    From: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alternator KIA SPORTAGE
    Date: Wed, 08 Dec 2010 06:42:56 +0100

    Wmak napisał(a):
    > Żadne gówno, tylko solidna grzałka a nie perpetum mobile.
    > Skądś to ciepło musi się brać.
    > Jeśli na akumulatorze utrzymuje się 12.5V to znaczy, że bilans ładowania przez
    > te 10 minut od odpalenia na mrozie jest zerowy a później zacznie się ładować.
    > Auta z dieslami nie są przeznaczone na krótkie trasy, bo wtedy mogą się pojawiać
    > takie problemy, szczególnie przy niemłodym akumulatorze, który nie chce
    > przyjmować dużych prądów ładowania.
    Jak sobie przypominam, to koleś często w różnych zimach miał problem z
    niedoładowanym aku. A wiązało się to z tym że do pracy czasami mamy
    10-15 min jazdy po zakorkowanym mieście, gdzie jest bardzo mało
    odcinków by silnik chodził na wyższych obrotach. Bo jak już
    wspomniałem na zimnym silniku, ale na wyższych obrotach ma 14,2V

    Może wyczaimy co to żre ten prąd :)
    --
    Krzysiek