  • 1. Data: 2011-05-22 19:45:23
    Temat: zgubiona ostrosoc...?
    Od: "MariuszB" <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Moze ktos zechce wypowiedziec sie w powyzszej kwesti.
    Zanim przejde do meritum - parę dodatkowych informacji.
    Canon EOS 500D; obiektywy KIT 18-55 i canon 100/2,8 macro; ustawienia w body
    ostrosc 4; kontrast 1; fotki zapisane w RAW; przekonweryowane do jpg przy
    pomocy DPP bez [zadnych] poprawek; (rawy wygladaja podobnie - moze troche
    lepiej po drobnej edycji); ustawienia ostrosci reczne (auto daje taki sam
    efekt); krotki czasu ekspozycje nic nie zmieniaja w koncowym wygladzie
    (nawet czsy 1/1500 sek); doswietlenie lampa tez nie pomaga. Pomijam GO bo
    nie o to chodzi. Fotki wykonywane ze statywu; z wezykiem spustowym... nie
    wiem co jeszcze! Efekt tego jest zalosny. Gdzie jest ostrosc!? Nawet
    "oslawiona" 100-tka macro canona nie daje rady.
    Czy to body z ta matryca nic wiecej nie osiagnie, ten egzemplarz jest
    felerny czy gdzie tkwi... no wlasnie co?
    W zasadzie nie widac roznicy pomiedzy KIT-em a 100-ka. Po dodaniu konwertera
    DC 250 to juz calkowite nieporozumienie. Widzialem duzo, duzo lepszych fotek
    z tej 100-ki; lepsze robilem innymi aparatami.
    A moze ja juz zupelnie jestem zboczony, mam omamy i sie czepiam?
    Gdyby ktos zechcial zerknac na te fotki to bylbym wdzieczny.
    Mam nadzieje, ze nic nie pokopalem i link sie otworzy. To jest na Picasa,
    pare fotek jest w folderze canon 500d. Dodatkowo je troche podpisalem.
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/tcNZ8gSnrTV-Vf
    BAadoOmg?feat=directlink
    Inne foldery mozecie sobie darowac. Nic ciekawego
    Mariusz

  • 2. Data: 2011-05-22 20:57:36
    Temat: Re: zgubiona ostrosoc...?
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-05-22 21:45, MariuszB pisze:
    > Canon EOS 500D; obiektywy KIT 18-55 i canon 100/2,8 macro; ustawienia w body
    > ostrosc 4; kontrast 1; fotki zapisane w RAW; przekonweryowane do jpg przy
    > pomocy DPP bez [zadnych] poprawek;

    z tego co mi wiadomo to te ustawienia ostrość/kontrast tyczą się tylko
    jpgów, które wychodzą z aparatu. RAW to obraz z matrycy bez poprawek,
    więc te ustawienia nic nie zmieniają.

    > "oslawiona" 100-tka macro canona nie daje rady.
    > Czy to body z ta matryca nic wiecej nie osiagnie, ten egzemplarz jest
    > felerny czy gdzie tkwi... no wlasnie co?

    ta 100tka to bardzo przyzwoite szkło, ale też nie najwyższych lotów.
    Może po prostu zrób test na FF/BF?

    > W zasadzie nie widac roznicy pomiedzy KIT-em a 100-ka. Po dodaniu konwertera
    > DC 250 to juz calkowite nieporozumienie.

    konwerter zawsze pogarsza jakość obrazu, nie ma mocnych :)

> [...]
    > https://picasaweb.google.com/lh/photo/tcNZ8gSnrTV-Vf
    BAadoOmg?feat=directlink
    > Inne foldery mozecie sobie darowac. Nic ciekawego

    a co powiesz na to
    http://www.pzimages.com/8Reviews/lenses/canon_100_28
    /samples/IMG_4638.jpg to
    przykładowa fota z photozone.de robiona właśnie 100tką 2.8.

