  • 1. Data: 2011-05-23 03:38:30
    Temat: Ale wstyd...
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    Straszny wstyd bylo kilka lat temu na tej grupie, przyznac sie do
    bycia fotografem slubnym.
    Chyba troche sie zmienilo.
    Czyzby grupa sie cywilizowala?

    --
    Ziggy Photo - Professional photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 2. Data: 2011-05-23 10:44:11
    Temat: Re: Ale wstyd...
    Od: Zaba <z...@g...pl>

    Zygmunt Dariusz wrote:
    > Straszny wstyd bylo kilka lat temu na tej grupie, przyznac sie do
    > bycia fotografem slubnym.
    > Chyba troche sie zmienilo.
    > Czyzby grupa sie cywilizowala?

    Wprost przeciwnie z ta cywilizacja. Tak dlugo jak zdjecie jest ostre,
    dobrze naswietlone i pokazuje najwazniejsze momenty ceremonii dla
    wiekszosci populacji nie ma znaczenia kto i czym je zrobil. Czyli do
    upamietnienia okazji wystarczy osobnik ktory ma jakie takie obycie z
    zupelnie przecietnym aparatem.
    Wynajmowanie zawodowego fotografa na slub nie rozni sie od kupowania na
    jarmarku "cudownego" eliksiru ktory pomaga na wypadanie wlosow, bol
    zebow, powiekszenie piersi, zapalenie wyrostka robaczkowego,odciski i
    jeszcze kilka innych dolegliwosci. Wiecej znaczenia ma tu tradycja i co
    gorsza presja otoczenia, niz jakakolwiek potrzeba.
    Niewazne czy zdjecia slubne to knoty zrobione malpka czy przez osobnika
    z walizka obiektywow. Zdjecia slubne krotko po slubie nieodwolalnie
    koncza zywot w albumie,albo pudelku do ktorego nikt nigdy nie zaglada.
    Po prostu wyrzucone pieniadze.
    Zawodowa (czytaj kosztowna) fotografia slubna to zerowanie na ludzkich
    emocjach w chwili gdy ludzie sa najbardziej podatni. Gdy emocje i
    nazwijmy to "przymus spoleczny" (jak to,nie mieliscie fotografa?) biora
    gore nad rozsadkiem i tego nalezy sie wstydzic.

  • 3. Data: 2011-05-23 10:59:28
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On May 23, 6:44 am, Zaba <z...@g...pl> wrote:

> [...]
    > nazwijmy to "przymus spoleczny" (jak to,nie mieliscie fotografa?) biora
    > gore nad rozsadkiem i tego nalezy sie wstydzic.

    Mimo, ze ja o czym innym a ty o czym innym, to zgadzam sie z tym co
    papisales i zawsze to twierdzilem.
    Napisze nawet wiecej - z samymi slubami jest mniej wiecej tak samo jak
    z fotografiami na slubach.
    Wytlumacz wiec to parom slubnym a nie mnie, bo ja o tym doskonale
    wiem.
    Ja tylko spelniam zyczenia takich par a one mi za to placa, bo tego
    chca.

  • 4. Data: 2011-05-23 12:31:12
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    > Wynajmowanie zawodowego fotografa na slub nie rozni sie od kupowania na
    > jarmarku "cudownego" eliksiru ktory pomaga na wypadanie wlosow, bol

    Buty też można sobie samemu skleić, złożyć komputer, naprawić
    telewizor, wybudować dom... To nie są magiczne czynności.

    W ramach oszczędności pewnie lepiej wynająć kogoś z rodziny (kazać
    komuś robić obsługę foto) za free :)) niektórzy jednak wolą bawić się
    na weselu niż zapier... pstrykając foty. Jak ktoś nie ma kasy to of
    course, bierze łopatę i kopie fundamenty pod swój dom własnoręcznie.

  • 5. Data: 2011-05-23 12:42:23
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On May 23, 8:31 am, Howk <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > na weselu niż zapier... pstrykając foty. Jak ktoś nie ma kasy to of
    > course, bierze łopatę i kopie fundamenty pod swój dom własnoręcznie.

    Dobrze wytlumaczyles.
    Ja nie chcialem byc az tak niegrzeczny, ale zgadzam sie dokladnie z
    tym co napisales.

  • 6. Data: 2011-05-23 13:09:40
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-05-23 12:44, Zaba pisze:

    > Niewazne czy zdjecia slubne to knoty zrobione malpka czy przez osobnika
    > z walizka obiektywow.

    Ważne.

    Rzecz w tym że zajrzenie po nastu latach do albumu w ktorym fotografie
    oprócz osób pokazują także emocje a obejrzenie reportażowych fotek na
    których widać większość profilu wujka Staszka, pół nogi cioci Haliny
    oraz ćwierć butelki Wyborowej to dwie zupełnie różne rzeczy.

    Do albumów ślubnych zaczyna się zaglądać tak po 10 latach od wydarzenia,
    a potem coraz częściej.

    KJ

  • 7. Data: 2011-05-23 14:21:27
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Howk pisze:

    > bierze łopatę i kopie fundamenty pod swój dom własnoręcznie.

    [off topic]
    To może być uzasadnione ekonomicznie, biorąc pod uwagę datę
    "dnia wolności podatkowej" - połowę roku. Wynika z niej,
    że pracując gdzie indziej i wydając zarobione pieniądze
    na kopacza, uzyskujemy sprawność zaledwie 50%... A jeśli kopacz
    zechce skorzystać w jakiś sposób z pracy wykonywanej przez
    zlecającego kopanie, to zostanie z tego 25%...

    P.

  • 8. Data: 2011-05-23 14:28:44
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On May 23, 10:21 am, Piotrne <p...@p...onet.pl> wrote:

    > [off topic]
    > To mo e by uzasadnione ekonomicznie, bior c pod uwag dat
    > "dnia wolno ci podatkowej" - po ow roku. Wynika z niej,
    > e pracuj c gdzie indziej i wydaj c zarobione pieni dze
    > na kopacza, uzyskujemy sprawno zaledwie 50%... A je li kopacz
    > zechce skorzysta w jaki spos b z pracy wykonywanej przez
    > zlecaj cego kopanie, to zostanie z tego 25%...

    Czyli wg ciebie wychodzi na to, ze aby nie wydac nic na kopacza, to
    trzeba pozostawic swoja prace i zajac sie kopaniem dla siebie.
    Samemu sobie zrobic buty, samemu dostarczac poczte w rozne zakatki
    swiata, samemu zrobic sobie operacje, samemu zrobic sobie samochod itd
    itp.

    ----

  • 9. Data: 2011-05-23 20:11:10
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 2011-05-23 12:59, Zygmunt Dariusz pisze:

> [...]
    > wiem.
    > Ja tylko spelniam zyczenia takich par a one mi za to placa, bo tego

    Dobrze powiedziane. Rzemiosło sprawdza się wymiernie, w sprzedaży,
    opinie osób trzecich są bez znaczenia.
    --
    Glupi kaowiec

  • 10. Data: 2011-05-23 21:39:59
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Zygmunt Dariusz pisze:

> [...]
    > Samemu sobie zrobic buty, samemu dostarczac poczte w rozne zakatki
    > swiata, samemu zrobic sobie operacje, samemu zrobic sobie samochod itd

    Gdyby każdy był w tym biegły, to miałoby to sens. Ponieważ nie był,
    wymyślono pieniądze. Piekarz mógł sprzedać chleb upieczony w ciągu
    dnia i zatrudnić za te pieniądze na jeden dzień kowala. Kowal
    zarobił i mógł zatrudnić na jeden dzień rolnika. A teraz?

    P.