    From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Alexa a "odwiedzalność" strony
    Date: Fri, 18 Dec 2009 03:02:14 +0100

    ** miodu <o...@g...com> wrote:

    > Czy można jakoś sprawdzić ile dana strona internetowa (której to strony
    > właścicielem nie jestem) miała wejść w danym miesiącu / okresie czasu?

    Zasadniczo nie - nie masz dostępu do statystyk/logów docelowych systemów, więc
    nie możesz tego zbadać. Można opierać badania o inne źródła np. dane odpytań
    DNS od dostawców ale to raczej nie jest powszechnie dostępne.

    > Zawsze w takich wypadkach słyszę: Alexa, natomiast może coś jest ze mną nie
    > tak, ale nie potrafię tam odszukać takiej informacji. Jedyne co dostaję to
    > numer w rankingu wszystkich stron internetowych (np strona zajmuje 138.000
    > miejsce),

    http://en.wikipedia.org/wiki/Alexa_Internet

    Alexa ranks sites based on tracking information of users of its Alexa Toolbar
    for Internet Explorer and from integrated sidebars in Mozilla and Netscape.

    There is some controversy over how representative Alexa's user base is of
    typical Internet behavior. If Alexa's user base is a fair statistical sample
    of the Internet user population (e.g., a random sample of sufficient size),
    Alexa's ranking should be quite accurate. In reality, not much is known about
    the sample and possible sampling biases. Alexa itself notes several
    examples.[13] A known source of bias is the self-selecting, opt-in nature of
    Alexa traffic tracking software installation, but the significance of this
    bias on rankings is not reported.[clarification needed][13]

    W skrócie Alexa opiera się na jakimś samplu (dawce?) grupy docelowej. Ja
    osobiście nie znam nikogo kto by miał zainstalowany ich toolbar.

    > natomiast ja myślałem raczej o konkretniejszej informacji, czyli np:
    > "unikalnych odwiedzin w Listopadzie: 26.760"

    > Można to jakoś sprawdzić??

    Bez dostępu do ich własnych statystyk - nie. Istnieje za to wiele innych w
    miarę dobrych czynników, które pozwalają to oszacować.

    A w zasadzie po co Ci takie informacje?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )