-
1. Data: 2010-12-07 15:26:51
Temat: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Od: Przemolo <p...@g...pl>
Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
już było ok.
W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP.
-
2. Data: 2010-12-07 15:26:57
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Od: krzysiek82 <g...@m...pl>
W dniu 2010-12-07 15:26, Przemolo pisze:
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
sprawdź świece żarowe.
--
krzyziek82
-
3. Data: 2010-12-07 15:30:42
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-12-07 15:26, Przemolo pisze:
> Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
> W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
>
> Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP.
Sprawdz swiece zarowe na poczatek, bo takie odpalanie nie jest normalne.
--
Karolek
-
4. Data: 2010-12-07 15:32:00
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Od: "PH" <P...@p...news>
Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
news:idlg7f$179$1@inews.gazeta.pl...
> Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
> W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
>
> Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP.
mam (chyba) ten sam silnik w kijance i przy -20 nie było problemu, z tym że
ja BP podziękowałem już kilka lat temu. może tu tkwi przyczyna? :)
-
5. Data: 2010-12-07 15:38:12
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
news:idlg7f$179$1@inews.gazeta.pl...
> Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
> W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
>
> Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP.
Ceed crdi - 4 zima i żadnych problemów, pali od pierwszego strzału, nawet
przy -25.
Świece nieruszane.
Spróbuj przed odpaleniem kilka razy przekręcić kluczyk off-on, żeby
powtórnie uruchomić podgrzewanie świec.
Jeśli to pomoże, to winne raczej świece.
-
6. Data: 2010-12-07 16:14:16
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Od: AL <a...@s...tam>
Przemolo pisze:
> Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
> W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
>
> Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP.
objaw 1: "chodził nierówno po odpaleniu" - czyli pewnie nie od razu na
wszystkie cylindry -> sprawdz świece żarowe
objaw 2: "3-5 razy kręcić rozrusznikiem przed zapaleniem" -> paliwo musi
byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego
zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy
od razu) -> sprawdz wode w filtrze paliwa - sposc to co tam jest - od
spodu filtra znajdziesz tzw.kranik.
3. dolej depresatora do paliwa
--
pozdr
Adam (AL)
TG
-
7. Data: 2010-12-07 17:40:26
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Od: "marek" <s...@o...pl>
> objaw 2: "3-5 razy kręcić rozrusznikiem przed zapaleniem" -> paliwo musi
> byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego
> zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy
> od razu)
w kaman rejlu to chyba nie?
-
8. Data: 2010-12-07 18:38:39
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Od: w_wi <s...@o...eu>
W dniu 2010-12-07 17:40, marek pisze:
>
> w kaman rejlu to chyba nie?
chyba tak
-
9. Data: 2010-12-07 19:35:45
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Od: nadir <n...@h...org>
Użytkownik Przemolo napisał:
> Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też mają problemy z
> odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
> U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
> zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził dość nierówno i po chwili
> już było ok.
> W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
>
> Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP.
A jaki masz olej, bo w tej temperaturze może mieć konsystencje masła i
stąd duże opory przy rozruchu.
Po pierwsze nie wszędzie olej dochodzi i silnik pracuje "na sucho",
dodatkowo hydrauliczne regulowanie luzu zaworów(zakładam, że ten silnik
je ma) też nie działa w początkowej fazie w 100% i to też może być powód
nierównej pracy.
-
10. Data: 2010-12-07 20:11:00
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Od: AL <a...@s...tam>
marek pisze:
>> objaw 2: "3-5 razy kręcić rozrusznikiem przed zapaleniem" -> paliwo
>> musi byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do
>> recznego zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po
>> podpompowaniu zaskoczy od razu)
>
> w kaman rejlu to chyba nie?
twierdza, ze jednak jest (przyklad z HDI):
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1631904.html
nie wiem jak w i30
--
pozdr
Adam (AL)
TG