  • 21. Data: 2009-05-15 19:21:44
    Temat: Re: Allegro. Mroczek - Książka o fotografowaniu - kultowe wyd. II
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości
    news:gukdt5$b5o$1@inews.gazeta.pl...
    > On 2009-05-15 20:16:17 +0200, "Marcin Wasilewski"
    > <j...@a...pewnie.je.st> said:

    > A jest lepsze? Merytorycznie.

    Jest trochę inna, na pewno nie gorsza.

    > Bo skoro jest tylko nie gorsze, to te dodatkowe 100 stron jest biciem
    > piany.

    Znaczy się uważasz, że lepiej przeczytać streszczenie niż książkę?
    Po części się z tobą zgadzam, jeśli to czytanie to smutny obowiązek.
    Jednakże dla mnie fotografia to hobby, przyjemność więc i ksiązki o niej
    czytam z przyjemnością.
    W tym wypadku ciężko powiedzieć, że te 100 stron więcej, to jakiś problem.
    Powiem tak obie przeczytałem z przyjemnością, w odstępie około 1-1,5 roku,
    więc ciężko mi wymienić każdy szczegół
    którym oba te wydania się różnią. Jednakże po tej lekturze nie odniosłem
    wrażenia, że
    III wydanie jest jakieś gorsze, nudniejsze, czy nadmiernie rozwlekłe.

  • 22. Data: 2009-05-15 20:16:17
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-05-15 21:21:44 +0200, "Marcin Wasilewski"
    <j...@a...pewnie.je.st> said:

    > Jest trochę inna, na pewno nie gorsza.
    Podałeś wcześniej większą objętość jako zaletę. Albo odwrotnie
    określiłeś że Czarek nabija klienta w butelkę, czyli naciąga, może
    wręcz oszukuje, bo sprzedaje niepełnowartościowy towar. A kryterium tej
    wartości jest objętość.
    Teraz w zasadzie to potwierdzasz, bo większa objętość nie daje nic
    więcej. Więc kto kogo nabija w butelkę.
    A skoro o butelkach, to czy uzupełnienie pół litra wódki do sześciu
    setek wodą jest wartością dodaną?

    Gdyby jeszcze szło o literaturę piękną to ok. piękne rozwlekłe opisy
    przyrody w "Nad Niemnem" mogą i powinny podobać się miłośnikom gatunku.
    W książce o fotografii w zasadzie liczy się treść i im jest bardziej
    skondensowana tym lepiej.

    > Znaczy się uważasz, że lepiej przeczytać streszczenie niż książkę?
    Pierwszy raz spotykam się ze streszczeniem, które ukazało się wcześniej
    niż samo dzieło.

    > Po części się z tobą zgadzam, jeśli to czytanie to smutny obowiązek.
    Nie żaden smutny obowiązek, tylko lektura po wiedzę.
    Jeżeli dla kogoś sprawia przykrość zdobywanie wiedzy to niech sobie
    odpuści. Ale nie lubię (myślę, że nie jestem odosobniony w swoim
    sądzie), jak wiedzę się rozwadnia.

    > Jednakże dla mnie fotografia to hobby, przyjemność więc i ksiązki o
    > niej czytam z przyjemnością.
    Dla mnie fotografia to przyjemność i fotografowanie sprawia mi
    przyjemność. Czytanie książek to też przyjemność, ale inna i książka
    musi być inna. Książka musi być samodzielną wartością, żeby sprawiała
    przyjemność. Jeżeli jest pomocą do realizacji innej przyjemności to ma
    absorbować jak najmniej czasu, żeby tej innej przyjemności nie
    zawłaszczać.

> [...]
    > odniosłem wrażenia, że
    > III wydanie jest jakieś gorsze, nudniejsze, czy nadmiernie rozwlekłe.
    Jeśli nie wnosi nic nowego do tematu, to jest gorsze, nudne i
    nadmiernie rozwlekłe.

    Ale skoro to lubisz, Twoja wola. Tylko nie pisz, że ... patrz na samą
    górę tego listu.
    ;)

    Czarka można lubić lub nie. I nie przypuszczam, żeby tworzył swój fun
    club. Ale bezinteresowne ataki są po prostu nie na miejscu.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2009-05-15 21:46:25
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > On 2009-05-15 21:21:44 +0200, "Marcin Wasilewski"

    > Czarka można lubić lub nie. I nie przypuszczam, żeby tworzył swój fun
    > club. Ale bezinteresowne ataki są po prostu nie na miejscu.

    Jakie bezinteresowne, jeśli Czarek zachwala to czym handluje, a
    krytykuje to czym nie handluje?

    Dlaczego uważasz, że kolejne rozszerzone wydanie musi być gorsze od
    poprzedniego?
    Dlaczego uważasz, że większa objętość to jest wada?
    Nawet jeśli to tylko obrazki, to uważasz, że więcej przykładowych zdjęć
    w podręczniku fotografii jest zbędne?

    A na Czarka najechałem tylko z tego powodu, że najechał on, że wydanie
    II jest super, a III to zupełnie inna książka.
    Ja czytałem obie i mogę stwierdzić, że wyd. III spokojnie trzyma poziom wyd.
    II. A czym się różnią nie zamierzam sprawdzać zdanie po zdaniu, bo nie na
    tym to polega.

    Jeśli więc Czarek uważa, że III wydanie jest "be", a drugie które
    sprzedaje "cacy", to niech opisze dlaczego. Ja twierdzę, że wyd. III jest o
    100 stron grubsze i czyta je się tak samo dobrze jak wyd. II. Ja nie mam
    żadnego powodu aby zachwalać jedno, a ganić drugie, gdyż posiadam oba i
    żadnym nie handluje. Jednakże fakty są takie, że wydanie Helionu jest:

    a) 100 stron grubsze,
    b) dużo estetyczniej wydane, na tyle dobrze, że w odróżnieniu od wydania II
    nie wstydził bym się tej ksiązki komuś w prezencie dać,
    c) czyta je się tak samo dobrze jak wydanie II.

  • 24. Data: 2009-05-15 21:52:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]
    > On 2009-05-15 21:21:44 +0200, "Marcin Wasilewski"

    > Pierwszy raz spotykam się ze streszczeniem, które ukazało się wcześniej

    Uważasz, że raz wydanego dzieła nie należy ulepszać? Wypuszcza się nowe
    wersje programów, dlaczego nie publikować nowszych wersji tych samych
    książek?

> [...]
    > Jeżeli dla kogoś sprawia przykrość zdobywanie wiedzy to niech sobie
    > odpuści. Ale nie lubię (myślę, że nie jestem odosobniony w swoim sądzie),

    Rozumiem, że np. w liceum uczyłeś się wszystkich przedmiotów z jednakową
    gorliwością i zaciekawieniem?

> [...]
    > przyjemność. Jeżeli jest pomocą do realizacji innej przyjemności to ma
    > absorbować jak najmniej czasu, żeby tej innej przyjemności nie

    Pozostają te smutne wieczory, gdy pojechać w plener z różnych powodów
    nie da rady.

    > Jeśli nie wnosi nic nowego do tematu, to jest gorsze, nudne i nadmiernie
    > rozwlekłe.

    A kto pisał, że nie wnosi? Po 1,5 roku jesteś w stanie wskazać każdy
    szczegół różniący obie książki?

    > Czarka można lubić lub nie. I nie przypuszczam, żeby tworzył swój fun
    > club. Ale bezinteresowne ataki są po prostu nie na miejscu.

    Mi Czarek powiewa, jednak nie lubię jak ktoś wciskając swój towar inny
    miesza z gó..em.

  • 25. Data: 2009-05-16 05:06:53
    Temat: Re: Allegro. Mroczek - Ksi??ka o fotografowaniu - kultowe wyd. II
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 15 May 2009 22:16:17 +0200, JA wrote:
> [...]
    > wartości jest objętość.
    > Teraz w zasadzie to potwierdzasz, bo większa objętość nie daje nic

    ,,porządne wydanie II, nie jakiś tam Helion''.

    Ty zakladasz, ze oba wydania są rowne (mniejsza o to, czy slusznie),
    autor powyzszego sprzedaje ,,drugie porzadne (kultowe)'', gdy III to
    ,,jakistam Helion''.
    BTW, jak się konczyl naklad to ta ksiazka wysiala w sklepiku w/w za jakas
    cene z kosmosu, rzedu setek zl. Rozjasnia się sytuacja?

    > A skoro o butelkach, to czy uzupełnienie pół litra wódki do sześciu
    > setek wodą jest wartością dodaną?

