  • 1. Data: 2012-07-03 15:05:35
    Temat: Alkomaty we Francji
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Witam,

    będę jechał w tym tygodniu przez Francję a tu od 1 lipca nowy kwiatek:

    "Od niedzieli każdy samochód poruszający się po Francji musi być
    wyposażony w alkomat chemiczny lub elektroniczny.
    To element walki z pijanymi kierowcami, ponieważ - jak tłumaczą władze -
    od 2006 r.
    alkohol jest pierwszą przyczyną zgonów na francuskich drogach.

    Oznacza to, że każdy kierowca musi zaopatrzyć się w co najmniej jeden
    alkomat chemiczny,
    którego cena waha się od jednego do trzech euro, lub alkomat elektroniczny;
    ceny tych urządzeń zaczynają się od ok. 100 euro."

    Źródło:
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1515,title,Francja-kazdy
    -samochod-musi-byc-wyposazony-w-alkomat,wid,14721501
    ,wiadomosc.html?ticaid=1ebd6&_ticrsn=3

    http://tinyurl.com/bunydgx

    Jak myślicie - przejmować się tym? - miał ktoś już może przypadkiem taką
    kontrolę?

    TG

  • 2. Data: 2012-07-03 15:16:48
    Temat: Re: Alkomaty we Francji
    Od: "Kurzu" <k...@...usuntozkropkami.2.pl>

    Jak myślicie - przejmować się tym? - miał ktoś już może przypadkiem taką
    kontrolę?

    Mandaty mają wystawiać dopiero od października/listopada.

    Swoją drogą jak ktoś lubi sobie poimprezować to powinien coś takiego mieć -
    no chyba, że przez dwa dni po imprezie, nie będzie wsiadał za kierownicę.

    Pozdrawiam
    Kurzu

  • 3. Data: 2012-07-03 15:17:26
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Konwencja_wiede%C5%84sk
    a_o_ruchu_drogowym

  • 4. Data: 2012-07-03 15:30:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 03-07-2012 o 15:17:26 Jasio <n...@o...pl> napisał(a):

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Konwencja_wiede%C5%84sk
    a_o_ruchu_drogowym

    Cytat z Twojego źródła.

    "Należy zauważyć, że w Polsce, biorąc pod uwagę stan prawny na dzień 10
    kwietnia 2008 r. (patrz 3), w przypadku kolizji przepisów ustawy Prawo o
    ruchu drogowym i Konwencji wiedeńskiej, pierwszeństwo mają przepisy
    zawarte w Konwencji. Zdarzają się jednak przypadki karania przez policję
    kierujących za zachowania sprzeczne z ustawą Prawo o ruchu drogowym choć
    prawidłowe w świetle Konwencji."

    Francuzi mogą podobnie podchodzić do sprawy (jeśli wogóle Konwencja
    wiedeńska ma tu zastosowanie).
    Czasami jednak lepiej wydać parę EUR i mieć święty spokój, przynajmniej ja
    tak wolę, zwłaszcza gdy jadę na wakacje.

    PS. Wiem, wiem - jest telefon do konsulatu i takie tam...

    TG

  • 5. Data: 2012-07-03 17:36:36
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > PS. Wiem, wiem - jest telefon do konsulatu i takie tam...

    Eeetam, wystarczy akcja edukacyjna:
    Za komuny czechoslowaccy celnicy dopieprzyli sie do polskiej rodziny, ze
    przemyca buciki dzieciece z czechoslowacji. Kazali dziecku zdjac buciki
    i je zabrali.
    Jakis czas potem czeska rodzina wracala do siebie. Polscy celnicy
    zauwazyli, ze ich Skoda jest na polskich oponach...;-)
    Jakis czas temu Niemcy zaczeli wlepiac polskim kierowcom mandaty za brak
    apteczki zgodnej z ich wytycznymi. Po paru mandatach wystawionym Niemcom
    przez naszych za brak gasnic problem sie skonczyl.

    Co nie zmienia faktu, ze apteczki powinien miec kazdy. Przydalyby sie o
    wiele czesciej niz gasnice. A jeszcze bardziej przydalby sie kurs
    pierwszej pomocy od czasu do czasu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2012-07-03 21:28:14
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 03-07-2012 o 15:05:35 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> napisał(a):

    > Jak myślicie - przejmować się tym? - miał ktoś już może przypadkiem taką
    > kontrolę?

    Dziś jest 3 lipca, więc zastanów się :)

    Widziałem chyba na Lukoilu chemiczny tester za parę zł, możesz sobie kupić
    i mieć święty spokój.

    PS
    We Francji nie używają kierunkowskazów na rondach, więc się nie zdziw ;)

  • 7. Data: 2012-07-03 21:51:08
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2012-07-03, MM <k...@g...pl> wrote:

    > PS
    > We Francji nie używają kierunkowskazów na rondach, więc się nie zdziw ;)

    oszczedzaja na wyprzedzanie ;)

    --
    WildS

  • 8. Data: 2012-07-03 22:31:58
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

    > będę jechał w tym tygodniu przez Francję a tu od 1 lipca nowy kwiatek:

    > "Od niedzieli każdy samochód poruszający się po Francji musi być
    > wyposażony w alkomat chemiczny lub elektroniczny.

    Za skarby świata nie mogę wymyślić jak obecnośc alkomatu chemicznego lub
    elektronicznego w pojeździe samochodowym może pomóc w walce z pijanymi
    kierowcami. Znaczy kierowca dmucha w jakieś ustrojstwo i idzie na
    komisariat poddać się dobrowolnie pod zasłużoną karę, czy jak to ma
    działać?

  • 9. Data: 2012-07-04 00:46:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Jul 2012 22:31:58 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):
> [...]
    > kierowcami. Znaczy kierowca dmucha w jakieś ustrojstwo i idzie na
    > komisariat poddać się dobrowolnie pod zasłużoną karę, czy jak to ma

    Dmucha ... i nie jedzie :-)

    Przy czym o ile elektroniczny wielorazowego uzytku moze pomoc (ale nadajace
    sie do uzytku sa drogie), to takie jednorazowki ... no moze jakby trzeba
    bylo miec co najmniej jeden, ale sprzedawali po 10 ..

    J.

  • 10. Data: 2012-07-04 01:08:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 03 Jul 2012 15:30:34 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > prawidłowe w świetle Konwencji."
    >
    > Francuzi mogą podobnie podchodzić do sprawy (jeśli wogóle Konwencja

    Tu chodzi o to że pojazd obowiązuje wyposażenie kraju rejestracji.
    Dzięki temu możliwa jest jazda bez rozmaitych wymaganych w danych krajach
    rzeczy - bo w Niemczech trzeba mieć apteczkę spełniającą ścisłe kryteria,
    OIDP we Francji jeszcze inną apteczkę niż w Niemczech i teraz jeszcze
    alkomat, w Polsce gaśnicę, gdzieś tam jeszcze tyle kamizelek ile miejsce w
    DR, jeszcze gdzieś 2 trójkąty itp. itd.

    I żebyś nie musiał zabierać 100kg wymaganych w różnych krajach rzeczy, to
    KW mówi że wystarczy Ci zestaw z Twojego kraju rejestracji.

    Bo wymogów wszystkich i tak nie spełnisz - np. tablic z literą "F" pewnie
    nie masz, a też we Francji są wymagane (a w Niemczech z "D") - tak samo jak
    te apteczki, alkomaty itp.