  • 3. Data: 2011-05-22 21:06:45
    Od: "MariuszB" <m...@p...onet.pl>

    To o czym piszesz to raczej wiem, ale podalem wszystkie ustawienia by nie
    bylo niejasnosci.
    Bez konwertera jest podobnie wiec to nie on pogarsza jakosc. Choc oczywiscie
    dodatkowe szklo swoje zrobi.
    Twoja fotka juz bardziej mi pasuje niz moje.
    No wiec dalej nie znam przyczyny...
    --
    Mariusz

  • 4. Data: 2011-05-22 21:12:27
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On May 22, 4:57 pm, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:

> [...]
    28/samples/IMG_4638...to
    > przykładowa fota z photozone.de robiona właśnie 100tką 2.8.

    Czy tylko na twoich obiecankach imbecylnych sie skonczy?

  • 5. Data: 2011-05-22 21:21:46
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

> [...]
    > https://picasaweb.google.com/lh/photo/tcNZ8gSnrTV-Vf
    BAadoOmg?feat=directlink
    > Inne foldery mozecie sobie darowac. Nic ciekawego

    Za mała przesłona do takiego powiększenia i motywu.
    Zdjęcia makro śmiało można robic nawet do F22
    Masz ostość na 2-3 płatkach, a przed i po nie.
    Musisz sie nauczyć żyć z ograniczeniami dużych powiększeń.

  • 6. Data: 2011-05-22 21:26:55
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Sun, 22 May 2011 21:45:23 +0200, MariuszB napisał(a):

    > pare fotek jest w folderze canon 500d. Dodatkowo je troche podpisalem.
    > https://picasaweb.google.com/lh/photo/tcNZ8gSnrTV-Vf
    BAadoOmg?feat=directlink

    A jak ustawiałeś ostrość, AF czy MF? Bo moim zdaniem nie jest idealnie na
    środku kwiatka no i mała GO.

    --
    Krasnal...

  • 7. Data: 2011-05-22 21:32:59
    Od: "MariuszB" <m...@p...onet.pl>

    > Za mała przesłona do takiego powiększenia i motywu.
    > Zdjęcia makro śmiało można robic nawet do F22
    > Masz ostość na 2-3 płatkach, a przed i po nie.
    > Musisz sie nauczyć żyć z ograniczeniami dużych powiększeń.

    Hymm, jesli uwazasz, ze przymkniecie przyslony do 8 to jest malo to w takim
    razie chyba nie widziales fotek (przy takich obiektach ) przymykanych do
    mniejszych wartosci a nawet robionych przy pelnej dziurze!
    Ja tam u siebie nie widze tych ostrych platkow.
    I nie rozmawiam o GO

    Mariusz

  • 8. Data: 2011-05-22 21:33:09
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On May 22, 5:26 pm, Krasnal <k...@o...pl> wrote:

    fBAadoOmg?feat=dir...

    > A jak ustawiałeś ostrość, AF czy MF? Bo moim zdaniem nie jest idealnie na
    > środku kwiatka no i mała GO.

    Przeczytaj jeszcze raz ale ze zrozumieniem.
    Tam jest napisane jak ustawial ostrosc.

  • 9. Data: 2011-05-22 21:35:05
    Od: "MariuszB" <m...@p...onet.pl>

    Pisalem wyraznie, ze nie ma znaczenia czy auto czy manual.
    Ostrosc (manualnie) ustawiana byla na srodek kwiatka a dokladnie na ten
    "dzyndzel" na srodku
    Mariusz

  • 10. Data: 2011-05-22 21:40:18
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On May 22, 5:35 pm, "MariuszB" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Pisalem wyraznie, ze nie ma znaczenia czy auto czy manual.
    > Ostrosc (manualnie) ustawiana byla na srodek kwiatka a dokladnie na ten
    > "dzyndzel" na srodku

    Ostrosc jest widoczna na dolnych czesciach srodkowych platkow kwiatka,
    lekko powyzej tego "dzyndzla", o ktorym napisales.