    Czekaj, bo tak duzo w tym watku piszesz -- czytales oba wydania?

> [...]
    > przyrody w "Nad Niemnem" mogą i powinny podobać się miłośnikom gatunku.
    > W książce o fotografii w zasadzie liczy się treść i im jest bardziej

    Chyba nie czytales żadnej KOF -- tak naprawde nie jest to ksiazka o
    sztuce czy stricte technice, ale bardziej pogawędka autora. Calkiem sympatyczna
    ksiazka, ale wlasnie o takim charakterze.
    Strzelam (nie czytalem wyd III), ze AAM przez tych kilka lat troche jednak
    doswiadczen nowych zdobyl (hmm, fot. cyfrowa?) i skoro firmuje ksiazke swoim
    nazwiskiem (jak poprzednie), to trudno mi sobie wyobrazic, ze 200/300 str jest
    ,,kultowych'', 100/300 to chłam.

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 26. Data: 2009-05-16 07:08:19
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 15 Maj, 23:46, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    wrote:

    > Jakie bezinteresowne, jeśli Czarek zachwala to czym handluje, a
    > krytykuje to czym nie handluje?

    Czarek sprzedaje to, co uważa za stosowne, a nie to, co mu każą.
    Myślisz, że miałbym jakikolwiek problem z dystrybucją książek Helionu?
    Nie sprzedaję książek tego wydawnictwa, bo nie chcę, a powodów nie
    będę podawał publicznie.

    > A na Czarka najechałem tylko z tego powodu, że najechał on, że wydanie
    > II jest super, a III to zupełnie inna książka.

    To może udowodnij, że jest to ta sama książka, skoro zaprzeczasz.
    Prawie rok temu Andrzej Mroczek napisał na grupie: "Wydanie trzecie
    będzie o 50% większe, ma też więcej, bo 212 fotografii." Ale dla
    Ciebie jest to ta sama książka...

    > Ja czytałem obie i mogę stwierdzić, że wyd. III spokojnie trzyma poziom wyd.
    > II.

    Jaki poziom? Merytoryczny, typograficzny, estetyczny czy jeszcze inny?

    > A czym się różnią nie zamierzam sprawdzać zdanie po zdaniu, bo nie na
    > tym to polega.

    To w końcu wiesz, że to nie jest zupełnie inna książka, czy tylko
    chciałeś mi dogryźć? :) Napisz może, że jestem cham czy skurwiel i
    będzie O.K., ale nie wypowiadaj się o czymś, czego - jak sam
    przyznajesz - nie znasz na tyle, żeby się wypowiadać; tylko "sądzisz".
    50% różnicy to jest "zdanie po zdaniu"?

    > Jeśli więc Czarek uważa, że III wydanie jest "be",

    Pokaż mi, gdzie tak napisałem. I bądź uprzejmy odróżniać moje słowa od
    swoich wrażeń.

    > a drugie które sprzedaje "cacy", to niech opisze dlaczego.

    Wielka dyskusja nad książką, która w tej chwili ma cenę 21,50 zł?
    Musisz mieć strasznie niskie dochody, skoro mi takiej kwoty
    zazdrościsz ;)

    > Ja twierdzę, że wyd. III jest o
    > 100 stron grubsze

    Kto to negował?

    > i czyta je się tak samo dobrze jak wyd. II.

    Nie; Ty możesz stwierdzić, że Tobie czyta się tak samo dobrze.

    > Jednakże fakty są takie, że wydanie Helionu jest:
    > b) dużo estetyczniej wydane, na tyle dobrze, że w odróżnieniu od wydania II
    > nie wstydził bym się tej ksiązki komuś w prezencie dać,

    Możesz podać wady estetyczne wydania II?

    > c) czyta je się tak samo dobrze jak wydanie II.

    Zapomniałeś dodać, że to Twoje, subiektywne wrażenie :)

    Czarek

  • 27. Data: 2009-05-16 07:10:03
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 15 Maj, 23:52, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    wrote:

    > Mi Czarek powiewa, jednak nie lubię jak ktoś wciskając swój towar inny
    > miesza z gó..em.

    Tu chyba się trochę zagalopowałeś, prawda? Wypadałoby przeprosić.

    Czarek

  • 28. Data: 2009-05-16 09:48:27
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...

    > Tu chyba się trochę zagalopowałeś, prawda? Wypadałoby przeprosić.

    Ty przeproś za to:

    "Kultowa "Książka o fotografowaniu", nie jakiś tam Helion po 38,50 zł za
    kilogram :-)"

    Bo dalej nie podałeś w czym ten "jakiś tam" jest gorszy od tego który
    sprzedajesz.
    Poza tym ta uwaga nie dotyczy personalnie Ciebie, tylko opisuje zjawisko
    jako takie.

  • 29. Data: 2009-05-16 10:23:16
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > Myślisz, że miałbym jakikolwiek problem z dystrybucją książek Helionu?
    > Nie sprzedaję książek tego wydawnictwa, bo nie chcę, a powodów nie

    Myślę, że Helion ma na tyle dobrą sprzedaż przez internet, m.in. darmową
    wysyłkę, że było by to dla Ciebie nieopłacalne. Więc musiał byś zaproponować
    wyższą cenę.

> [...]
    > Prawie rok temu Andrzej Mroczek napisał na grupie: "Wydanie trzecie
    > będzie o 50% większe, ma też więcej, bo 212 fotografii." Ale dla

    ROTFL Jak mogę udowodnić coś czemu zaprzeczam?
    Nie jest ta sama bo jest inna - bardziej rozbudowana.
    Jedyne co mogę stwierdzić, to że nie jest gorsza
    - trzyma poziom książek A.Mroczka.

    > Jaki poziom? Merytoryczny, typograficzny, estetyczny czy jeszcze inny?

    Merytoryczny. Typografia jest w sumie identyczna, a jeśli chodzi o
    poziom estetyczny,
    to wydanie II jest daleko w tyle. Wydanie Helionu jest wydane jak album - ze
    sztywną okładką, biorąc
    tą książkę do rąk ma się wrażenie czegoś porządnego. Jedyny LOL to jest
    płyta na której znajdują się zdjęcia
    z książki w rozdzielczości miniaturek, w sumie tej płyty równie dobrze mogło
    by nie być.

    > Pokaż mi, gdzie tak napisałem. I bądź uprzejmy odróżniać moje słowa od
    > swoich wrażeń.

    cyt.: "Jeśli ktoś ma ochotę na kultową "Książkę o fotografowaniu" Andrzeja
    Mroczka, porządne wydanie II, nie jakiś tam Helion po 38,50 za
    kilogram",

    Mam Ci zrobić rozbiór i analizę tego zdania, czy sam przyznasz jaki ma
    wydźwięk?

    > Wielka dyskusja nad książką, która w tej chwili ma cenę 21,50 zł?
    > Musisz mieć strasznie niskie dochody, skoro mi takiej kwoty
    > zazdrościsz ;)

    Tu nie chodzi o cenę, tylko o zasady moralne. A co do ceny, to sądząc po
    poniższym cytacie spodziewałeś się wiele wyższej.

    cyt.: "Z tych trzech, najlepsze i najbardziej poszukiwane, jest właśnie
    wydanie II, w miękkiej okładce. Poprawiono w nim błędy wydania pierwszego,
    dołożono indeks, zmieniono część zdjęć, dodano nowe. To wydanie osiągało
    ceny aukcyjne nawet do 300 zł"

    > Kto to negował?
    > Nie; Ty możesz stwierdzić, że Tobie czyta się tak samo dobrze.

    A ty możesz stwierdzić, że tobie czyta się gorzej i co z tego? Problem
    tkwi tylko w tym, że ty reklamujesz swój towar. A jak już inni napisali to
    co u Czarka zawsze musi być "jedyne", "super" i "najlepsze".

    > Jednakże fakty są takie, że wydanie Helionu jest:
    > Możesz podać wady estetyczne wydania II?

    Tak - broszurowa okładka,

    zresztą wkurzyłeś mnie i zrobiłem zdjęcie, żeby każdy mógł sobie porównać:

    http://ostbahn.pl/temp/mroczek.jpg

    > Zapomniałeś dodać, że to Twoje, subiektywne wrażenie :)

    W odróżnieniu od twojego - obiektywnego.

  • 30. Data: 2009-05-16 11:23:08
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > który sprzedajesz.
    > Poza tym ta uwaga nie dotyczy personalnie Ciebie, tylko opisuje

    Mnie interesuja jedno - dlaczego Autor nie wydal trzeciego wydania
    w przewspanialym, kultowym wydawnictwie tylko w zwyklym Helionie? ;)