    From: "iso" <n...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Alexa a "odwiedzalność" strony
    Date: Fri, 18 Dec 2009 12:59:19 +0100

    "Mateusz Viste" napisał:

    > Zmień te twoje procenty na promile, to będzie to miało jakiś sens :)
    >
    > A informacji której szukasz, nikt ci nie poda, bo nie leży to w niczyim
    > interesie, by rozgłaszać ile ma wejść na swoją komercyjną witrynę. To, co
    > znajdziesz, to co najwyżej szacunki o raczej miernej wartości...

    Może napiszę to samo ale inaczej.

    Szacunkowe wartości już coś mówią, większość badań opiera
    się przecież na jakieś próbie. Nikt na prawdę nie oczekuje dokładnych
    danych.
    Cała sztuka rozbija się o sposób interpretacji danych.
    W internecie niewiele da się ukryć i badanie konkurencji to chleb
    powszedni. Mając jednak tylko dane o oglądalności jeszcze trzeba wiedzieć
    jak oni do tego doszli. Dalej trzeba wiedzieć jak przełożyć oglądalność
    na wynik finansowy. No i okazuje się, że do zbadania jest na prawdę wiele,
    rzeczy i użyć trzeba nie jednego a kilkunastu narzędzi i jeszcze potrafić
    te dane zinterpretować. Mimo, że takie wnioski mogą być obarczone
    błędem grubym a najczęściej są to i tak to się robi, bo lepsze to niż
    strzelanie na ślepo.

    pozdrawiam,
    wr,
    www.isonet.pl