

    Napisales co napisales i co poradze ze przyczyn moze byc kilka.
    Teraz napisales wiecej i na moj gust to alternator jest sprawny.
    Za to dlugo grzane swiece pasuja do objawow.

    J.

  • 16. Data: 2010-12-08 02:07:28
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-07 23:04, Wmak pisze:

    > Z tego samego bezpiecznika jest zasilany jakiś podgrzewacz powietrza.
    > Podgrzewacz filtra paliwa ma bezpiecznik 30A
    > Dodatkowo są 3 przekaźniki do zasilania 3 grzałek PTC - 3 bezpieczniki po 50A.

    Przecież musi być paliwo podgrzewane...

    > Grzałki nie muszą żreć 150A ale 80 - 100A prawdopodobnie zużywają, dopóki
    > silnik nie rozgrzeje się.

    j/w

  • 17. Data: 2010-12-08 06:36:46
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    J.F. napisał(a):
    > Napisales co napisales i co poradze ze przyczyn moze byc kilka.
    > Teraz napisales wiecej i na moj gust to alternator jest sprawny.
    > Za to dlugo grzane swiece pasuja do objawow.
    Masz racje. Też stawiam na świece.
    --
    Krzysiek

  • 18. Data: 2010-12-08 06:42:56
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Wmak napisał(a):
> [...]
    > takie problemy, szczególnie przy niemłodym akumulatorze, który nie chce
    Jak sobie przypominam, to koleś często w różnych zimach miał problem z
    niedoładowanym aku. A wiązało się to z tym że do pracy czasami mamy
    10-15 min jazdy po zakorkowanym mieście, gdzie jest bardzo mało
    odcinków by silnik chodził na wyższych obrotach. Bo jak już
    wspomniałem na zimnym silniku, ale na wyższych obrotach ma 14,2V

    Może wyczaimy co to żre ten prąd :)
    --
    Krzysiek

  • 19. Data: 2010-12-08 07:18:09
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Ale grzeją Ci 10 min i w czasie jazdy?
    >
    > Też mam diesla, ale zaraz po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach, mam
    > 14,4V na klemach bez względu na ilość włączonych odbiorników.
    > Nie z moim, tylko mojego kolesia. A w porządku nie jest, bo za długo jest
    > 12,5V tj. około 10 min
    > --
    A ile ma byc jak grzeją świece żarowe + pewnie w układzie chłodzenia 3
    sztuki łącznie ok 750W + może jeszcze grzanie foteli, szyby, światła itp.
    Altek chodzi wtedy na granicy

  • 20. Data: 2010-12-08 10:10:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 08 Dec 2010 06:36:46 +0100, Krzysztof 45 wrote:
    >Masz racje. Też stawiam na świece.

    Byc moze ten silnik ma juz jakies inne wynalazki - np podgrzewacz w
    ukladzie chlodzenia.

    J.